Koulun myyjäiset, *ituttaa taas leipoa pullaa niihin. Muija aina lupaa ja minä leivon PRKL!
Miten siinä aina käykin niin? Valittavana on jotain arvottavaa tai pullaa, roinaa on joka saatanan paikka täynnä, mutta meiltä tulee p-u-l-l-a-a
Jälleen kerran tuo keli. Ensin on pari viikkoa pikkunättiä pakkasta, mutta lunta ei missään. Sitten kun saadaan kunnon lumipeite niin lyökin lämpötilan plussan puolelle. Ja nyt sitten ulkona sataa, vettä!
lordofgreed kirjoitti:Pitäs maksaa kelalle 2k€ opintotukia takasin, kyllä mahtas köyhää vituttaa...
Miks vitussa????
Omaa tyhmyyttä, vuositulot mennyt hieman yli. Koulun lopettamisesta huolimatta koko kalenterivuoden tulot huomioidaan, ellei lopu tukikuukaudet tai valmistu.
Muutenkin vituttaa koko kelan touhu, vaikka teet niinkuin siellä neuvotaan, laskuja tulee. Korkokin on maltilliset 15% ensimmäisessä laskussa.
Kyllä kannustaa tekemään töitä tällainen systeemi...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vituttaa muutamien käyttäjien yletön hymiöiden käyttö, mm. SAAB -"hymiön" kylväminen suunnilleen jokaiseen lauseeseen. Myös nuo ns. "haista v**tu" -vastaukset, sekä jotkut faktoina esitetyt täysin väärät ja virheelliset vastaukset koska ei joko osata lukea kysymystä (kokonaan), tai sitten ei vain ymmärretä lukemaansa. Joillakin saattaa tosin olla tavoitteena saada kartutettua viesti saldoaan ja kirjoittelevat siksi aivan mitä sattuu.
9-5T kirjoitti:Kuumailmapuhaltimella kun sulatin härveliä vastuksen tarkastusta varten tuli naapuri kysymään lataatko lämpö siihen.
Mulla on uusi Mitsun ei-niin-halpis ilmalämpöpumppu. Sen ulkoyksikkö kusee allensa näköjään myös aika kiitettävän näköisiä lätäköitä. En ole tässä "talvella" jaksanut alkaa väsäämään siihen mitään kaukalo-->letku viritystä millä sen veden johtaisi vesijuoksuun. Minun naapuri kysyi että ei kai se vesi vaan mene rakenteisiin siittä alta.
No varmaan menee, seinän viereen ainakin ihan siinä missä kaikki muukin lumi ja vesi tuolla. Ja sitähän riittää.
Muuten mukava naapuri kyllä.
Saab jota pitää liikutella lavetilla. Satku oli sentään sen verran kohtelias että hajoili vaan kotipihaan plus se että hajospa tuosta mitä vaan niin se maksaakin yhen jos toisenki satkun verran.
9-5T kirjoitti:Oma tyhmyys kun menin ostamaan Panasonicin halpis ilmalämpöpumppuja, molemmissa pohjalla 5cm jäätä jälkiasennus vastuksista huolimatta ja vieressä pohjoiseen tehtaalla tehty Sanyo ilman vastuksia on sula.
Kuumailmapuhaltimella kun sulatin härveliä vastuksen tarkastusta varten tuli naapuri kysymään lataatko lämpö siihen.
Ja kun minä olen ollut siinä uskossa että panasonic ja mitsubishi on ainoat ilmalämpöpumput millä mitään tekee
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
9-5T kirjoitti:Oma tyhmyys kun menin ostamaan Panasonicin halpis ilmalämpöpumppuja, molemmissa pohjalla 5cm jäätä jälkiasennus vastuksista huolimatta ja vieressä pohjoiseen tehtaalla tehty Sanyo ilman vastuksia on sula.
Kuumailmapuhaltimella kun sulatin härveliä vastuksen tarkastusta varten tuli naapuri kysymään lataatko lämpö siihen.
Ja kun minä olen ollut siinä uskossa että panasonic ja mitsubishi on ainoat ilmalämpöpumput millä mitään tekee
Mitsubishi FD25 vaikuttaa ainakin laadukkaalta tuotteelta. Myös Toshibat on kuulemma hyviä mutta vielä muutaman satasen kalliimpia kuin Mitsu. Toshiballa oli aikoinaan myös hyviä läppäreitä mutta päättivät sitten hinnoitella itsensä niiltä markkinoilta ulos. Tehnevätkö samaa pumppujen kanssa en tiedä.
Minä laitoin kesällä ison Mitsun pumpun. Toimii ihan kivasti ja potkua on vaikka kuinka paljon. Elokuun lopusta vuoden loppuun tuli sähkön tasauslasku, joka muutti vähän suunnitelmia matkustella ympäri maailmaa säästyneillä rahoilla. Ei siis heti näkynyt laskussa, mutta yksi perheenjäsen tuli silloin lisää ja kaikki pesukoneet on ollut päällä siitä lähtien. 350 maksettavaa arvion päälle