Tehokkain ja nopein etuveto?
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Toyota Aurion
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Näin on, 60mph = 97 km/h.Raimo Miettinen kirjoitti:Tosiaan 60mph! 62mph vastaisi varmaan eurooppalaista vertailua.Nikke_M kirjoitti:2003 Nissan Altima V6 SE 0-60mph: 5.9s, 240hv
Nopein etuvetoinen Toyota mitä löysin kun nopeasti käytin google, oli:
2004 Toyota Camry Solara 3,3 V6 0-60mph: 6,9s, 225hv
Löysin myös tällainen Toyota: Toyota Avalon
Wikipedian mukaan vm. 2005 - 2008 löytyy 268 hv:n 3,5litran V6-kone.
Carfolio-sivulta löysin sellainen Avalon malli kuin 3,0 G, vm. 2000, 282hv!
Wikipedian Avalon sivulla lukee tosiaan: power had dropped to 268 hp (200 kW), eli oli vissiin ollut voimakkaampi ennen, ehkä juuri tuo 282hv?
EDIT: Avalonissa ja Aurionissa on sama moottori, eli 2GR-FE.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Jep, TRD Aurion 3,5V6 Supercharged, 323hp. Kyllä kuukle tietäämoonlight-tuning kirjoitti:Toyota Aurion

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
V.J.S kirjoitti:Jep, TRD Aurion 3,5V6 Supercharged, 323hp. Kyllä kuukle tietäämoonlight-tuning kirjoitti:Toyota AurionMitään suorituskykylukemia en tuolle löytänyt, mutta mainitsivat maailman tehokkaimmaksi etuvetoiseksi tuotannossa olevista autoista.
Eikös tuo TRD ole toyotalle kuitenkin jonkin sortin virityspaja myös, meinaan 147 GTA:sta on tullut 3.7 remmiahdettu versio tuolta autodeltalta, 400hp ja 0-100 4.8 sek, tosiaan riippuu taas mikä lasketaan sarjatuotannoksi. Uusia autoja ainakin merkkinsä alle alfoista rakentelevat.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
TRD (Toyota Racing Development) on kyllä virityspaja, mutta merkin omassa omistuksessa. Vastaava kuten AMG mersulle.
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
300hp R volvot on aina nelikkoja ja sähkösäätösellä alustalla. 250hp r volvoja oli etuvetosina...moonlight-tuning kirjoitti:Volovoa on etuvetona.
Tojotalla on joku kohtuu kova kippo. Muistaakseni 240-250kw. Ihan vakiona =)
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
isot pojat on joskus puhunu että fiat coupe joku turbo+ ottaa vähä reilu 6s 0-100.. mutta sehän on jo vanha auto 

none
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Esim kaikki 9-5 aerot tehoissa isommilla lukemilla kuin fiiu.v4super kirjoitti:isot pojat on joskus puhunu että fiat coupe joku turbo+ ottaa vähä reilu 6s 0-100.. mutta sehän on jo vanha auto
Toki Fiat oli paljon kevyempi josta lähdössä apua (220hv)
Sen fiiun + versiossa vain alustaa ja tuninkia, muttei enempää voimaa
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
No onhan jo esim. "vanhassa" Hirsch femmassa 305hv..Raimo Miettinen kirjoitti:Ennen 200hv pidettiin eräänlaisena maksimina "käytännölliselle mutta nopealle" etuvetoiselle. Oma Aero kulkee sataseen jotain alle seitsemän sekunnin, mutta veteleehän tuollainen suhteellisen kiitettävästi. Viggen taitaa omata samat ominaisuudet? Alfan 156 GTA vuonna 2002 (250hv 300Nm, 0-100 6.3) on kuulemma onnistunut kokonaisuus. Viime vuosina ollaan hätyytelty jo +250hv tehoja mm. Mazda 3 MPS vm. 2007 (260hv 380Nm, 0-100 6,1s).
Koko etuvetoinen ja nopea -dilemmaa tuli pohdittua Fifth Gearin kehuttua uutta Ford Focus RS:ää (300hv/440Nm, 0-100km/h 5,9s). Näyttäisi siltä, että jotain kehitystä on tapahtunut etuvetoisten voimanpesien kohdalla.
Fifth Gear ajaa uuden RS Focuksen:
http://www.youtube.com/watch?v=mdAGKNogdAw
Onkohan tuo RS noin kova kippo mitä Jason tuossa hehkuttaa? Löytyykö sarjatuotanto autoista vielä tehokkaampaa tai nopeampaa etuvetoa?

Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Mutta eipä ole sarjatuotantoa... Siihen en sitten ota kantaa, että miten 305hv hirssi on "käytännöllinen, mutta nopea"...Tri-Lo kirjoitti:No onhan jo esim. "vanhassa" Hirsch femmassa 305hv..Raimo Miettinen kirjoitti:Ennen 200hv pidettiin eräänlaisena maksimina "käytännölliselle mutta nopealle" etuvetoiselle. Oma Aero kulkee sataseen jotain alle seitsemän sekunnin, mutta veteleehän tuollainen suhteellisen kiitettävästi. Viggen taitaa omata samat ominaisuudet? Alfan 156 GTA vuonna 2002 (250hv 300Nm, 0-100 6.3) on kuulemma onnistunut kokonaisuus. Viime vuosina ollaan hätyytelty jo +250hv tehoja mm. Mazda 3 MPS vm. 2007 (260hv 380Nm, 0-100 6,1s).
Koko etuvetoinen ja nopea -dilemmaa tuli pohdittua Fifth Gearin kehuttua uutta Ford Focus RS:ää (300hv/440Nm, 0-100km/h 5,9s). Näyttäisi siltä, että jotain kehitystä on tapahtunut etuvetoisten voimanpesien kohdalla.
Fifth Gear ajaa uuden RS Focuksen:
http://www.youtube.com/watch?v=mdAGKNogdAw
Onkohan tuo RS noin kova kippo mitä Jason tuossa hehkuttaa? Löytyykö sarjatuotanto autoista vielä tehokkaampaa tai nopeampaa etuvetoa?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Nyt kun tuli tuo turbotonnari hankittua niin ei kyllä etuvetoseen tartte enää yhtään enempää potkua. Ei tuo 316hv oikeen tahdo pysyä lapasessa...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Hehhehe!Mimmi kirjoitti:Tämä pitää laittaa muistiindj_pirtu kirjoitti:Nyt kun tuli tuo turbotonnari hankittua niin ei kyllä etuvetoseen tartte enää yhtään enempää potkua. Ei tuo 316hv oikeen tahdo pysyä lapasessa...

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
dq kirjoitti:'70 Cadillac Eldoradoon tuli 500-kuutiotuumanen kone, 400 hp SAE brutto, mitäs se sitten tekeekään nykyhevosissa..Oldsin Toronado pääsee varmaan myös aika lähelle ellei ylikin, jos optiomallit lasketaan. Nopeampia ne eivät varmasti ole.
Oldsin toronadossa on muistin mukaan 385 hevosvoimaa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Tehokkain ja nopein=kaksi eri autoa, kun puhutaan sarjavalmisteisesta 

900C -86
Re: Tehokkain ja nopein etuveto?
Höpöhöpö, se on vasta hyvä alku.dj_pirtu kirjoitti:Nyt kun tuli tuo turbotonnari hankittua niin ei kyllä etuvetoseen tartte enää yhtään enempää potkua. Ei tuo 316hv oikeen tahdo pysyä lapasessa...
Foxbody turbo