Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Tuommoista olisi tarkoitus tehdä kevään/kesän aikana !
1. Entinen omistaja jätti perinnöksi pienen kansivian, joten se tulisi laittaa kuntoon tässä "joskus". Pikkuisen nestettä katoaa ja vähän pakokaasu haiskahtaa glykolille, ei tarvitse kyllä kuin ehkä kerran 3kk lisätä, todella pieni on kulutus.
Reilu myyjä, kun soittelin et kansivikaa löytyy niin laittoi tilille hiukan €.
Mitähän kaikkea nyt olisi hyvä laittaa samalla: kannen oikaisu, painekoe, seetit, venttiilien hionta, uudet venttiilinkumit, nostajat menee johonkin pesukylpyyn, ahdin tarkastetaan/huolletaan, tietenkin uudet tiivisteet ja pultit. Saabin korjauskirja kertoi että venttiilien jouset olisi hyvä vaihtaa, pitääkö paikkansa ? PartsForSaabilta ei löydy, motonetistä ei löydy, mistä löytyy ?
2. Entinen omistaja laittanut konehuoneeseen uretaanipuslat ja vahva veikkaus että auton värinät/tärinät kiihdyttäessä johtuu niistä, koska uudet sisemmät/ulommat vetarit laitettu eikä helpottanut ! Meneekö näitä 2kpl konehuoneseen ? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909
Tässä kokonaisuus mitä olen Ritanniasta tilaamassa, ovatko oikeita tai tuleeko muuta mieleen ?
Kanteen:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=876
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1763
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=869
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3732
Puslat:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2622
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909 Kaksi kpl ???
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1662 Työkalu, ellei joku ystävällisesti tarjoa piirrustuksia/mittoja
Hiukan myös mietityttää kannattaako enää tälläiseen vanhaan tehdä näinkin isoja remontteja 218tkm ajettu, tosin hyvässä kunnossa muuten. Vai ajaako niin kauan kun liikkuu ? Mitäs väki on mieltä ???
1. Entinen omistaja jätti perinnöksi pienen kansivian, joten se tulisi laittaa kuntoon tässä "joskus". Pikkuisen nestettä katoaa ja vähän pakokaasu haiskahtaa glykolille, ei tarvitse kyllä kuin ehkä kerran 3kk lisätä, todella pieni on kulutus.
Reilu myyjä, kun soittelin et kansivikaa löytyy niin laittoi tilille hiukan €.
Mitähän kaikkea nyt olisi hyvä laittaa samalla: kannen oikaisu, painekoe, seetit, venttiilien hionta, uudet venttiilinkumit, nostajat menee johonkin pesukylpyyn, ahdin tarkastetaan/huolletaan, tietenkin uudet tiivisteet ja pultit. Saabin korjauskirja kertoi että venttiilien jouset olisi hyvä vaihtaa, pitääkö paikkansa ? PartsForSaabilta ei löydy, motonetistä ei löydy, mistä löytyy ?
2. Entinen omistaja laittanut konehuoneeseen uretaanipuslat ja vahva veikkaus että auton värinät/tärinät kiihdyttäessä johtuu niistä, koska uudet sisemmät/ulommat vetarit laitettu eikä helpottanut ! Meneekö näitä 2kpl konehuoneseen ? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909
Tässä kokonaisuus mitä olen Ritanniasta tilaamassa, ovatko oikeita tai tuleeko muuta mieleen ?
Kanteen:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=876
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1763
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=869
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3732
Puslat:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2622
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909 Kaksi kpl ???
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1662 Työkalu, ellei joku ystävällisesti tarjoa piirrustuksia/mittoja
Hiukan myös mietityttää kannattaako enää tälläiseen vanhaan tehdä näinkin isoja remontteja 218tkm ajettu, tosin hyvässä kunnossa muuten. Vai ajaako niin kauan kun liikkuu ? Mitäs väki on mieltä ???
9000 CDE 2.3T -97-
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Ei tartte venttiilijousia, muuten tuolla listalla pitäisi pärjätä.Mustis kirjoitti:Mitähän kaikkea nyt olisi hyvä laittaa samalla: kannen oikaisu, painekoe, seetit, venttiilien hionta, uudet venttiilinkumit, nostajat menee johonkin pesukylpyyn, ahdin tarkastetaan/huolletaan, tietenkin uudet tiivisteet ja pultit. Saabin korjauskirja kertoi että venttiilien jouset olisi hyvä vaihtaa, pitääkö paikkansa ? PartsForSaabilta ei löydy, motonetistä ei löydy, mistä löytyy ?
Nuo uretaanit vaikuttavat lähinnä tyhjäkäyntitärinöihin, isompi ravistus on kyllä ollut noissa vetareissa, mutta jos ne on jo käyty läpi, niin sitten kytkin, renkaat? Ja 2 kpl on oikea määrä noita momenttituen puslia.Mustis kirjoitti:2. Entinen omistaja laittanut konehuoneeseen uretaanipuslat ja vahva veikkaus että auton värinät/tärinät kiihdyttäessä johtuu niistä, koska uudet sisemmät/ulommat vetarit laitettu eikä helpottanut ! Meneekö näitä 2kpl konehuoneseen ? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909
Tarviiko noita kaikkia tilata Briteistä saakka? Lähetyskulut kasvavat tuolla painomäärällä jo sellaisiksi, että ostat PCS:ltä/Motonetista/merkkiliikkeestä osan tavaroista ja olet tyytyväinen. Kannentiivistesarja ja jotain kevyttä kannattaa ehkä ottaakin tuolta. Tuon laatikon tukikumin voit ostaa minulta pikkurahalla(käytetty, mutta hyväkuntoinen orkkisosa). Työkalun saat lainaan klubilaiselta tai voit ostaa omasi Tyrkön Petriltä. Ja 218tkm ajettu on vasta pahimmoilleen sisäänajettu, sillä on vielä paljon kilometrejä edessä, vähintään puolet menee vielä lisää. Muistinkohan nyt kaikki...Mustis kirjoitti:Tässä kokonaisuus mitä olen Ritanniasta tilaamassa, ovatko oikeita tai tuleeko muuta mieleen ?
Kanteen:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=876
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1763
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=869
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3732
Puslat:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2622
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909 Kaksi kpl ???
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1662 Työkalu, ellei joku ystävällisesti tarjoa piirrustuksia/mittoja
Hiukan myös mietityttää kannattaako enää tälläiseen vanhaan tehdä näinkin isoja remontteja 218tkm ajettu, tosin hyvässä kunnossa muuten. Vai ajaako niin kauan kun liikkuu ? Mitäs väki on mieltä ???
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Mitenkähän voisin selvittää jos tuo ravistaminen johtuisikin kytkimestä, hajoaako sieltä joku sitten joskus ? 1,2 vaihteilla tekee 1000-3000rpm sitten hellittää ja alkaa kulkemaan normaalisti. 2 vaihde on pahin. Niin ja jos kiihdyttää todella rauhallisesti ei värinää esiinny ollenkaan ! Laitas g-mies puslalle joku hinta vaikka privaan.
9000 CDE 2.3T -97-
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Älä laita scantechin moottoritukikumeja. Ne ovat liian kovat ja lisäksi hajoavat ensimmäisenä talvena.
"Swedish supplied aftermarket hydraulic engine mount." -> nämä on just Scantechejä. Samoja *askoja mitä Motonet myy.
Itselläni on tonnarissa orggis moottorintukikumit, mutta auto on automaattivaihteilla ja kenties ollut rauhallisessa käytössä, joten ovat vielä ehjät. Uudet orggis kumit varmasti hintavahkot, mutta jos jotain sinne vaihdat, niin vaihda orggikset.
Vielä yks juttu ylimmästä kumista, jos sen asentaa väärin, on tärinät taattu. Siinä moottorin päällä olevassa kumissa pitää jousto olla tulipeltiin päin. Jos täyskumiosat asentaa vaakatasoon, eli tulipeltiin päin, välittyy tärinät läpi.
"Swedish supplied aftermarket hydraulic engine mount." -> nämä on just Scantechejä. Samoja *askoja mitä Motonet myy.
Itselläni on tonnarissa orggis moottorintukikumit, mutta auto on automaattivaihteilla ja kenties ollut rauhallisessa käytössä, joten ovat vielä ehjät. Uudet orggis kumit varmasti hintavahkot, mutta jos jotain sinne vaihdat, niin vaihda orggikset.
Vielä yks juttu ylimmästä kumista, jos sen asentaa väärin, on tärinät taattu. Siinä moottorin päällä olevassa kumissa pitää jousto olla tulipeltiin päin. Jos täyskumiosat asentaa vaakatasoon, eli tulipeltiin päin, välittyy tärinät läpi.
99T-museopeli
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Uudet 320e klubialennuksella. Siis kappale.Passi kirjoitti: Uudet orggis kumit varmasti hintavahkot, mutta jos jotain sinne vaihdat, niin vaihda orggikset.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=909
Genuine Saab kumit n. 20€/kpl + posti suomeen.
Genuine Saab kumit n. 20€/kpl + posti suomeen.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Eeuropartsilta Cortecon valmistamat hydrauliset kumit 420$ (sis. molemmat kumit + rahti). Tullia tuli 65€.t.t.j kirjoitti:Uudet 320e klubialennuksella. Siis kappale.Passi kirjoitti: Uudet orggis kumit varmasti hintavahkot, mutta jos jotain sinne vaihdat, niin vaihda orggikset.
Silloisella (marras 08) kurssilla 370€ koko hoito.
+ Suomen tiskiltä laatikon tukikumi + momenttituen kumit 2kpl vähän reilu 100€
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Kansi remonttia ja moottorin kannatinpuslat...
Kannattaa silmäillä myös varaosahakua sekä tämän foorumin osto & myyntipalstaa. Varaosahaun kautta A1-A2 kuntoisten moottorin hydraulitukien hintataso on pyörinyt siinä 35-80€/kpl, ja itse tein hiljattain tämän foorumin kautta edukkaat kaupat hyväkuntoisista hydraulitukikumeista hintaan 10€/kpl.