Pamahti päälle aamusta. Emäntä oli lähdössä töihin ja löi vaihteen D:lle, auton kierrokset nousi ja laski(eli souti), ton se tekee joskus kun se on ollut troikassa kiinni. Muuten kylmänä ei. Sitten kuulemma syttyikin jo se vikavalo.
Eilen kun itse illalla ajoin, en huomannut mitään erikoista autossa. Olisko toi kierrosten heiluminen voinut jotenkin vahingoittaa sitä tai antaa virhekoodia? Auto kävi lähes sammumispisteessä ja sit kierrokset nousi taas tyhjäkäynnin päälle.
Mitä kannattais tehdä?
Vaihteiston vikavalo *vikatila ohi*
Vaihteiston vikavalo *vikatila ohi*
Viimeksi muokannut Pekko_Å, Pe Tammi 30, 2009 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Vaihteiston vikavalo
Lukea vikakoodit ja tarkastaa öljymäärä aluksi.
Akku oli irti, mutta vikavalo ei sammunut, joten hetkellistä viasta tuskin on kyse.
Öljytikku näytti aika reippaasti päälle maxin. Tosin auto on seissyt yön yli ja ollut troikassa 7-8. Eli ilmeisesti kylmänä näyttää enemmän kuin oikeasti on? Mitään rusahduksia tai muuta ylimääräistä ei laatikosta kuulunut kun surffasin vaihdekaavion läpi.
Ja vielä täsmennyksenä, auto on allekirjoituksen automaatti.
Hinausauto tilattu, saas katsoa mitä magnettinpojat sanoo.
Öljytikku näytti aika reippaasti päälle maxin. Tosin auto on seissyt yön yli ja ollut troikassa 7-8. Eli ilmeisesti kylmänä näyttää enemmän kuin oikeasti on? Mitään rusahduksia tai muuta ylimääräistä ei laatikosta kuulunut kun surffasin vaihdekaavion läpi.
Ja vielä täsmennyksenä, auto on allekirjoituksen automaatti.
Hinausauto tilattu, saas katsoa mitä magnettinpojat sanoo.
Säikähdyksellä selvittiin. Se paksu huohotusjohto siellä koneen takana oli mennyt puhki, joka oli aiheuttanut tyhjäkäyntiin sen soutamisen. Ilmeisesti siitä soutamisesta oli laatikko ottanut palkokasvin rattaaseen ja päätti lyödä vikavalon päälle. Muistaakseni vikakoodina oli jokin mikä liittyi käyntinopeustunnistimeen tjsp. Voin kaivaa sen esille vielä.
Vikavalo sammui itsestään hinausmatkalla, joten auto korjasi hätäpäissään itse itsensä ennenkuin joutui valohoitoon
Laskuakaan ei suuremmin tullut, harmittaa tietysti se, että olin edeltävänä päivänä tilannut elkpartsilta silikonijohtoa ja tarkoitus oli viikonloppuna käydä läpi konehuoneen johdot. Myöhästyin vain hivenen
Vikavalo sammui itsestään hinausmatkalla, joten auto korjasi hätäpäissään itse itsensä ennenkuin joutui valohoitoon

Laskuakaan ei suuremmin tullut, harmittaa tietysti se, että olin edeltävänä päivänä tilannut elkpartsilta silikonijohtoa ja tarkoitus oli viikonloppuna käydä läpi konehuoneen johdot. Myöhästyin vain hivenen