Mootorin lämmöt heittelee
Mootorin lämmöt heittelee
Olisi kysymys liittyen moottorin lämpöihin kun mittari heittää välillä lähelle punasta hetkeksi ja sitten lämmöt taas tasaantuu normaaliin eli mittarin puoleen väliin. Voisko olla termostaattivika vai onkohan kansipahvi mahdollisesti menossa ??? Olen nimittäin lisännyt vähän vettä paisuntasäiliöön 3000 kilometrin sisällä pari kertaa. Öljyt ja vedet ei mene ainakaan sekaisin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos paisuntasäiliöön jotain lisäilet, niin kannattaa AINA kun se vain on mahdollista lisäillä vain ja ainoastaan sopivasti blandattua jäähdytinnestettä. Saattaa tulla ensipakkasilla kallis remontti, jos on muutamaa euroa pihdannut lisäämällä pelkkää vettä...
Jos sitä nestettä kerran häviää, niin kannattaa yrittää etsiä se vuotopaikka. Yleisiä vaikeammin havaittavia vuotokohtia (siis kaikkien selvästi näkyvien letkuliitosten lisäksi):
1.Vesipumpun lohkoon menevä "putki" vuotaa, kun O-rengas on kovettunut/hapertunut. Lohkon seinä on jakopään puolelta kostea/syylärinesteissä, jos vuotaa.
2. Lämppärin kenno. Vänkärin jalkatilassa kosteutta, ikkunat huurustuu helposti, jos vuotaa.
Jos ei selvää vuotoa löydy, polttaa se nestettä--> kansipahvi tod.näk. menossa.
Jos sitä nestettä kerran häviää, niin kannattaa yrittää etsiä se vuotopaikka. Yleisiä vaikeammin havaittavia vuotokohtia (siis kaikkien selvästi näkyvien letkuliitosten lisäksi):
1.Vesipumpun lohkoon menevä "putki" vuotaa, kun O-rengas on kovettunut/hapertunut. Lohkon seinä on jakopään puolelta kostea/syylärinesteissä, jos vuotaa.
2. Lämppärin kenno. Vänkärin jalkatilassa kosteutta, ikkunat huurustuu helposti, jos vuotaa.
Jos ei selvää vuotoa löydy, polttaa se nestettä--> kansipahvi tod.näk. menossa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla kylmänä viisari nousee "kymppiin" ja rauhotuttuaan jää vähän yli "yhdeksään" eli viisari niin kun ysi päällä. En tiedä olisko jäähdytin tukossa ettei kierto kunnollinen....maantiellä siinä ysin paikkeilla, mutta nurkissa nousee heti ja kaupungilla on tuuletin päällä vähän väliä.
Oli ajatuksissa lyödä toinen flekti syylärin etupuolelle ja vänkkärin reunaan...olisko mitään järkee....ei varmaankaan
Oli ajatuksissa lyödä toinen flekti syylärin etupuolelle ja vänkkärin reunaan...olisko mitään järkee....ei varmaankaan

saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Jeps, vaihtelin lauantaina termostaatin, mutta ei ole vielä mittarin heittely rauhoittunut, tosin paisuntasäiliöön ei olisi enää tarvinnu lisäillä nesteitä, pinta pysyny maksimissa. Täytyy kokeilla tuota Mimmin ehdotusta ja vaihtaa lämpötila-anturi seuraavaksi, eipä tuo vika voi oikein enää muualla olla, ostin auton muutama kuukausi sitten ja siihen on toi lämppärin kennokin vaihdettu ja se ei vuoda enkä myöskään havainnu ulkoisia vuotoja moottoritilan puolella paitsi termostaattikotelon juuresta oli pikkuisen märkä, vanha tiiviste oli kulunu loppuun.