Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Tietysti on dieseleitä pihassa. Saabbiin vaan ei ole ollut rahaa dieselinä.
Onpa toinen englantilais-ranskalais-saksalainen yhteistyö kapine, vaan kuka arvaa mistä on kyse?
Onpa toinen englantilais-ranskalais-saksalainen yhteistyö kapine, vaan kuka arvaa mistä on kyse?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Naku Mini?georges kirjoitti: Onpa toinen englantilais-ranskalais-saksalainen yhteistyö kapine, vaan kuka arvaa mistä on kyse?
#1430
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Ei osunut. Helpotetaan vähän, kyseessä on vähän isompi laite kuin henkilöauto.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Toi ranskalaisuus hämää, david brown/case:hin toi saksa-englanti tuli heti mieleen mutta netti kertois että internationalia(mcCormick) ois tehty noissa kaikissa. Ja ilmeisesti jossain kohtaa se on taas liitetty caseen.georges kirjoitti:Tietysti on dieseleitä pihassa. Saabbiin vaan ei ole ollut rahaa dieselinä.
Onpa toinen englantilais-ranskalais-saksalainen yhteistyö kapine, vaan kuka arvaa mistä on kyse?
Sekavaa mutta menikö ees sinne päin?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Firman hulppeasta valikoimasta (A4 tai ei mitään) johtuen keulalla on neljä rinkulaa neljän kirjaimen sijasta, mutta kyllä dieseliä tulisi käyttöautoon tankattua, vaikka omalla ajaisi.
-Aero
-Aero
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Keväästä -08 lähtien myös diiselivaihtoehto käytössä ja 9500 km kokemusta, eli vielä ei hurjasti.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
CaseIh 685 xl. Englannissa kasattu, moottori ja vaihteisto Saksasta ja ohjaamo Ranskasta. Casea on tehty varmaan joka toisessa euroopan maassa ja Usassa, sen verran monta yrityskauppaa mahtuu sen historiaan.Toi ranskalaisuus hämää, david brown/case:hin toi saksa-englanti tuli heti mieleen mutta netti kertois että internationalia(mcCormick) ois tehty noissa kaikissa. Ja ilmeisesti jossain kohtaa se on taas liitetty caseen.
Sekavaa mutta menikö ees sinne päin?
Viimeksi muokannut Jope, Pe Marras 28, 2008 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: sitaatti korjattu
Syy: sitaatti korjattu
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Eikö tuon 685:n loota ole Englantilainen?. Oikeanpuoleisella vaihdekepillä olevat mallit ovat Saksalaislaatikoilla.georges kirjoitti:CaseIh 685 xl. Englannissa kasattu, moottori ja vaihteisto Saksasta ja ohjaamo Ranskasta. Casea on tehty varmaan joka toisessa euroopan maassa ja Usassa, sen verran monta yrityskauppaa mahtuu sen historiaan.Toi ranskalaisuus hämää, david brown/case:hin toi saksa-englanti tuli heti mieleen mutta netti kertois että internationalia(mcCormick) ois tehty noissa kaikissa. Ja ilmeisesti jossain kohtaa se on taas liitetty caseen.
Sekavaa mutta menikö ees sinne päin?
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
jeps, ilmoittaudutaan nyt täältäkin suunnasta kiisselin omistajaksi, ei myöskään saabi mutta kumminkin...
elikkäs yhtenä kulkineenea on -83 datsun patrolli, tällä hetkellä tehoja rajoittaa tuo vaparin kytkimen piti ongelmat kun on alunperin vapari, turbon kytkin ja isompi turbo gt2556v jo hommattuna, vielä kun saisi ne joskus paikalleen ja 200hv sitten ulos tehoa..
pitäisi olla tuolla setupilla aika laaja alainen teho alue kun tuon turbon nyt pitäisi heti tonnin jölkeen lähteä hyrräämään ja kammio koneena riittää vetäviä kierroksia ylös asti... saa sitten nähdä mikä porsii ensimmäisenä, kun hankkii jo noilla nykyisilläkin tehoilla olla tuo voimansiirto aika kovilla ja usein työn alla...
elikkäs yhtenä kulkineenea on -83 datsun patrolli, tällä hetkellä tehoja rajoittaa tuo vaparin kytkimen piti ongelmat kun on alunperin vapari, turbon kytkin ja isompi turbo gt2556v jo hommattuna, vielä kun saisi ne joskus paikalleen ja 200hv sitten ulos tehoa..
pitäisi olla tuolla setupilla aika laaja alainen teho alue kun tuon turbon nyt pitäisi heti tonnin jölkeen lähteä hyrräämään ja kammio koneena riittää vetäviä kierroksia ylös asti... saa sitten nähdä mikä porsii ensimmäisenä, kun hankkii jo noilla nykyisilläkin tehoilla olla tuo voimansiirto aika kovilla ja usein työn alla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
En itse asiassa ole varma, vaihdekaavio on muuten sama kuin saksan malleissa mutta käännetty, luulen sen olevan sama laatikko.Eikö tuon 685:n loota ole Englantilainen?. Oikeanpuoleisella vaihdekepillä olevat mallit ovat Saksalaislaatikoilla.
Viimeksi muokannut Jope, Ma Joulu 01, 2008 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: sitaatti korjattu
Syy: sitaatti korjattu
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
2007 alusta on tullut allekirjoituksen kulkineella tullut ajeltua, ja tyytyväinen olen ollut. Vaikka alkuun kaipasi bensamoottorisen kiihtyvyyttä, niin on sillä hyvin täkäläisessä liikenteessä pärjännyt. Käyttökulujen pienennys kuitenkin kompensoi hyvinkin tuon pienen haitan.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
9-3 SS 2.2 TiD -04 (160 000 km)
Tuolla on tullun maaliskuusta 2007 asti nakutettua 80 000 km. Ensimmäinen kiisseli, enkä ole katunut. Tosi varman oloinen peli kun jaksaa kiisselin perushuollot tehdä hyvissäajoin. Ainut miinus on jos joku keksii http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=79558 ...tuohon ratkaisun. Sama ongelma kun vaivaa, ja on meinaa aika kiusallinen.
Jos senkin nyt saa tällä palstalla mainita niin meidän perheen kauniimpi ajelee Volkkarin 1.9 TDI:llä alle 4,7 l. / 100km. (Nurmijärvi - Helsinki,Vallila). Oma keskikulutus on jämähtänyt 6,3 l. / 100km. Mutta on siinä menossa enemmän voimaa ja vakautta, joten en häpeä tuota kulutuksen eroa. Ja on meinaa kiisseli-SAAB hyvä vetojuhtakin. On muutama kerra tullun vedettyä 1,5 tn kärryä perässä.
Tuolla on tullun maaliskuusta 2007 asti nakutettua 80 000 km. Ensimmäinen kiisseli, enkä ole katunut. Tosi varman oloinen peli kun jaksaa kiisselin perushuollot tehdä hyvissäajoin. Ainut miinus on jos joku keksii http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=79558 ...tuohon ratkaisun. Sama ongelma kun vaivaa, ja on meinaa aika kiusallinen.
Jos senkin nyt saa tällä palstalla mainita niin meidän perheen kauniimpi ajelee Volkkarin 1.9 TDI:llä alle 4,7 l. / 100km. (Nurmijärvi - Helsinki,Vallila). Oma keskikulutus on jämähtänyt 6,3 l. / 100km. Mutta on siinä menossa enemmän voimaa ja vakautta, joten en häpeä tuota kulutuksen eroa. Ja on meinaa kiisseli-SAAB hyvä vetojuhtakin. On muutama kerra tullun vedettyä 1,5 tn kärryä perässä.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
No elämäni ensimmäinen diisseli on sitte Saabbi....
http://www.freewebs.com/rollins74/index.htm
Ihan kelpo kulkine, tosin aika tottuminen tuommosen Ärrä Accordin jälkeen joka veti vasta kierrosten ollessa 5800-8000
Nyt on ollu noita perinteisiä EGR-ongelmia (joita nyt vaikuttas olevan kaikilla merkeillä, missä on tuo sähkönen systeemi)...noo nyt on kanavat puhistettu ja huomenna pitäs tulla kokonaan uus anturikin, että jospa sillä pääsis sitten taas....
....ihan tyytyväinen ollut, ajellu n. 35 tuhatta. Kokonaisuudessaan autolla menty 138 tuhatta....luopumassa en ole, mutta jos hyviä tarjouksia tullee ni kaikki on myynnissä...
Nii ja onhan meillä keikka-autona urheilullinen ja eksoottinen 2.5:nen Maxi Ducato (Antero)...sen vikoja en ala etes tässä listaamaan , mutta kun se on niin sympaattinen ja vähän niinku perhettä, ni se saa paljon sillä anteeksi.
http://www.freewebs.com/rollins74/index.htm
Ihan kelpo kulkine, tosin aika tottuminen tuommosen Ärrä Accordin jälkeen joka veti vasta kierrosten ollessa 5800-8000
Nyt on ollu noita perinteisiä EGR-ongelmia (joita nyt vaikuttas olevan kaikilla merkeillä, missä on tuo sähkönen systeemi)...noo nyt on kanavat puhistettu ja huomenna pitäs tulla kokonaan uus anturikin, että jospa sillä pääsis sitten taas....
....ihan tyytyväinen ollut, ajellu n. 35 tuhatta. Kokonaisuudessaan autolla menty 138 tuhatta....luopumassa en ole, mutta jos hyviä tarjouksia tullee ni kaikki on myynnissä...
Nii ja onhan meillä keikka-autona urheilullinen ja eksoottinen 2.5:nen Maxi Ducato (Antero)...sen vikoja en ala etes tässä listaamaan , mutta kun se on niin sympaattinen ja vähän niinku perhettä, ni se saa paljon sillä anteeksi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Puoli vuotta ja 15 tkm nakuilua takana. Autona -02 Saab 9-3 2.2TiD, pääosin huolettomia kilometrejä ovat olleet. Akku tosin kuukahti, kun tuli ensimmäiset yli 10 asteen pakkaset, oli ilmeisesti alkuperäinen ja jostain kumman syystä italialainen akku.
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34
Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?
Jaa, kyllä tuossa italo-akussa "saab" luki, jos on sitten jo kertaalleen vaihdettu tai jotain...
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012