9-3X

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

9-3X

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Jaaha

Tuleekohan nyt Raahen suunnalla uudehko, vähän käytetty Subaru myyntiin :?: :D

http://www.saab.fi/main/FI/fi/pressrelease_93X.shtml

Saa myös TTID:nä...

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

vppelt68 kirjoitti:Saa myös TTID:nä...

V-P
Vaan ei nelivetoa...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Katos p....le :oops: En lukenut juttua tarpeeksi pitkälle/tarkkaan. Siis korjaus: neliveto vain bensakoneilla :( ...joissa ei sikäli ole mitään vikaa, maailman parhaita turbonelikkoja :wink:

Ne ei näköjään tarvii Detroitissa sun ja monen muun rahoja, Marko A, ne tulee niin hyvin toimeen ilman niitäkin :? No positiivista kuitenkin että uutta "mallia" pukkaa markkinoille :!:

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Joo kyllä noi bensanelikot varmasti asiansa ajaa nelivedon kanssa. Sääli tuo dsl tilanne sikäli, että varmasti toi ongelma vaikuttaa joidenkin ihmisten autohankintoihin. Koska suurimmalla osalla kilpailijoista kuitenkin Diesel monipyörävedot on jo tarjota. Ehkä 9-5 korjaa sitten tämän tilanteen jahka julkistuksen aika tulee!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

vppelt68 kirjoitti: Ne ei näköjään tarvii Detroitissa sun ja monen muun rahoja, Marko A, ne tulee niin hyvin toimeen ilman niitäkin :? No positiivista kuitenkin että uutta "mallia" pukkaa markkinoille :!:
V-P
Jaa, Sinä tätä tarkoitit sillä uudella aiheella ;)
Okei. TTiD versiossa korotusta huimat 20mm, eikä nelivetoa.
Että se oli sitte siinä.

Loistava auto ja erittäin hienon näköinen on tuo valkoinen 9-3X. TTiD XWD yhdistelmällä ois voinut jopa mennä ehkä OB vaihtoon, mutta näin ei nyt käy.

Ja hieman oli mulle pettymys tuo aika lievä korotus, sekä erityisesti keulapuskurin muotoilu. Se on nyt yhtä "lumikola" kuin Aerossa. Crosscountry versioon ois saanut nostaa sitä etulaitaa vähintään 50mm ja muotoilla siten, että se ei kerää kaikkea moskaa sinne huuleensa.

Väkisin tulee mieleen, että ihan ulkonäkökikkailua periaatteessa koko homma. Ainoa toiminnallinen ero 2.0T XWD malliin on tuo 35mm maavara. Kaikki muut on pelkkää koristelua. Joka kyllä toimii, eli näyttää hyvältä.

On jo liian hyvin ehtinyt tottua siihen, että sama minne lumikasaan tuon OB:n pökkää niin se ei siitä ole moksiskaan vaan päinvastoin, tulee sieltä myös mukisematta pois. Maavara / neliveto on tullut mun käyttöön ihan uuden ulottuvuuden autoiluun, joten en juuri ihmettele miksi "ulkoiluhenkiset" ihmiset suosii mieluusti em yhdistelmää.

Kaikesta huolimatta, hieno juttu että VIIMEINKIN tuo 9-3X saataneen markkinoille. Aika karu juttu tuo Top Gearin blogissa näytetty 7 vuotta vanha kuva 9-3X mallista juuri silloin kun sen olisi pitänyt tulla markkinoille. Joku veti henkselit päälle tuolloin... Harmi!

Kuva

Kannattaa käväistä lukemassa tuo teksti Top Gear linkistä yllä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Tosi juttu, tuo etuylityksen pituus maastossa. Lerppahuuli ei sovi metsään.

En tällä hetkellä ole autonvaihdon tarpeessa, ks. toinen viesti jos kiinnostaa. Tarve ja halu taas ovat meillä ukoilla kaksi ihan eri asiaa. Vålvå myy mukamas-hevoskärrynveto-mallia XC70 D5 AWD ihan sujuvasti. Ihmetyttää, mikä on ettei pojat saa dieseliä ja nelivetoa natsaamaan yhteen. Jos se on TTiD:n väännöstä tms. kiinni niin yrittäisivät edes TiDS:illä, eihän sekään mikään huono ole :?:

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vppelt68 kirjoitti: Ihmetyttää, mikä on ettei pojat saa dieseliä ja nelivetoa natsaamaan yhteen. Jos se on TTiD:n väännöstä tms. kiinni niin yrittäisivät edes TiDS:illä, eihän sekään mikään huono ole :?:
V-P
Nikke M sitä ansiokkaasti tuolla alempana olevan linkin topikissa selventeli, eli TTiD ja neliveto vaatisi liian kalliita muutoksia autoon (uutta kytkinkoppaa, moottorinkiinnikettä yms), teknistä estettä ei siis ole, mutta autosta tulisi muka liian kallis?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6&start=31
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Juu juu... tää olikin jo vanha juttu. Kuten kirjoitin, en ole klubin foorumia kovin tarkkaan selaillut tai täällä vieraillut pitkään aikaan. Ei ollut tarkoitus tehdä mitään tuplapostausta, mutta toisaalta aihe olikin nyt aika siirtää tuolta konsepti- osastolta tänne tuotantoautojen puolelle, kun tuo Saab-i meilikin kilahti.

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin