Ei ole. 99/90: rintapellin ja moottorin väliin ei mahdu kahta hihnaa. Vesipumpulle ja kampiakselin hihnapyörille on kolot rintapellissä.Jope kirjoitti:Noopassa tais olla sama perä ku satkussa, eli sinne se ruiskun tankki sopii ilman väkivaltaa.
Olikos noopassa jo kaksihihnainen systeemi laturille ja vesipumpulle?
Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
ääh niinhän se olikin juu....pirun pers erot...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Pitänee suunnitella tättä vielä..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Äh. Joojoilut sikseen ja teet nyt vaan sen 16-venaisen. Ei vaadi paljoakaan taustatutkimusta, että saat selville mikä ero näillä on.
Hommaa jostain puoli-ilmaiseksi ruosteinen i16-satku tekniikanluovuttajaksi ja sitten projekti käyntiin.
Täällä foorumilla haaveillaan ihan tarpeeksi, osoita olevasi toiminnan mies.
Hommaa jostain puoli-ilmaiseksi ruosteinen i16-satku tekniikanluovuttajaksi ja sitten projekti käyntiin.
Täällä foorumilla haaveillaan ihan tarpeeksi, osoita olevasi toiminnan mies.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
No 150E purkaamolla pyytävät 16v moottorista.. taidan kohta ostaa koko moottorija heittää sen sinne..
Suunnitellaan ensiksi ja tunaroidaan sitte..
Kyllä toha jäärata autoo enemmä potkuu pitää saada.. 
Suunnitellaan ensiksi ja tunaroidaan sitte..


Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Laita sinne turbo samantien, oiskohan eka turbonoppa? 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Kyse ei ole pelkästään ketjun kiristimen riittävyydestä.Ääni kirjoitti:Kyllähän ketjussa kuitenkin melko paljon kiristysvaraakin on.
Kun kantta lasketaan, ketjun vetopuoli tavallaan pitenee ja siirtää samalla nokka-akselin ajoitusta myöhäisemmälle.
Tämän takia tarvittaisiin säädettävää nokkapyörää kompensoimaan jaon muuttumista. Jo asteenkin ero imunokan ajoituksessa vaikuttaa huipputehoon.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Ei olisi.99 GL kirjoitti:Laita sinne turbo samantien, oiskohan eka turbonoppa?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Jaaha, joku on siis senki jo tehny. Onko ihan tieliikennekäytössä kun katsastus on kuulemma hieman haasteellista?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Ei kyl tää jäärata autoon tulee..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Ei se nopan muutoskatsastus ole yhtään sen vaikeampaa turbolle kuin minkään muunkaan saman ikäluokan auton merkistä riippumatta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Tarina kertoo myös yhdestä Vanhojen Sääntöjen aikaan tehdystä 16v turbonoopasta Tampereen seudulla.
Tiiä sitten.
Tiiä sitten.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Mikset osta i16 satkua vaan suosiolla ja ala sitä räpeltään?SB90 kirjoitti:No 150E purkaamolla pyytävät 16v moottorista.. taidan kohta ostaa koko moottorija heittää sen sinne..
Suunnitellaan ensiksi ja tunaroidaan sitte..Kyllä toha jäärata autoo enemmä potkuu pitää saada..

bmw e46 alias proteesi
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
On uponnut tuohon saabbiin jo rahaa sen verran ja vie oman aikansa tottua "uuden" auton käyttäytymiseen.
Kohta tulee fiilis vain ottaa vanha ylös ja virittää tappiin ja tupla dellortot kylkeen. Olkoon hangessa tämä suunnitelma vielä.
Kohta tulee fiilis vain ottaa vanha ylös ja virittää tappiin ja tupla dellortot kylkeen. Olkoon hangessa tämä suunnitelma vielä.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
mites, meneekö 16v 900 moottori+kansi+apulaitteiteeneen, 90 lootaan? Tai saako koko paketin laitettua pellin alle?
Tyhmien kysymysten sarjoja, ei vain viitsisi ostaa moottoria jollei sillä tee mitään.
Tyhmien kysymysten sarjoja, ei vain viitsisi ostaa moottoria jollei sillä tee mitään.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75