^
Ainakin itsellä oli mielessä nimenomaan säästää tuossa käyttövoimaverossa, mikä saabinkin kokoisessa autossa lähentelee 500 € / v, kun pakettiautolla se on hieman maltillisempi 48 € / v.
Yrityskäyttöön ostetuissa toki asia on eri, jolloin hankintavero saadaan kyllä vähentää, mutta maksamaan sen joutuu kuten kaikki muutkin kansalaiset.
Eli kuten jo tässä mainitut käyttövoima- & hankintavero ovat kaksi eri asiaa.
900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti
Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti
Tuli tuossa puhuttua aiheesta puolitutun katsastusmiehen kanssa eikä ainakaan heti keksitty estettäkään matkailuautoksi muuttamiselle, mutta harmaalla alueella ollaan ja pitkällä..
Jos kaverilla inspiraatio riittää niin seuraavaksi TiD:n kanssa käydään konttorilla esittelemässä suunnitelmaa ja selvittämässä kunnolla onko mahdollista
Jos kaverilla inspiraatio riittää niin seuraavaksi TiD:n kanssa käydään konttorilla esittelemässä suunnitelmaa ja selvittämässä kunnolla onko mahdollista
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti
Eikös olisi vaan helpompi ostaa joku paku, kun käydä pilaamaan hyvää autoa. Koska joku sanoikin,että paluuta ei takaisi ole, muuten kuin ison rahatukun kanssa, näin olen asian ymmärtänyt. Suomessa on jo muutenkin nähty niin noita veronkiertoautoja pahin ehkä, minkä olen itse nähnyt, on 3 koppanen trans am, mikä muutettu pick up malliksi, ja kaupan päälle dieselöity
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti
Olis varmaan, mutta mitäs hauskaa siinä olisi?Jamppa kirjoitti:Eikös olisi vaan helpompi ostaa joku paku, kun käydä pilaamaan hyvää autoa.
Tämä koskee käsittääkseni autoverovapaita, eli niitä joissa pitää katto olla riittävän korkealla jne.Jamppa kirjoitti:Koska joku sanoikin,että paluuta ei takaisi ole, muuten kuin ison rahatukun kanssa
Edelleenkään tuota ei ole käyty konttorilla näyttämässä mutta puolituttu katsastusmies oli asiaa sen verran tutkinut että korimalli vaikuttaisi tässäkin, joten siihen todennäköisesti kaatuu.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti
Lähtökohtana on kuitenkin diiseli, niin sehän on jo lähtökohtaisesti pilattu. Toisekseen perisuomalaiseen juutalaisuuteen kuuluu äärimmilleen venytetty verojen kierto, joten siinäkin mielessä tuo matkailuautoistus puoltaisi paikkaansa ihan jo kulttuurihistoriallisessakin mielessä.Jamppa kirjoitti:Eikös olisi vaan helpompi ostaa joku paku, kun käydä pilaamaan hyvää autoa.|
jeeeeeee!
Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti
Toppolaa kehiin vaan!Haza kirjoitti:Sorsat, fiaskot jne on valmistaja tyyppihyväksyttänyt (vai miksi sitä kutsutaan) pakettiautoiksi, siksi onnistuu.
Tätä tuli joskus pengottua ja näytti siltä että paras vaihtoehto olisi lähteä vänkäämään retkeilyautoksi
edit: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... luauto.htm
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621