Mihinkä ne hinnat tuosta enää laskisikaanSami kirjoitti:Varaosien suhteen ei tule olemaan pienintäkään ongelmaa, eikä autojen hinnat laske missään nimessä..

Joidenkin varaosien suhteen tilanne voi muodostua mielenkiintoiseksi...
Mihinkä ne hinnat tuosta enää laskisikaanSami kirjoitti:Varaosien suhteen ei tule olemaan pienintäkään ongelmaa, eikä autojen hinnat laske missään nimessä..
DI.se kirjoitti:Leveransstopp sänker Saab
Uppdaterad 2009-02-25 18:29
Under stora delar av onsdagen har bilproduktionen på Saab i Trollhättan stått stilla, eftersom leverantörer och myndigheter inte litar på att de ska få betalt. Bolaget hoppas kunna starta tillverkningen i morgon bitti.
En olycka kommer sällan ensam, och krisdrabbade Saab i Trollhättan har fått problem med leveranserna från flera håll. Bland annat har Tullverket stoppat leveranser av viktiga bildelar.
"Tullverket har tagit beslut om att i princip dra in vår kreditstatus", berättar Gunilla Gustavs på Saabs informationsavdelning.
Enligt henne har Saab tidigare haft ett avtal med Tullverket som förenklar betalningen av moms för de leveranser som kommer in i landet via Göteborgs hamn. Alla varor som kommer från länder utanför EU stoppas nu av tullen. En företrädare för Tullverket säger till Göteborgs-Postens nätupplaga att varorna hålls inne eftersom Saab inte betalat sin moms. Men det förnekar Gunilla Gustavs.
"Det har inte med obetalda skulder att göra", säger hon till di.se.
I stället handlar problemen om att de förenklade rutinerna inte längre gäller, och att den administrativa bördan därmed blir tyngre för bolaget.
"De vill säkerställa att de får sina pengar. Förr hade vi en kredit, men nu får vi inte längre samma villkor. Vi jobbar för att hitta en lösning."
Tullverkets ingripande innebär att Saab saknar delar som behövs i produktionen. Under delar av onsdagen har bolaget inte kunnat bygga några bilar. Enligt Gunilla Gustavs är dock inte tullens manöver det största problemet.
"Stoppet hade att göra med en annan leverantör", säger hon, med hänvisning till den tyska speditionsjätten Schenker.
Schenker stoppade leveranserna till Saab sent i förra veckan.
"Vi stoppade alla leveranser i fredags", berättar Schenkers chefsjurist Kristin Roempke.
Efter ett löfte från rekonstrueringsmannen återtog bolaget sina leveranser till Saab under måndagen, men behöll en del bildelar som pant. Efter en försäkran från ägaren General Motors är även dessa på väg till Saabs lager.
På Saab i Trollhättan lever därmed hoppet om att produktionen ska kunna starta igen på torsdagsmorgonen.
En ole varma, mutta eikös se kaasuläppä tule juuri alihankkijalta. Sehän toimittaa GM:lle ja se taas sulle. Nyt osa alihankkijoista ei toimita Saabille.TTiD kirjoitti:Mitenköhän mun kaasuläpän saanti kun eivät saaneet tiistaiksi...Eiss.. jos tässä joutuu yhtä varaosaa odottelemaan!
Niin siis varaosia ei toimiteta PA:lle TEHTAALLE, mutta maksaville asiakkaille ihan normaalisti.TTiD kirjoitti:Eee v***u tuleeko tässä auton vaihto eteen jos varaosissa tulee hankaluuksia... Ei huvittais hirveesti nuilla vuokra-autoilla ajella takuun jälkeen, vaikka vakuutuksen piikkiin menisikin...
Itse juuri vaihdoin If:n kun tarjosivat niin edukkaan tarjouksenfoppa kirjoitti:Soittivat eilen if:stä ja tarjosivat-vakuutusta. Saa nähä miten senkin käy jos menee firma nurin. Sinänsä vakuutus sisältää kyllä kaikkea mannaa saabin omistajalle, mutta viittiikö nyt vaihtaa jos kuukauden päästä vetävät koko vakuutuksen pois.
Miksi ne vetäisivät koko vakuutuksen pois?foppa kirjoitti:Soittivat eilen if:stä ja tarjosivat-vakuutusta. Saa nähä miten senkin käy jos menee firma nurin. Sinänsä vakuutus sisältää kyllä kaikkea mannaa saabin omistajalle, mutta viittiikö nyt vaihtaa jos kuukauden päästä vetävät koko vakuutuksen pois.
Laittelin vähän palautetta kaffetunnin kunniaksi Iltalehdelle:Tri-Lo kirjoitti:Ja tehdas pyörii taas normaalisti. Muistaako suomalaisetkin mediat mainita?
