
900S ja vetokoukun poistaminen
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Noniin kurkkasin tuonne takakontiin ja johdotkin löytyivät. Nuo johdothan näyttävät lähtevän irti avaamalla nuo liittimet ja vetävän/katkaisevan johdon sieltä poikki. Ainut mikä alkoi hämäämään on mitähän nämä paksummat harmaa ja musta johto ovat? Harmaa näyttää menevän takavaloihin ja musta runkoon. Enpä sitten vielä uskaltanut alkaa johtoja irroittelemaan. Tuossa kuva johdoista http://img119.imageshack.us/img119/695/ ... 001ng3.jpg eli uskaltaako tuon harmaan ja mustan paksun johdon pistää poikki eikä takavaloille käy mitään? Aloittelija kun on asialla ni kaikki on niin vaikeeta 

Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Jos ne on pistorasian johtoja niin uskoisin, että voi katkaista nimittäin runkoon menevä on maadoitus ja takavaloilta tulevan lienee seisontavalot. Oudosti on kyllä kytketty sillä yleensä nuo otetaan kaikki auton johtosarjasta ja maadoitus kiinnitetään auton runkoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Mietinpä sitä vaan, että jos tuon katkaisee niin eikai vaan takavalot mene samalla sököksi kun en itse noista johdoista tiedä mitään. http://img187.imageshack.us/img187/3630 ... 002es7.jpg tuossa kuvassa nyt vähän näkyy eli tuo harmaa johto lähtee tuosta vetokoukunpiuhasta vasemmalle puolelle takavaloon. Niin helppo homma pistää johdot poikki ja säästää rahaa, mutta kun ei tajua noista mitään.
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Mihin se harmaa johto menee, missä on sen pää?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Toi harmaa johto tulee samasta nipusta joka tulee vetokoukun pistorasiasta. Oli vähän kiire kun vilkaisin mihin se johto lopulta menee, mutta se seuraa koteloidun mustan piuhan mukana joka menee vasemmalle puolelle takavalon alle. Katon ton huomenna paremmin.
e. kävin vilkaisemassa. Johto menee tuon mustan koteloidun johdon ja jonkun punaisen johdon kanssa vasemmalle takavalon alle rungossa olevaan reikään. Sen jälkeen ei mitään tietoa mihin johto matkaansa jatkaa.
e. kävin vilkaisemassa. Johto menee tuon mustan koteloidun johdon ja jonkun punaisen johdon kanssa vasemmalle takavalon alle rungossa olevaan reikään. Sen jälkeen ei mitään tietoa mihin johto matkaansa jatkaa.
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Satkussa menee iso nippu johtoja vasemmalle, kuljettajan puolelle, mm. takavalot, sähköantenni jne. Menevät sinne takalokasuojan puolelle sieltä takakontin lattian alta. Se sivuhuopa on helppo irroittaa, siinä on sellaiset pienet mustat ruuvit jotka saa auki 90 astetta kääntämällä ja nostamalla pois. Sen alta pitäisi alkaa löytymään vastausta mihin ne kaapelit on kytketty.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Noniin, harmaa johto menee vasempaan takavaloon mutta ei ole kiinni missään
Eli poikki vaan kaikki johdot ja koukku irti? Pitääkö akusta irroittaa molemmat kaapelit vai riittääkö vaan mustan irroittaminen?

Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
juu kyllä se riittää kun ottaa vain toisen kengän (mielellään juuri se maa) irti ja siirtää vain luotettavaan kohtaan jottei vahingossa osu akunnapaan... ja ei muuta kun johdot poikki ja jotain suojaa päälle oikosuluilta suojaamaan...
Re: 900S ja vetokoukun poistaminen
Nyt on koukku poistettu ja johdot irti. Kaikki pelaa takana joten homma onnistui. Kiitos kaikille neuvoista, että tällainen poropeukalo sai homman tehtyä 
