Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Terveppä terve!
Auto siis olisi vm -88 2litran turbomyllyllä varustettu mobiili
Semmosta kyselisin kun tossa olisi vähän tuommoista remppaa tulossa eteen, niin mistä kannattaa yläpääntiivistesarja, jakopäänremonttiin soveltuvat palikat (ketju, kiristin, hammaspyörät jne.)hommata kelpaako ihan motonetin kamat vai ihan orkkispalikoita? Entä kannenpultit marmoritiskiltä vai motonetistä?
Sitten kävi mielessä että en ole vielä irrottanut kantta autosta, en ole nähnyt et minkälaiset valujäljet imu- ja pakokanavissa on, joten onko se turhaa hifistelyä jos niitä kanavia vähän silottelis nätimmän näköseks?
Tietysti siinä samalla ku niitä kanavia hipostelis nii koneistan istukkapinnat, venttiilit ja plaanaan kannen.
Auto siis olisi vm -88 2litran turbomyllyllä varustettu mobiili
Semmosta kyselisin kun tossa olisi vähän tuommoista remppaa tulossa eteen, niin mistä kannattaa yläpääntiivistesarja, jakopäänremonttiin soveltuvat palikat (ketju, kiristin, hammaspyörät jne.)hommata kelpaako ihan motonetin kamat vai ihan orkkispalikoita? Entä kannenpultit marmoritiskiltä vai motonetistä?
Sitten kävi mielessä että en ole vielä irrottanut kantta autosta, en ole nähnyt et minkälaiset valujäljet imu- ja pakokanavissa on, joten onko se turhaa hifistelyä jos niitä kanavia vähän silottelis nätimmän näköseks?
Tietysti siinä samalla ku niitä kanavia hipostelis nii koneistan istukkapinnat, venttiilit ja plaanaan kannen.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
kannattaa soittaa procarservice:lle jyväskylään ja kysyä hintaa ketju/ohjain sarjalle. muistaakseni joku 350-400e luokkaa.. mutta ei niitä kannata vaihtaa jos ketju ei ole venynyt paljoa eli kiristäjässä vielä pelivaraa. noista kanavista sen verran että aika siloiset ovat eli ei kannata viilailla
ei muutakuin venttiilien hionta ja ohjarin kumien vaihto.. ja tasapainoakseleiden ketju pois niin vähenee äänet ja hieman muuttuu koneen veto. (ainakin omassa) yläpään tiivistesarja maksaa muuten noin 150e.

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
ja unohdin juu, kyllä se kansi kannattaa plaanata, pikkuraha verrattuna siihen jos onkin kiero ja tiiviste porsii uudestaan.. ja moni sanoo ettei kannenpultteja tarvitse vaihtaa mutta hyvä ois nekin vaihtaa. nimim. kokemusta on :s
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?

Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Ketjusatsi maksais 190e ja yläpääntiiivistesatsi 104e suht kallis toi ketjusatsi ja kun siinä ei kuulemma ees kiristäjää tule mukana ainoastaan ketju, rattaat ja laahaimet.
Joo siis koneistustyöt pystyn itse hoitamaan ja kanavia siis ei kannata alkaa sörkkimään selvä se.
Joo siis koneistustyöt pystyn itse hoitamaan ja kanavia siis ei kannata alkaa sörkkimään selvä se.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Kiristäjä ei ole merkittävästi kuluva osa.
Rattaat maksaa melkein puolet siitä paketin sisällöstä. Ne ei vaan ole tuon halvempia osia.
Rattaat maksaa melkein puolet siitä paketin sisällöstä. Ne ei vaan ole tuon halvempia osia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Kiristäjää ei kannata tosiaan suotta vaihtaa, koska se ei miksikään mene käytössä, huomaat kun purat ja näet rakenteen ja toimintatavan. Ja etenkään alkuperäistä laadukasta kiristäjää ei kannata vaihtaa Scantechin, eli siihen mm. Motonetin ja Speedpartsinkin myymään tarvikeromuun.
Alkuperäisessä on laadukkaasti koneistettu räikkämekanismin hammastus halvan teräsvalun sijaan, sekä oikeasti terävät hampaat ja oikea lukitusvivun vipukulma.
Omakohtaisia kokemuksia tarvikekiristäjästä ikävä kyllä on, onneksi ei jako hypännyt kiristimen päästettyä ketjun täysin löysäksi, mutta yksi hydraulipainin otti itseensä rytkytyksestä ja hajosi.
Halpanahan tuota 190€ jakopääsettiä voi oikeastaan pitää, pelkkä ketju kun maksoi pari vuotta sitten merkkitiskillä 115€, ja kun hinnoilla on tapana pompsahdella niin tänä päivänä maksaa luultavasti vielä joitakin kymppejä enemmän.
Alkuperäisessä on laadukkaasti koneistettu räikkämekanismin hammastus halvan teräsvalun sijaan, sekä oikeasti terävät hampaat ja oikea lukitusvivun vipukulma.
Omakohtaisia kokemuksia tarvikekiristäjästä ikävä kyllä on, onneksi ei jako hypännyt kiristimen päästettyä ketjun täysin löysäksi, mutta yksi hydraulipainin otti itseensä rytkytyksestä ja hajosi.
Halpanahan tuota 190€ jakopääsettiä voi oikeastaan pitää, pelkkä ketju kun maksoi pari vuotta sitten merkkitiskillä 115€, ja kun hinnoilla on tapana pompsahdella niin tänä päivänä maksaa luultavasti vielä joitakin kymppejä enemmän.
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Kyllä minä ainakin hierosin ne purseet poies kanavista. Kyllä sitä muhkuraa siellä nimittäin on ja ei varmasti haitaks ole vaikka ne poies hinkkaaki. Mut jokainenpa teköö miten haluaa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
mites sitten toi kansipahvi+muut tiivisteet? käännynkö alkuperäisen puolelle?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
kansipahviks suosittelisin Elringin tekelettä. Saa muualtakin kuin merkkiliikkeestä. Jakokopassa ja öljypohjassahan on vain liimatiivistys eli semmosta sopivaa mömmöä sitten sinne. Tiiä sitten onko eroa venakopan tiivisteissä onko orkkis vai tarvike..vuotaa ne kuiteski. Kyl ne motonetinki kannenpultit varmasti asiansa ajaa, mutta kantsii kattoa onko ne uudempaa vai vanhempaa mallia ja sen mukaan tehä sitten kiristyskin nimimerkillä useamman pultin tiimalasin malliseks vedellyt.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
Juu, Motokin myy alkuperäistä Elringiä ja jos ostaa setin missä on kansipahvi sekä imu- ja pakosarjan tiivisteet niin kannattaa tiskillä jo kurkistaa pakettiin että sisällä on Elring.
Kannenpultti kannattaa ottaa ostosreissulle malliksi mukaan, itselleni ja monelle muulle on myyty tuumanverran liian pitkiä pultteja sillä numerolla mikä heidän katalookistaan löytyy.
Öljypohjan ja jakopäänkopan tasotiivistyksiin kannattaa tusinasilikonien sijaan käyttää kunnollisia liimoja kuten alunperinkin jo tehtaalla on tehty (hylomar tai locktiten ym. vastaavat).
Ja juu, kyllä ne Motonetinkin venttiilikopan tiivisteet pitävät vaikka ovatkin alkuperäistä paksumpia ja ehkä hieman kovempaa kumia, kunhan vain malttaa noudattaa oikeata kiristysjärjestystä ja käyttää momenttiavainta oikeaan kireyteen saamiseksi.
Kannenpultti kannattaa ottaa ostosreissulle malliksi mukaan, itselleni ja monelle muulle on myyty tuumanverran liian pitkiä pultteja sillä numerolla mikä heidän katalookistaan löytyy.
Öljypohjan ja jakopäänkopan tasotiivistyksiin kannattaa tusinasilikonien sijaan käyttää kunnollisia liimoja kuten alunperinkin jo tehtaalla on tehty (hylomar tai locktiten ym. vastaavat).
Ja juu, kyllä ne Motonetinkin venttiilikopan tiivisteet pitävät vaikka ovatkin alkuperäistä paksumpia ja ehkä hieman kovempaa kumia, kunhan vain malttaa noudattaa oikeata kiristysjärjestystä ja käyttää momenttiavainta oikeaan kireyteen saamiseksi.
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
eli jos ketjusatsin tilais rikulta ja sitten ton öljypumpun o-renkaan, kansipahvisetti, venttiilinvarrenkumit sekä kannenpultit kävis hakemassa motonetista?. kampuranstefa onkin jo hyllyssä venailemassa sekä turbon tiiviste.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kansi+jakopääremonttia, mistä osat?
2,0-16V ja Turbo-16V 85--86 Moottorin nro--G52494 saakka. . 27-1867 64.80 ???
2,0-16V ja Turbo-16V 86--88 Moott nro:t G52495--JO82585. . 27-4589 64.80 ???
2,0-16V ja Turbo-16V 88--93 Moott nro JO82586--. . . . . . 27-4590 55.80 ???
Mitä eroa näollä on? siis kyseessähän on yläpääntiivistesarjoja... ku oma on vuosmallia 88 niin otanko ton 27-4589 vai 27-4590?
2,0-16V ja Turbo-16V 86--88 Moott nro:t G52495--JO82585. . 27-4589 64.80 ???
2,0-16V ja Turbo-16V 88--93 Moott nro JO82586--. . . . . . 27-4590 55.80 ???
Mitä eroa näollä on? siis kyseessähän on yläpääntiivistesarjoja... ku oma on vuosmallia 88 niin otanko ton 27-4589 vai 27-4590?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm