Mustis kirjoitti:On saabin vanteet, ainoa vatkaaminen tapahtuu ainoastaan kiihdyttäessä ! Tuli mieleen et tos kipossa on noi powerflexin puslat konehuoneessa, olisko ne syyllisiä, liian kovat eivätkä anna tippakaan periksi ja tästä johtuen ravistaa ???
Mitenkäs jos noi hydrauliset kumityynyt moottorissa ovat finaalissa mitäs sitten ilmenee ?
Nyt sain rauhoittumaan lisää, kun nostin vaihteiston tyynyn kiinnityskohtaa. rakentelin kiinntysprikoista nostavat kappaleet. Pitää vielä tehdä paremmat prikat ja jos vielä pystyisi nostamaan muutaman millin niin tulisjo aika hyvä.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2622
Alkuperäisessä kumissa kiinnityspiste ei ole keskellä. Vakiokumillla moottori pääsee nousemaan kiihdytettäessä, mutta uretaanisella ei pääse. Kone on n.10-20mm eri kohdassa, kun kiihdytetään. Kun tähän lisätään madallussarja, niin vetoakseli on eri kulmassa ja kohdassa sisemmässä nivelessä kuin aikaisemmin.
Sisemmässä vetonivelessä ei ole isoja kuoppaumia, mutta hyvin puhdistettuna tuntee, jos osaa etsiä oikeasta kohdasta. Pitää laatikkoremontin yhteydessä vaihtaa myös sisemmät nivelet.
Myös taaempi hydraulikumi vaikutta moottorin asentoon ja laskee moottoria.