195t ajettu vm2000 9-3. Onko enää järkeä käyttää merkkihuollossa ja maksaa siitä maltaita auton arvoon nähden. Onko olemassa joku nyrkkisääntö milloin huolto-ohjelman säntillinen noudattaminen ei enää vastaa tarkoitusta vai pitäisikö jatkaa hamaan loppuun asti.
Liikkeessä vetoavat siihen, että jälleenmyyntiarvo säilyy kun huoltokirja on vimpan päälle, mutta kun kysyy samaan hengenvetoon auton vaihtoarvoa, niin ei tuo tunnu kuitenkaan paljon vaikuttavan.
Pitäähän autoa toki huoltaa, mutta en välttämättä haluaisi maksaa vuosihuollosta 1/10 auton arvosta. Tähän asti kaikki huollot tehty Länsiautossa kilsojen mukaisesti.
9-3 huolto-ohjelma
Re: 9-3 huolto-ohjelma
Makuasia, mistä haluaa maksaa. Voihan sen auton huollattaa jossain halvemmassa liikkeessä, tuskin sillä on paljoa vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. Mitä pidempään autoa aikoo pitää, sitä vähemmän huoltojen tekijällä on merkitystä. Paljoa yli 100tkm ajettua en merkkiliikkeessä käyttäisi, mieluummin teen hommat itse. Jos ikääkin on autolla yli 8v, ei edes Saabin huolenpito-ohjelmalla (trionic7) ole enää merkitystä.
Edellisen auton huolsin itse (ostettu 130tkm ajettuna) ja merkkasin kaiken säntillisesti huoltokirjaan. Oli aika edullista auton ylläpito tuolla menetelmällä. Myydessä tuolla oli sitten jo niin vähän arvoa, että sama vaikka koko kirjaakaan ei olisi ollut...
Edellisen auton huolsin itse (ostettu 130tkm ajettuna) ja merkkasin kaiken säntillisesti huoltokirjaan. Oli aika edullista auton ylläpito tuolla menetelmällä. Myydessä tuolla oli sitten jo niin vähän arvoa, että sama vaikka koko kirjaakaan ei olisi ollut...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
Re: 9-3 huolto-ohjelma
Itse käytin edellistä merkkihuollossa vain tuon takuun takia. Joka kerta vein osat, suotimet ja öljyt mukana (tilasin PCS:stä), joten huollot yleensä noin 50% halvempia. Esim Länsiauton osien hinnat aivan hirveetä nylkemistä (lasinpesuneste 5,9€/litra).
Tosin ei työn jälkikään mitään huippua ollut: eräällä kerralla autoa hakiessa käsijarru jumissa siinä liikkeen pihassa (huolto-ohjelmaan kuului käsijarrun kunnon tarkistus ja herkistys). Itse kun vaihdoin raitisilma suotimen niin oli jokseenkin selvää etteivät siinä samalla koskaan ota sieltä lehtiä yms mönjää pois jne jne.
Nykyinen auto ei tule näkemään länsiauton huoltopuolta kuin äärimmäisen pakon sanelemana. Jatkan itse huoltamista ja PCS:n käyttöä.
Jos ei itsellään pysy meisselit kourassa tai ole mielenkiintoa moiseen niin teetätä jossain muualla kuin merkkiliikkeessä niin todennäköisesti maksat vain siitä tehdystä työstä.
Tosin ei työn jälkikään mitään huippua ollut: eräällä kerralla autoa hakiessa käsijarru jumissa siinä liikkeen pihassa (huolto-ohjelmaan kuului käsijarrun kunnon tarkistus ja herkistys). Itse kun vaihdoin raitisilma suotimen niin oli jokseenkin selvää etteivät siinä samalla koskaan ota sieltä lehtiä yms mönjää pois jne jne.
Nykyinen auto ei tule näkemään länsiauton huoltopuolta kuin äärimmäisen pakon sanelemana. Jatkan itse huoltamista ja PCS:n käyttöä.
Jos ei itsellään pysy meisselit kourassa tai ole mielenkiintoa moiseen niin teetätä jossain muualla kuin merkkiliikkeessä niin todennäköisesti maksat vain siitä tehdystä työstä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....