Calix vai Defa
Calix vai Defa
Ajattelin laittaa tämän aiheen tänne yleiseen osastoon, mutta jos sille löytyy parempi osasto, niin siirrellään tarvittaessa.
Elikkä, pitäisi löytää sopiva sisätilanlämppäri, vaihtoehtoihin ovat karsinnan jälkeen jääneet Defan Termini 1350 ja Calix Slim Line 1400.
Calix:
Defa:
Tuosta Defasta on käyttökokemuksia tonnarin kanssa ja olen ollut ihan tyytyväinen, miten tuo Calix? Kovasti mainostavat lämppärin oikeaa sijoitustapaa apukuskin jakkaran eteen pystyyn. Hinnat pyörivät jokseenkin samoissa, Defa on hieman kalliimpi, mutta tarjouksessa yleensä alle 60€, Calix taas on valmiiksi n 60€ hintainen. Takuuta on Calixissa 2v, Defassa pienen etsimisen jälkeen 5v? Tulkitseeko joku kirjoituksestani, että ehdottomasti Defa?
Niin ja kohdeauto tulisi olemaan 9-5 farkku, riittäkö teho ?
Matti
Elikkä, pitäisi löytää sopiva sisätilanlämppäri, vaihtoehtoihin ovat karsinnan jälkeen jääneet Defan Termini 1350 ja Calix Slim Line 1400.
Calix:
Defa:
Tuosta Defasta on käyttökokemuksia tonnarin kanssa ja olen ollut ihan tyytyväinen, miten tuo Calix? Kovasti mainostavat lämppärin oikeaa sijoitustapaa apukuskin jakkaran eteen pystyyn. Hinnat pyörivät jokseenkin samoissa, Defa on hieman kalliimpi, mutta tarjouksessa yleensä alle 60€, Calix taas on valmiiksi n 60€ hintainen. Takuuta on Calixissa 2v, Defassa pienen etsimisen jälkeen 5v? Tulkitseeko joku kirjoituksestani, että ehdottomasti Defa?
Niin ja kohdeauto tulisi olemaan 9-5 farkku, riittäkö teho ?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Calix vai Defa
Hei,
Itselläni on defan termini 2100 ja 9-5 sedan lämpenee niin hyvin että ilmasta tulee jo liian kuivaa ja kuumaa,ja takki päällä hiki valuu. Omassa paikassa tolppa antaa lämmittää 2h. Enkä huomannut mitään eroa -20 pakkasilla ja penkit alhaalla...
Että varmasti tuo pienempikin lämmittää riittävästi. Itse otin tehokkaimman koska tykkään ajaa ilman takkia eikä lämmittämätön nahkapenkki oikeen toimi suomen keleissä. Että kyllä 2100 riittää varmasti.
Itselläni on defan termini 2100 ja 9-5 sedan lämpenee niin hyvin että ilmasta tulee jo liian kuivaa ja kuumaa,ja takki päällä hiki valuu. Omassa paikassa tolppa antaa lämmittää 2h. Enkä huomannut mitään eroa -20 pakkasilla ja penkit alhaalla...
Että varmasti tuo pienempikin lämmittää riittävästi. Itse otin tehokkaimman koska tykkään ajaa ilman takkia eikä lämmittämätön nahkapenkki oikeen toimi suomen keleissä. Että kyllä 2100 riittää varmasti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Calix vai Defa
Mullä on se paksumpi kaksitehoinen musta/harmaa malli defasta. Pitänyt suunnilleen uudesta asti hirveätä räminää. Pakko pitää sitä jalkatilassa ja heitän sillä kuikkaa heti kun lopullisesti kyllästyn. Käykä tuo slim defa samoihin kiinnikkeisiin? Rämiseekö sekin?
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Calix vai Defa
Jonkun vuoden miekka & kirves Calix K2, oisko 1600/600W tehoalueet, hyvin toimii, jaksoi Pajeronkin lämmittää ihan mukavasti. Miinuksena pysyy huonosti pystyssä kun joku ei jaksanu asentaa telinettä heti ja sitten ne kiinnikkeet jo hävisikin jonnekin.
