mitkä öljyt 2.3t v.-92
mitkä öljyt 2.3t v.-92
mitä öljyjä moottoriin ja automaattilootaan kannattaa laittaa kun en tiedä mitä niissä on ollut.tonnarini on tuotu saksasta keväällä.mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun kickdown ei toimi.tutkin laatikon säädön niin,siellä on nippuside säätimenä.tietoa odotellessa.t.haka
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Lähetetty: Tor Hei 08, 2004 7:03 am Viestin aihe: Öljystä
--------------------------------------------------------------------------------
Itse vaihdoin eilen tomaatin öljyt, pohjasta kansi auki 3kpl m6 pultteja,
Kansi aukesi ja öljyä rupesi tulemaan, sitä tuli 3,5L ulos.
Nykäisin suodattimen ulos ja puhdistin sen, ja ei kun takaisin.
Lisäsin öljyä 3.5L ja auto käyntiin,moottori oli vielä kylmä joten katsoin tikun +40 alueelta ( tikun toisella puolella ) näytti olevan melko ala rajalla
joten lisäsin 0,5L, nyt pinta nousi melkein ylärajaan ja jätin sen siihen.
Öljyksi valitsin Teboilin FLUID D Automaatti vaihteisto öljyn.
Teboil Fluid D Dexron II, Allison C3/C4, ZF
ATF Type A Suffix A, Ford M2C-138-CJ,
Ford M2C-166-H, Cat TO-2, MB 236.2.
Teboil Fluid D on GM Dexron II -luokan automaattivaihteistoöljy. Sitä voidaan käyttää myös useimmissa ohjaustehostimissa.
http://www.hut.fi/~jus/saab/9000/uudet/kickdown/
http://www.teboil.fi
--------------------------------------------------------------------------------
Itse vaihdoin eilen tomaatin öljyt, pohjasta kansi auki 3kpl m6 pultteja,
Kansi aukesi ja öljyä rupesi tulemaan, sitä tuli 3,5L ulos.
Nykäisin suodattimen ulos ja puhdistin sen, ja ei kun takaisin.
Lisäsin öljyä 3.5L ja auto käyntiin,moottori oli vielä kylmä joten katsoin tikun +40 alueelta ( tikun toisella puolella ) näytti olevan melko ala rajalla
joten lisäsin 0,5L, nyt pinta nousi melkein ylärajaan ja jätin sen siihen.
Öljyksi valitsin Teboilin FLUID D Automaatti vaihteisto öljyn.
Teboil Fluid D Dexron II, Allison C3/C4, ZF
ATF Type A Suffix A, Ford M2C-138-CJ,
Ford M2C-166-H, Cat TO-2, MB 236.2.
Teboil Fluid D on GM Dexron II -luokan automaattivaihteistoöljy. Sitä voidaan käyttää myös useimmissa ohjaustehostimissa.
http://www.hut.fi/~jus/saab/9000/uudet/kickdown/
http://www.teboil.fi
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, synteettiset 5W-40 öljyt (esim. Mobil, Shell, Castrol tai joku muu tunnettu merkki, pysy kaukana näistä 'King' ja 'Biltema' litkuista), ja vaihtoväli 8-10kkm, niin ei pitäisi olla probleemia.9000cst kirjoitti:Olen aina käyttänyt ja isäni myös Mobil Rally Formula 1 5W-40W.
Jos et tiedä mitä lie öljyä on Güntteri tuontiautossasi käyttänyt, niin vaihda ensin öljy+filtteri, aja vaikka 500-1000km ja tee uusi vaihto. Näin tulee pelattua ainakin varman päälle. Myöskin Forte Motor Flush käsittely ei varmaan tekisi pahaa samalla (Fortea saa ainakin PKS alueella Variston Länsi-Autosta).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mitkä öljyt 2.3t v.-92
kuhan laitatat mobilia. ainaki lootaan Mobilin ATF on oikea valinta. TEboilin, Nesteen yms litkut kannattaa jättää ruohonleikkuriin. Ihan aikuisten oikeesti, automaattilaatikkoguru sano että nesteen litkuilla saa tontun automaatin muutamassa tuhannessa kilometrissä hajalle. Tontun kone ja askit kestää kunhan on oikeet litkut sisällä ja ne vaihtaa tarpeeks useen.
Mimmi kirjoitti:Onko se laatikkoon menevä vaijeri nippusiteellä kiinni vai onko se nippuside vaijerin tilalla![]()
Molemmissa tapauksissa vaihda ihmeessä sinne oikea vaijeri.
Sinun kannattaa vaihtaa KAIKKI nesteet mahdollisimman pian, jollet tiedä koska niitä on vaihdettu.
Kuten mimmi sanoi ehdottomasti kaikki nesteet ja suotimet uusiksi. Kickdown vaijeri viritys kannattaa kunnostaa mahdollisimman pian. Syynä ei ole pelkästään kickdown toiminto vaan se että voit polttaa automaattiaskin jos kytkin pyörähtää tyhjää esim 3 vaihteella. KickDown vaijerilla säädetään myös kytkimen kiinni ottoa ja vaihteiden kytkeytymis nopeuksia. Soitappa Pro CarService JKL niin sieltä saat apua ongelmaasi ja halvin laitto vaijerille, ellet tunne jotain puolituttua tai tuttua joka tekisi homman. KD-vaijerin vaihto vaatii laatikon irroittamisen ja aukaisun. Varaudu 800-1200e kustannuksiin vaijerin laitossa.
ps. älä poleta autoasi yhtään koska kd vaijeri on "viritys" ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Re: mitkä öljyt 2.3t v.-92
Ettei vaan olisi niitä kuuluisia "Esson baarin" juttuja?JouniCSE kirjoitti:Ihan aikuisten oikeesti, automaattilaatikkoguru sano että nesteen litkuilla saa tontun automaatin muutamassa tuhannessa kilometrissä hajalle.
Meillä on molemmissa (2.0T ja 2.3T) automaatti tonnareissa Nesteen ATF-X öljyt laatikoissa (2.3T:ssä ilmeisesti uudesta asti käytetty ATF-X:ää), eikä mitään moitittavaa, kilometrejä yhteensä takana ainakin ~260tkm ja edelleen laatikot ehjinä. Eli meillä on käynyt uskomaton tuuri tai "Esson baarin" puheet eivät sittenkään totta. 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.