Insinööri antaa palautetta kirjoitti:Uutisointinne Saabista on lähes liikuttavan yksipuolista. Eilen hehkutitte "Saabin täydellistä halvaantumista", mutta eipä tunnu tänään kiinnostavan, että tehdas toimii taas normaalisti. Lisäksi kyseinen tuotannon pysähtymiseen johtanut Saabin "finanssikriisi" johtui vain rahoituksen uudelleenjärjestelystä, kun normaalisti luotolla hoidetut toiminnot lopetettiin. GM:n Saabille myöntämän rahallisen tuen myötä kaikki nämä velkojien saatavat tullaan hoitamaan, että toimintaedellytykset säilyy, ainakin yrityssaneraauksen ajan. Sen tietenkin unohditte mainita?
Ihmettelen todella teidän negatiivista suhtautumistanne juuri Saabiin. Sen sijaan Toyotan ensimmäinen tappiollinen vuosi yrityksen historiassa ohitettiin uutisoinnissa suurinpiirtein sivulauseessa, vaikka "törkyä" olisi takuulla löytynyt siitäkin: moniko johtaja sai kenkää? Turvautuivatko nämä ulospotkitut kenties perinteisiin "seppuku"-rituaaleihin kunniansa palauttamiseksi?
Chrysler-Fiat yhteistyöstä en muista nähneeni mitään uutisia, tai Fiatin johtoportaan ennustuksista, että Fiat ei tule itsenäisenä merkkinä selviämään nykyisestä talouskriisistä. Siis Fiat, jonka erikoisosaamista on pienet ja maapallon ekokriisiltä pelastavat automallit!
Volvon pelastumisena pidettyä myymistä kiinalaisille pidetään lähes varmana ja "hyvänä juttuna". Voisitte kenties yrittää hieman tehdä oikeaa journalismia ja kaivaa selville, että ketkä ne mystiset "kiinalaiset" on, jotka Volvon pelastaa? Ja millä rahalla? Heivataanko Göteborgin tehtaat Kantoniin vai mitä ihmettä?
No, kai se on Teistä mukavaa ja hyvää journalismia valita yksi automerkki "sylkykupiksi" ja suodattaa juttuihin pelkästään kaikki negatiiviset uutiset, kun karvalakkikansan suosikkimerkit (jotka kenties syytävät suuret mainosrahat Sanoma Osakeyhtiöllekin??) Toyota, Volvo yms. esitetään aina vain positiivisessa valossa.
Hienoa!V.J.S kirjoitti:Laittelin vähän palautetta kaffetunnin kunniaksi Iltalehdelle:Tri-Lo kirjoitti:Ja tehdas pyörii taas normaalisti. Muistaako suomalaisetkin mediat mainita?
Insinööri antaa palautetta kirjoitti:Uutisointinne Saabista on lähes liikuttavan yksipuolista. Eilen hehkutitte "Saabin täydellistä halvaantumista", mutta eipä tunnu tänään kiinnostavan, että tehdas toimii taas normaalisti. Lisäksi kyseinen tuotannon pysähtymiseen johtanut Saabin "finanssikriisi" johtui vain rahoituksen uudelleenjärjestelystä, kun normaalisti luotolla hoidetut toiminnot lopetettiin. GM:n Saabille myöntämän rahallisen tuen myötä kaikki nämä velkojien saatavat tullaan hoitamaan, että toimintaedellytykset säilyy, ainakin yrityssaneraauksen ajan. Sen tietenkin unohditte mainita?
Ihmettelen todella teidän negatiivista suhtautumistanne juuri Saabiin. Sen sijaan Toyotan ensimmäinen tappiollinen vuosi yrityksen historiassa ohitettiin uutisoinnissa suurinpiirtein sivulauseessa, vaikka "törkyä" olisi takuulla löytynyt siitäkin: moniko johtaja sai kenkää? Turvautuivatko nämä ulospotkitut kenties perinteisiin "seppuku"-rituaaleihin kunniansa palauttamiseksi?
Chrysler-Fiat yhteistyöstä en muista nähneeni mitään uutisia, tai Fiatin johtoportaan ennustuksista, että Fiat ei tule itsenäisenä merkkinä selviämään nykyisestä talouskriisistä. Siis Fiat, jonka erikoisosaamista on pienet ja maapallon ekokriisiltä pelastavat automallit!
Volvon pelastumisena pidettyä myymistä kiinalaisille pidetään lähes varmana ja "hyvänä juttuna". Voisitte kenties yrittää hieman tehdä oikeaa journalismia ja kaivaa selville, että ketkä ne mystiset "kiinalaiset" on, jotka Volvon pelastaa? Ja millä rahalla? Heivataanko Göteborgin tehtaat Kantoniin vai mitä ihmettä?
No, kai se on Teistä mukavaa ja hyvää journalismia valita yksi automerkki "sylkykupiksi" ja suodattaa juttuihin pelkästään kaikki negatiiviset uutiset, kun karvalakkikansan suosikkimerkit (jotka kenties syytävät suuret mainosrahat Sanoma Osakeyhtiöllekin??) Toyota, Volvo yms. esitetään aina vain positiivisessa valossa.