Virityttääkö?
Re: Virityttääkö?
Missä hintaluokassa T7-koneiden viritys pyörii?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Virityttääkö?
Ohjelmointi onkin juuri se helpoin osuus, joka onnistuu tänäpäivänä ihan tumpeloltakin ja vie minuutista pariinkymmeneen riippuen tavasta.AnssiH kirjoitti: Olemme viime vuosien aikana ostaneet useita ohjelmointilaitteita / ohjelmia, joilla mm Saabien ohjelmoiminen on mahdollista.
t. Anssi Harinen
Special Tuning Harinen Oy
http://www.hestec.fi
Seruraavaksi helpointa on karttojen editointi. Siihenhän se helppo osuus loppuukin.
Haasteet tulee T7 koodista, jossa keinotekoista 400nm rajaa, Maksimi maffia, viriviriautoissa väärinadaptoituvaa koodia, virikäytössä yli/aliherkkää nakudiagnostiikkaa eikä säätämistä helpota ~3x määrä karttoja&koodia T5 autohin nähden. Onhan järjestelmä "täysin toimiva" joko mapilla tai maffilla ja normaali-oloissa käyttää näitä molempia maffia painottaen.
Hommaa helpottaisi kummasti lähdekoodiin pääsy ja perusteellinen filosofian ymmärtäminen, niin saisi tehtyä oikeaoppisesti toimivia softia poikkeustilanteissakin, päinvastoin kun tuppaa olemaan useampien virifirmojen tekeleet, jotka adaptoivuvat miten sattuvat, vikadiagnostiikka ei toimi läheskään niin hyvin kun saabin omissa softissa yms.. Kaikki sen takia, kun ei ole tarkkaan tiedossa mitkä kartat "myös" pitäisi säätää, että koodi toimisi oikeaoppisesti. Softa saattaa toimia yleensä oikein, mutta tarkempi ja pidempiaikainen käyttö osoittaa muuta - viimeistään tiedonkeruujärjestelmillä, että mitenkäs ne parametrit lepattaakaan laidasta laitaan..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.