Aihetta sivuten, Calixin johtosarjoista (haaroitin ja sisäpistoke) minulla ei ole hyviä kokemuksia, seuraavan sarjan jos hankin niin homman kyllä Defan jos vain on tarjolla. Tuo sarjan asennus tehtiin ihan asiantuntevalla korjaamolla, joten ei voi edes omia tumpelointeja syyttää sudesta johtosarjasta
Aihetta sivuten, Calixin johtosarjoista (haaroitin ja sisäpistoke) minulla ei ole hyviä kokemuksia, seuraavan sarjan jos hankin niin homman kyllä Defan jos vain on tarjolla. Tuo sarjan asennus tehtiin ihan asiantuntevalla korjaamolla, joten ei voi edes omia tumpelointeja syyttää sudesta johtosarjasta
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Calix vai Defa
Autoon tulee Defan palikat muuten, mutta sehän ei rajoita tuon sisälämppärin valintaa millään tavalla. Tuo pikkudefa olisi kyllä huomaamattomin kaikista ja on jaksanut puskea lämmintä tonnariinkin viime talvena. Defalla on myös joku välimalli 800/1850W, mutta se on jo 47mm paksu(kuten on se tehokkainkin) 1350W 36mm sijaan. No katsoo nyt, jos tulis hyvä tarjous vastaan tuosta pikkudefasta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Calix vai Defa
Eipä nuo "termiitti" defat isoja ole mitkään.
Itellä tonnarissa 2100 defa ja hyvin lämpenee..
Itellä tonnarissa 2100 defa ja hyvin lämpenee..
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Re: Calix vai Defa
Itselläni juuri tuo samainen defa tonnarissa (cs), pelkääjän puolelle keskikonsolin kylkeen pultattuna, lämmittää hyvin kabiinin eikä paina matkustajallakaan polveen kun on niin kapea. Olin hieman epäileväinen kun tuon kävin tammikuun alussa hakemassa mutta hyvin on riittänyt.
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
Re: Calix vai Defa
Nappasin pienitehoisemman Defan kuusikkoon, kun ei lämmittänyt kunnon pakkasilla mielestäni riittävästi - tilalla nyt Defan 2100 termini. Ja auto on siis 9-3 SS.
Re: Calix vai Defa
Itsellä ollut aina Defan sisätilalämppäri Saabeissa samoinkuin johtosarjat. Suurempaa huomautettavaa ei löydy, vain kerran 1 liitos on kärvähtänyt piloille. Sisälämppärit ovat kestäneet todella hyvin. Ei moitteen sijaa!
Nykyisessä femmassa Calixin johtosarja haaroituksineen ja täytyy rehellisesti sanoa että Calixin liitokset ovat harvinaisen huonot! Ei tarvinnut Defan sarjan liitoksia alvariinsa heilutella ja työnnellä koska homma toimi ja auto lämpeni!
Jos olet hankkimassa uutta lämmitysjärjestelmää autoosi niin merkiksi luotettava Defa ja valikoimaa löytyy.
Nykyisessä femmassa Calixin johtosarja haaroituksineen ja täytyy rehellisesti sanoa että Calixin liitokset ovat harvinaisen huonot! Ei tarvinnut Defan sarjan liitoksia alvariinsa heilutella ja työnnellä koska homma toimi ja auto lämpeni!
Jos olet hankkimassa uutta lämmitysjärjestelmää autoosi niin merkiksi luotettava Defa ja valikoimaa löytyy.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Calix vai Defa
Aamen. Allekirjoitan täysin, omat kokemukset tismalleen samoja. Yhdestä liitoksesta mm. pakeni yksi "nasta" sinne panssarikuoren sisään. Ei auttanu kun halkaista liitospala ja ranettaa "jatkojohdolla" kuntoon, että sai kabiinin taas lämpiämään. Kerrassaan susia liitoskappaleita Calixilla. Defalle siis kannatus johtosarjoissa, sisätilanlämppäriksi sen sijaan kelvannee mikä tahansa halpismarketin kympin himmeliJ.V.A kirjoitti: Nykyisessä femmassa Calixin johtosarja haaroituksineen ja täytyy rehellisesti sanoa että Calixin liitokset ovat harvinaisen huonot! Ei tarvinnut Defan sarjan liitoksia alvariinsa heilutella ja työnnellä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84