En tiedä tarkalleen mitä tuossa kysyttiin, mutta ilmeisesti Hämeenkadun kunnosta. Tuollainen kärrypolkuhan se on ollut niin kauan kuin olen Treella ajanut.Jussi kirjoitti:Mikäs siinä sen paskemmassa kunnossa on koskaan ennenkään?apu,apupoika kirjoitti:Hämeenkatu on kyllä niin paskassa kunnossa, että eipä siinä yli kolmeakymppiä kovempaa kehtaa ajaa.
Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
-
apu,apupoika
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1106
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Ei siellä keskkustassa parkkipaikojakaan ole ollut enää aikoihin ja viistokadun sulkeminen vituttaa vieläkin. Onhan se 30 sellainen rajoitus, että autoilla jää polkupyörien jalkoihin, mutta mukulakivillä ei kyllä viitsisi tuon kovempaa ajaakaan.JouniCSE kirjoitti:Eipä tarvi Tampereen keskustassa sitten käydä asioimassa. Sijotetaan nekin rahat muualle. Tavoitteena on ilmeisesti tappaa kaikki pienyritykset keskustasta.
Kuten on jo todettu Tampereen liikkennesuunnittelun tavoitteena on tehdä liikenteestä mahdollisimman hankalaa. Tympee paikka.
Täällä Seinäjoella on surkea liikennekulttuuri. Johtuuko sitten suunnittelun puutteesta, mutta Tampereen keskusta on autoilijan silmin pilattu tarkoituksella. Nyt kun on ollut vajaat pari vuotta pois niin näkee Treen keskustan entistä vaikeammin lähestyttävänä. Olen liian kärsimätön etsimään parkkipaikkaa ja vielä ajamaan korkeintaan kolmeakymppiä. Jalankulkijoiden ryntäily punaisiin kuitenkin on suurin syy jalankulkijoiden vaarantumiseen Tampereen liikenteessä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Aika paljon kaupungeissakin tullut ajettua ja en muista juurikaan tapauksia joissa olisin joutunut jarruttamaan/väistämään punaista päin kävellyttä jalankulkijaa. Olisikohan nopeudellakin ollut osuutta asiaan, kumpi esim silloin tosiasiassa vaaran aiheuttaa jos autolla on selvää ylinopeutta ja jalankulkija menee päin punaisia ? Näyttökysymyshän se on onnettomuustilanteessa ja yleensä helpommin löytyy joku joka huomasi jalankulkijan kävelevän punaisilla. Tuuripeliä silti.JiiVee kirjoitti:Jalankulkijoiden ryntäily punaisiin kuitenkin on suurin syy jalankulkijoiden vaarantumiseen Tampereen liikenteessä.
Reippaasti valoista lähtiessä on toki joutunut joskus hidastelemaan vaikka kyseessä on ollut jalankulkija joka ei selvästikään ollut lähtenyt ylitykseen vihreillä.
Sensijaan jalankulkijana joutuu kyllä jatkuvasti väistämään sääntöjä noudattamattomia moottoriajoneuvoja ja polkupyöriä. Siitäkin huolimatta että monia kertoja olen onnistunut voittamaan pelin ja väistämishaluton onkin lopulta jarruttanut, on toisinpäin käynyt huomattavasti useammin.
Niin että mikähän se suurin syy jalankulkijoiden vaarantumiseen olisi, ei ehkä kuitenkaan punaista päin käveleminen ?
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Kovasti saat veivata jos meinaat 40km/h pitää polkupyörällä.VVV kirjoitti:Edit. Tosiaan polkupyörällä pääsee sitten nykyään autoista ohi keskustassa ja selviääpä ilman sakkojakin, vaikka ajaisi päätähuimaavaa neljääkymppiä.
T: nimim 33km/h menee kevyesti tasasta vauhtia ~10km matkan, 40km/h noin 2km matkan ja pirunmoinen hengästys
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Kyllähän siinä tosiaan polkea saaliteFun kirjoitti:Kovasti saat veivata jos meinaat 40km/h pitää polkupyörällä.VVV kirjoitti:Edit. Tosiaan polkupyörällä pääsee sitten nykyään autoista ohi keskustassa ja selviääpä ilman sakkojakin, vaikka ajaisi päätähuimaavaa neljääkymppiä.
T: nimim 33km/h menee kevyesti tasasta vauhtia ~10km matkan, 40km/h noin 2km matkan ja pirunmoinen hengästys(tarkistettu polkupyörän mittarilla jossa heitto noin 0.1km/h)
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -