kuulostais siltä että pumppu pelaa.luulisin että pyörän anturi rikki, ei auta kun käydä saab liikkeessä ja kysyä miten onnistuu vikakoodien lukeminen.omassa tonnarissa syttyi abs valo, itsellä on vikakoodien lukulaite niin sen korjaaminen ei tuottanut vaikeuksia.tietenkin jos saat joltain lainaksi pyörä tunnistimen niin vaihdat eri pyöriin ja kokeilet merkkivalo sammuu jos löytyy viallinen anturi.Jouni H kirjoitti:Purin sitten melkein puolet autosta viikonloppuna ja putsailin liittimiä omasta 'antilock'- ongelmastani. Edelleen valo loiskottaa taulussa valo.![]()
Huomasin kuitenkin, että kun laitoin virran päälle ja pumppasin jarrupoljinta, tuntuu siellä jotakin elämää olevan: ensin kuuluu surinaa ja sen jälkeen kytkin naksauttaisi *niks* ja surina loppuu. Lisäpainelluksien jälkeen surina alkaa taas ja *naks*, surina loppuu.
Alkaa tosiaan mennä täpärälle tämä auton katsastus ja korjausaikataulu...![]()
Ei kukaan tarvitse hyvää varaosa-autoa?
2,3T-91 jarrut hukassa
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
Metroauto sanoi, että suoralta kädeltä ei voi sanoa pystyvätkö lukemaan koodit. Kun kyseessä on NIIN vanha auto. Pikahuollossa ei ainakaan onnistu, eli tehdään tuntityönä ja takeita onnistumiselle ei ole. Nimim. laskusta puuttuu 1000€...
Minkälainen lukulaite Sinulla on, ISAT vai Tech2? Ja onnistuit siis lukemaan vikakoodit omalla vehkeelläsi?

Minkälainen lukulaite Sinulla on, ISAT vai Tech2? Ja onnistuit siis lukemaan vikakoodit omalla vehkeelläsi?
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
minulla on vm -97 tonnari, lukulaite on U581 CAN OBDII MEMO SCANNER KOODILUKIJA tällä voi lukea ja poistaa vikakoodit vm 96 eteenpäin .vanhoissa saabeissa on hankala selvittää, mutta jos olis ehyt anturi niin liitin auki ja varmasti ehyt tilalle ja kokeilee kaikki neljä anturia niin sais selville onko niissä vikaa, elikkä teettää tällaista kokeilu vian hakua.Jouni H kirjoitti:Metroauto sanoi, että suoralta kädeltä ei voi sanoa pystyvätkö lukemaan koodit. Kun kyseessä on NIIN vanha auto. Pikahuollossa ei ainakaan onnistu, eli tehdään tuntityönä ja takeita onnistumiselle ei ole. Nimim. laskusta puuttuu 1000€...![]()
Minkälainen lukulaite Sinulla on, ISAT vai Tech2? Ja onnistuit siis lukemaan vikakoodit omalla vehkeelläsi?
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
Mitä muuta saat tuolla lukijallasi selville, kuin moottorinohjaukseen liittyvät vikakoodit?
Ei ole Techiin ollut varaa, mutta kaikkea ei voi noilla geneerisillä lukijoilla kuitata.
Ei ole Techiin ollut varaa, mutta kaikkea ei voi noilla geneerisillä lukijoilla kuitata.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
Lainaan ketjua niin ei tarvitse uutta aloittaa:
Auto seisoi viimeiset kaksi viikkoa ulkosalla ja sinä aikana hävisi jarrutehostin ja mittaristoon syttyi anti-lock ja punainen huutomerkkivalo. Kävin läpi liittimet, sulakkeet ja releet crc:n kanssa mutta ei vaikutusta. Musta rele naksahtaa kun laittaa virrat, harmaa ei sano mitään. Mitattu 2-napaisesta liittimestä tehostimen moottoria ja näytti 39ohm luokkaa jos oikein muistan. Virtaa ei 2-napaiseen liittimeen tullut. Mitä harmaa rele ohjaa, voiko vika olla sen takana? Moottori antoi kyseiset lukemat, eli se ilmeisesti kuitenkin ehjä? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään? Täältä etsinyt paljon tietoa ja niiden mukaan edennyt mutta alkaa konstit loppumaan.
Jos Lahden seudulta löytyy
taitajaa niin täällä olisi työtä 
Auto seisoi viimeiset kaksi viikkoa ulkosalla ja sinä aikana hävisi jarrutehostin ja mittaristoon syttyi anti-lock ja punainen huutomerkkivalo. Kävin läpi liittimet, sulakkeet ja releet crc:n kanssa mutta ei vaikutusta. Musta rele naksahtaa kun laittaa virrat, harmaa ei sano mitään. Mitattu 2-napaisesta liittimestä tehostimen moottoria ja näytti 39ohm luokkaa jos oikein muistan. Virtaa ei 2-napaiseen liittimeen tullut. Mitä harmaa rele ohjaa, voiko vika olla sen takana? Moottori antoi kyseiset lukemat, eli se ilmeisesti kuitenkin ehjä? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään? Täältä etsinyt paljon tietoa ja niiden mukaan edennyt mutta alkaa konstit loppumaan.
Jos Lahden seudulta löytyy


9000 2,3T S -91
900 2,0i -90
900 2,0i -90
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
Kävin tänään paikallisessa saab-liikkeessä hakemassa jarrujen releen hintaan 15e, vika ei korjautunut sillä. Sanoivat liikkeessä että siellä voisi olla vikakoodi päällä kun akku on seisonnan aikana päässyt tyhjäksi, hoituisi nollaamalla tai voisi ainakin lukea vikakoodin. Mitä olette mieltä? En kuitenkaa turhaan haluaisi maksaa 88e/h
9000 2,3T S -91
900 2,0i -90
900 2,0i -90
Re: 2,3T-91 jarrut hukassa
Yhdistin releen navat 30 ja 87, eipä ollut elämää. Paskana-ko, vai välissä jotain muutakin?
9000 2,3T S -91
900 2,0i -90
900 2,0i -90