Ranne kirjoitti:Jep jep...
Eli kotikonsteinkin saadaan jo "mukavasti" tehoa? APC-boksin modaus, imusarjan sovitus jne... Mites downpipe ja muu putkisto, onko tukkoista?
Niin, onko tuo K-jetillä?
Tuo on k-jetronicilla, johon ei tarvitse ihan pienillä tehonlisäyksillä(alle 200hv) tehdä muuta kuin huoltaa tarvittaessa(polttoainesuodatin, testata suuttimet ja polttoainepumpun tuotto).
Intercooleria suosittelen jo pienehköissäkin virityksissä asennettavaksi ja antaapa se itsessäänkin jo jonkun hevosen lisää. 80-luvun alun turbosaapeissa on pakoputken loppupää aika ohut, 2.5 tuumainen putki riittänee jo kuitenkin 200hv:n ylitykseen mainiosti.
Syttylaitteiden kunto ratkaisee aika paljon sikäli, että nakutustunnistinjärjestelmä tahtoo antaa vääriä hälytyksiä apc-boxille ja auto ei nosta paineita. Tuo vanhemman mallin apc-boksi ei ole niitä kaikkein parhaita modifioitavia, uudemmalla parempi lopputulos.
Hukkaporttia voi kiriä hieman peruspaineen nostamiseksi, mutta hulluttelua kannattaa välttää koska apc ei pysty suojaamaan konetta jos peruspainekkin on nakutusrajan yläpuolella.
Jos moottori käy täydellä kuormituksella laihalla seoksella ja on herkkä nakuttamaan, kuormitusrikastinta voi modifioida ohjauspainesäätimen keskimmäistä jousta muokkaamalla.. ovatpa jotkut käyttäneet kylmäkäynnistysventtiiliäkin vaihtelevin tuloksin kaasuläpälle asennettavan kytkimen avustuksella..