Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
teukkis
"Koeajolla"
Viestit: 1 Liittynyt: Pe Helmi 20, 2009 16:38
Viesti
Kirjoittaja teukkis » Pe Helmi 20, 2009 16:44
Tehtiinko kaikki Saab 900:t missa ratti oikealla puolella jossain tietyssa tehtaassa? Tietaako joku vai pitaako auton valmistustehdas selvittaa jotenkin muuten?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000 Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Nikke_M » Pe Helmi 20, 2009 17:19
teukkis kirjoitti: Auton valmistustehdas selvittaa jotenkin muuten?
VIN-numerolla saat tietää auton valmistustehdas. Syötät vaan se numero tähän decoderiin:
http://www.saabnet.ru/vin.html
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Pe Helmi 20, 2009 21:34
Jostain muistan lukeneeni, että kaikki oikealta ohjattavat OG:t olis tehty Uudessakaupungissa.
Ei välttämättä pidä paikkaansa, tosin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
keisari
"Aero"
Viestit: 387 Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16
Viesti
Kirjoittaja keisari » Pe Helmi 20, 2009 21:48
Joopa joo , Mulla on OG Aero joka on englannin vienti malli ja tuotu Lontoosta ja ratti oli "väärällä" puolella ja tää on tehty Trollhättanissa 1987!
Viimeksi muokannut
keisari , Pe Helmi 20, 2009 21:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Pe Helmi 20, 2009 21:49
Arvelinkin, että tuskin on totuuden perää. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » La Helmi 21, 2009 10:12
Eikös uudessakaupungissa tehty 200kp 2D T16 S:ää sedanina englannin vientiin, niitä tuskin tekivät muualla kuin ukissa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » La Helmi 21, 2009 10:44
Britteihin on myyty aika paljonkin kaksiovisia T16:sia. Ässällä ja ilman. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » Su Helmi 22, 2009 01:35
Niinpäs taisin höperehtiä omiani tuosta 200 kappaleesta,
mutta kaikki kaksioviset kuitenkin ilmeisesti valmistettiin ukissa?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Saapas_saabas
Matalapaineturbo
Viestit: 151 Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Saapas_saabas » Su Helmi 22, 2009 10:37
Nikke_M kirjoitti: teukkis kirjoitti: Auton valmistustehdas selvittaa jotenkin muuten?
VIN-numerolla saat tietää auton valmistustehdas. Syötät vaan se numero tähän decoderiin:
http://www.saabnet.ru/vin.html
Mikä tuo VIN numero on ja missä muodossa syötetään kooderiin? Entä mistä numero löytyy?
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Su Helmi 22, 2009 10:37
Siis Briteissä oli kyllä 2D T16S erikoismalli aeron helmoilla, niitä on varmasti valmistettu just tuo 200. Mutta siellä on ollut myös paljon ihan normaaleja T16:sia kaksiovisena, joita taas Suomeen ei tehty koskaan.
edit: Itseasiassa nyt todistakaapa tuo vääräksi. 2D T16-Suomiautoja esiin nyt! Aina puhutaan kuinka Suomessa on saanut ostaa mitä haluaa jos on tajunnut kysyä. :-)
Ai niin ja sanomattakin selvää, että tekniikanvaihtoja ei nyt kelpuuteta. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000 Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Nikke_M » Su Helmi 22, 2009 10:41
Saapas_saabas kirjoitti: Nikke_M kirjoitti: teukkis kirjoitti: Auton valmistustehdas selvittaa jotenkin muuten?
VIN-numerolla saat tietää auton valmistustehdas. Syötät vaan se numero tähän decoderiin:
http://www.saabnet.ru/vin.html
Mikä tuo VIN numero on ja missä muodossa syötetään kooderiin? Entä mistä numero löytyy?
Numero löytyy esim. rekisteriotteesta (Valmistenumero). Ja syötät suoraan sieltä, sekä numerot että kirjaimet, decoderiin.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Su Helmi 22, 2009 21:30
Omasta 2D:stä pitäis vähän tuonhenkinen joskus vielä tehdä. Osatkin löytyy suurimmaksi osin aeron helmoja myöten, toinen bridge-spoikka pitäis vielä jaksaa haalia jostain. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
miksaus
"Turbo"
Viestit: 257 Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 12:11
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja miksaus » Ti Helmi 24, 2009 20:58
kovin olen yrittänyt etsiä noita puskurien päätypaloja ja sivupaloja sedaniin mut eipä ole vielä löytynyt
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Ti Helmi 24, 2009 21:25
Ne kulmapalat voit modata combin vastaavista sahaamalla ne kapeammiksi. Haku löytää täältä infoa asiasta.
Kylki- ja keulapalat on samat combissa ja sedanissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
miksaus
"Turbo"
Viestit: 257 Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 12:11
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja miksaus » Ke Helmi 25, 2009 20:12
kukahan suostuis luopumaan tollasista paloista?
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA