Varashälyttimen vika

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Tulin aamulla Ruotsin laivalta. "Kaukoavain" ei toiminut, avaimella sisään ja hälyt päälle. Sain naapurista Leskinen & Loposelta vikakoodin DTC B1785 (sireeni - akun jännite alhainen) Ei maksanut mitään mutta huuto ei lakannut. Kukahan tietäisi. Ai niin - kirjoitin tuosta laivalla olosta kun ohjekirjassa oli maininta että tärisevällä, keinuvalla alustalla esim laivassa olosta voi tulla häiriöitä :wink:
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Haku tietää. Vaihda sireenin paristot.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitos vastauksista. Koetetaan vaihtaa ne paristot. Mitään vikailmoitusta ei tosin ole tullut.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitti Mimmi - tarkistin - ei ollut sulake rikki. Otin sen pois niin nyt vaan vilkkuu eikä vingu. Samassa sulakkeessa on A/C = ilmastointi? Haullahan löytyikin selkeät ohjeet paristojen vaihtamiseen. Näitä SANYO CR17335 lithium paristoja saa varmaan paristokaupasta :)
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Paristot löytyi. Pitääköhän vaihtamisen jälkeen vielä käydä Metronomi-Auton Tech -nollauksessa, à 50 €.

(Aika ihme juttu tämä, että ohjekirjassa oli ollut maininta että varashälytin pitää kuitata pois Night Panelistä laivalle mennessä. Tämä oli kolmas kerta kun olin Ruotsissa. Niin ja kerran olin Virossa. Ennen ei ole ollut mitään erikoista. Nyt olin Silja Galaxin ylätasolla, vaikkei sillä luulisi olevan merkitystä. Joskus sanottiin että Saabin on insinöörit tehneet insinööreille. Mahtaisko pitää paikkansa.Nyt ei ole tarkoitus suututtaa insinöörejä. .:? )
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Anteeksi tyhmyyteni, nyt se boxi on edessä mutta siinä ei näy niitä kuutta ruuvia. Metro-Autosta sanovat että pattereita ei voi vaihtaa. Uskaltaako tuon bandoran boxin murtaa ?
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Varashälyttimen vika

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyllä voi, vaatii vähän erilaisia työkaluja, kuin sen ristipääruuvarin :D.

http://www.fixmysaab.com/9-5_repair/sir ... /intro.asp

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin