manual boost control?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

manual boost control?

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Niin, kuinka hyvin tämä oikein toimii saabissa, ja varsinkin mínun saabissa joka on ng900? Eikös sen pitäisi antaa enemmän ahtoja ulos ykkös ja kakkosvaihteella?
Maailmalla väittävät, että on hyödyllinen vekotin ja tuo hintaansa nähden hyvin tehoja. Tietysti teholastulla voi korvata tuon mbc:n, mutta kun nyt ei vielä ole varaa maptunin lastuun. Haluaisin vain tietää, että onko siihen järkeä sijoittaa se 50e mitä niistä pyydetään?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

pistähän linkkiä jos sulla on.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: manual boost control?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saabisti900 kirjoitti:Niin, kuinka hyvin tämä oikein toimii saabissa, ja varsinkin mínun saabissa joka on ng900? Eikös sen pitäisi antaa enemmän ahtoja ulos ykkös ja kakkosvaihteella?
Maailmalla väittävät, että on hyödyllinen vekotin ja tuo hintaansa nähden hyvin tehoja. Tietysti teholastulla voi korvata tuon mbc:n, mutta kun nyt ei vielä ole varaa maptunin lastuun. Haluaisin vain tietää, että onko siihen järkeä sijoittaa se 50e mitä niistä pyydetään?
Etenkin jenkeissä tuntuu olevan trendi valoillaan, että kaikkiin turbomoottoreihin täytyy asentaa MBC syystä tai toisesta.
Totta on että ko. värkillä saat alakierroksille lisää boforia ja spoolaus myös aavistuksen nopeampi. Väärin säädettynä ko. värkillä saa kyllä melkoisen piikin aikaisesti, jolla rikkoo voimansiirron. Järki kädessä niin säilyy paikat ehjinä.


T7:n en ainakaan itse lähtisi tunkemaan, vaikka niitäkin virityksiä näkee.
Mutta sullahan oli T5, joten ei koske sinua.

Keskustelua aiheesta löytyy ainakin
http://www.saabnet.com
http://www.saabscene.com
http://www.saabcentral.com
#1730
500whp.net member
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Minulle kelpaisi semmoinen boost controlleri, millä sais pienennettyä ykkös -ja kakkosvaihteiden ahtoja.
Foxbody turbo
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

to4 kirjoitti:Minulle kelpaisi semmoinen boost controlleri, millä sais pienennettyä ykkös -ja kakkosvaihteiden ahtoja.
Jaa, kyllä mä vaan tarvitsisin varsinkin kakkosvaihteelle lisää boforia tolla peruslastulla.
Ei mulla oikeastaan mitään erikoisia linkkejä ole. Olen katsonut vähän sieltä sun täältä.
Tässä on nyt muutamia linkkejä
http://www.lehigh.edu/~cak7/Upgrades/Stage1/MBC.html
http://www.DawesDevices.com
http://www.turbosmart.com.au/AutoSpeed_ ... xperts.htm

Pitäisköhän nyt ostaa sitten tommonen mbc ja kattoo miten sellainen toimii? :roll:
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Piti laittaa tämä topicci takaisin tapetille, kun tulin hommanneeksi tollaisen manual boost controllerin. Tilasin sellaisen jenkeistä ihan kokeilu mielessä nähdäkseni kuinka hyvin sellainen oikein toimii.

Mutta ennen kuin kokeilen, haluaisin tietää miten noi seokset sen jälkeen menee? Osaako T5 lisätä soppaa, kun ahdot nousee. Minun käsittääkseni koneen ei pitäisi käydä laihalla, mutta sen tähden kysyn, jotta kuulisin myös viisampien neuvoja. :roll: :roll:

Seosmittari olisi tässä hyvä peli, mutta kun en ikävä kyllä omista sellaista.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Joko olet MBC:n pistänyt kiinni, miltä vaikuttaa?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin