Tid:n polttoaineen kulutuksen kasvu..syitä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Tid:n polttoaineen kulutuksen kasvu..syitä?

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Havaitsin, että Tid:n keskikulutus on kasvanut keväästä lähtien aikaisempaan verrattuna n. 0.5l / 100km. Missähän vika? Maf juuri uusittu, auto toimii muuten hienosti. Ennen meni 80km/h 4.7l / 100km, nyt SID näyttää siinäkin yli 5.0 ltr lukemia? Keskikulutus ennen 6.2l / 100km, nyt ainetta palaa 6.7l / 100km ja ajotapa ja matkat eivät ole muuttuneet mihinkään. Mikähän kusee?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Alkaakohan seuraava huolto lähenemään? Itse olen huomannut, että kun öljyt on sisässä tarpeeksi pitkää nousee kulutus jopa litralla. Kovamman vauhdin ajossa enemmänkin. Ilmasuodatin on toinen.

Tämä siis bensakoneessa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

kelit lämmenny ja ilmastoinnin kompura pyörii toisin kuin keväällä?

Omassa saksankulkineessa ilmastoinnin käyttö nostaa kulutusta 0.6-0.8 litraa sadalle.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Sama täällä kompuran käyttö lisää kulutusta..ja plektit pyörii koko ajan ( melkein ) sähkönkulutus on siis reipasta.
Eiköhän nämä liene ne syyt...

*vai oletko lainannut autoa jälkikasvulle... :lol: *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

9000CD23T kirjoitti:
*vai oletko lainannut autoa jälkikasvulle... :lol: *
Ei uskalla aivan 4kk vauvalla antaa avaimia käteen! ;)

Kulutusseurantaa olen tehnyt keväästä lähtien, joten en usko että johtuu ilmastoinnista. Ilmansuodattimen vaihdoin juuri, ajan aikapaljon myös pölyisiä teitä, joten vaihdan sen puolta tiheämmin mitä suosittelevat. Öljymerkki sama mikä ennenkin ja vaihdettu ajallaan. En käytä autoa merkkihuollossa, muuta kuin pakolliset vikakoodin luku / kuittaukset.

Voikohan johtua viallisesta jäähdytinnesteen anturista. Meinaan mulla herjaa vähän väliä fill cooling fluid vaikka nestettä on merkkiin asti?
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Eikös lämpöanturi ja nestepinnananturi ole ihan erikseen?

Tietysti viallinen lämpötila-anturi selittäis kasvaneen kulutuksen kun tietokone luulee koneen olevan kylmän. Sitten vaihtoehtoina viallinen maf tai painepuolen letku falskaa...nämä kyllä pitäis huomata kulkupuolessakin...lähtee ku lehmä makuulta :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Mimmi kirjoitti:Eikös tuo pinnankorkeuden anturi ole paisuntasäiliössä myös Dieseleissäkin. Lämpöanturi on varmaankin termarikotelossa tms. eli 2 eri anturia.
pinnankorkeusanturi on diisulissa paisarissa, lämpöanturia en ole paikallistanut
TDIfreak
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:50

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Voipi olla imuilman lämpöanturi siellä imusarjassa, en tiedä.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

herätelläänpä vanhaa topiccia...tuli ennätys keskikulutus 7.7 ltr / 100km. Pääosin nopeata matka-ajoa. Taidan siirtyä kohta bensa-autoon. :?

Anturi ( joku ) on todellakin imusarjassa. Toinenkin anturi on, mutta ei piuhaa?? Mistä lie GM sisarmallista koko imusarja?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mulla menee Nesteen dieseliä selvästi enemmän kuin Shell/ ST1/JET Dieseliä, saattaapi olla kevyempää tavaraa. Myös talvilaatua kuluu samasta syystä enemmän, jos on lämmin talli niin ei kannata jaa talvilaadulla koska käyvä kone lämmittää polttoainetta. Kesälaadulla pärjää yli -15°C jos ei tarvitse jättää autoa ulos yöksi.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ansis kirjoitti:Kesälaadulla pärjää yli -15°C jos ei tarvitse jättää autoa ulos yöksi.
Ja sen kerran ku jää pakkasessa tien päälle kesälaadun takia, v...ttaa niin että päätä särkee. Ilman kylmenemistä on joskus vaikea ennakoida säätiedoista huolimatta :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin