Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Eli bsr steg1:llä
Penkissä saatu tulos
240Hp(4000Rpm) ja 405,1Nm (4300Rpm)

Ihmetyttää vain, kun paja lupaa noita tehoja vasta Steg 3.lla?
Mut ei kait kannata tehdä tuotevalitustakaan :)

Auto 93 vm2001 2,0t SE
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Ei paha.
Onko toi pyöriltä vai koneesta?
Millä paineilla?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Ihan kivat tehot.
Hmm, voiskohan mulla olla noin paljon. Tuskinpa.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Onko kotikylän penkissä mitattu?Jos on,niin kannattaa suhtautua vielläkin suuremmalla varauksella,mitä penkkituloksiin yleensä. :)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ainoa oikea tapa on mitata ennen ja jälkeen ja katsoa paljon muuttui.
Täysin oikeaa arvoa ei taida olla, kun muuttujia on kumminkin jonkun verran
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tehojen kierrosluku taitaa olla 5000 eikä 4000rpm..?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kysyn kun en tiedä, voikos tuo max. vääntö tulla noin ylhäällä?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

apu,apupoika kirjoitti:Kysyn kun en tiedä, voikos tuo max. vääntö tulla noin ylhäällä?
Helposti, turbohan alkaa ahtaa kunnolla vasta ~3000:ssa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Eihän tuo voi olla mahdollista että maksimivääntö on korkeammilla kierroksilla kuin maksimiteho 8O
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

KAPU2 kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:Kysyn kun en tiedä, voikos tuo max. vääntö tulla noin ylhäällä?
Helposti, turbohan alkaa ahtaa kunnolla vasta ~3000:ssa.
Luulis, että 4300 kohdalla olis jo laskemaan päin.

http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_4_stor.jpg
http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_3_stor.jpg
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ainakin mittausten puolesta ehkä Suomen tarkin penkki.
mm. VM 6/2004 testissä antoi kaikkein pienimmät tehot muihin penkkeihin verrattuna. Ainoa poikkeus Esatech jossa tehoa antoi vähiten ja eroa Toijalan penkkiin 2,2 kW, mutta Esatechillä väännöt olikin sitten ns. kaakossa.

Myös muiden kokemusten perusteella Hariselta lähtiessä tehot ovat kummasti nousseet mennessä toiseen penkkiin ja mitään ei ole välissä tehty moottorille.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

juu Harisen penkistä on ja pyöriltä mitattu.

Ja kyllä lapuissa on käyrät, jotka osoittvat sitä maksimia 4000/4300Rpm maisemissa!
max ahtopaine oli muistaakseni 1,2bar...voin viä tarkistaa asian.

Tässä korjaus:

MAX POWER= 176,8 (Kw)@4300 (RPM)
MAX TORQUE= 405.1 (Nm)@4000 (RPM)

mitä eri penkkeihin tulee...olkoon nyt sit jonkun mielestä vaikka 20% "ylimäärästä" Niin faktaa on ainakin se, että BSR steg 1 antaa ainakin sen mitä lupaa. :D

BSR ilmoittaa

Steg 1:lla

221Hp/350Nm

Steg 3.lla

241Hp/380Nm
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Jep ja siis tarkennuksena omaan kommenttiini, että jos Toijalassa penkissä antaa tehoa esim. 100kW, niin monessa muussa penkissä tulee tehoa 100kW +XkW.
Vääntöjen kanssa samajuttu.

Noihin lapputehoihin vaikuttaa myös paljonko on luistoa pyörällä vaikka Seppo suihkutteleekin liimaa tms. Samoten jos ahto piikkaa hetkellisesti, tulee paperille kiva hetkellinen huipputeho, joka laskee jyrkästi.

Nythän on tullut uusiakin penkkejä joita ei hirveemmin ole mainosteltu esim:
SOFTATECH OY

Osoite: TÄPLÄKEHRÄÄJÄ 2 C C/O TIKANMÄKI TATU
33960 PIRKKALA Puh: 040 5682940

Y-tunnus: 2053325-0
Kotisivut: www.tatech.fi

Totahan joku vois käydä koittamassa kanssa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Komeat lukemat! 8) Itselläni oli entisessä OG9-3:ssa Maptun Stage-1.

Ensimmäiset mittaustulokset olivat muistaakseni:
176 kW
411 Nm.

Seuraavalla kerralla tuli vähemmän vääntöjä, mutta enemmän tehoja. Johtui aktuaattorista, jonka vaihdoin jälkemmäiseen mittaukseen jäykemmän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Tehonmittaus tulos bsr steg 1.

Viesti Kirjoittaja deportivo »

jussijokinen kirjoitti:juu Harisen penkistä on ja pyöriltä mitattu.

Ja kyllä lapuissa on käyrät, jotka osoittvat sitä maksimia 4000/4300Rpm maisemissa!
max ahtopaine oli muistaakseni 1,2bar...voin viä tarkistaa asian.

Tässä korjaus:

MAX POWER= 176,8 (Kw)@4300 (RPM)
MAX TORQUE= 405.1 (Nm)@4000 (RPM)

mitä eri penkkeihin tulee...olkoon nyt sit jonkun mielestä vaikka 20% "ylimäärästä" Niin faktaa on ainakin se, että BSR steg 1 antaa ainakin sen mitä lupaa. :D

BSR ilmoittaa

Steg 1:lla

221Hp/350Nm

Steg 3.lla

241Hp/380Nm
Ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä teho- ja vääntökäyrät näyttivät esim. 5500rpm ja 6000rpm kohdilla?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Vastaa Viestiin