yhteenveto faktoista:
5 päivää sitten:
------------------
-nykäisi kaksi kertaa liikennevaloruuhkassa, ja seuraavissa valoissa kävi tyhjäkäyntiä epätasaisesti, sitten sammui eikä enää käynnistynyt.
-vaihdoin KÄYTETYN sytkäyksikön ja puhdistin virranjakajan kannen sisäpuolelta kosketuspinnat
-auto käynnistyi ja toimi normaalisti, ajoin n. 70km vielä samana päivänä.
4 päivää sitten
------------------
-40km aamulla toimi hyvin.
-30km matkan illalla toimii hyvin, mutta puolen tunnin ajomatkan päätteeksi viimeisen 5 minuutin matkalla alkoi nykimään. nykimistä tapahtui erityisesti annettaessa kaasua matalilla kierroksilla.
-perille päästyäni seisotin autoa 15 minuuttia, ja lähdin sitten autovaraosaliikkeeseen.
-ajoin vauhdikkaasti ja auto toimi moitteettomasti, kunnes tullessani hitaammalle väylälle alkoi taas nykimään. nykimistä tapahtui erityisesti annettaessa kaasua matalilla kierroksilla.
-mitä enemmän nykimistä tapahtui, sitä pahemmaksi oireilu muuttui ja lopulta nyki tasakaasullakin.
-kävin varaosaliikkeessä 15 min asioilla. vaihdoin uuden motonetin sytkäyksikön, en laittanut tahnaa jäähdytyslevyn väliin.
-kotimatka 30 min, alkuosa moottoritietä, toimi moitteettomasti, mutta hitaammalle väylälle tullessani alkoi taas nykimään. nykimistä tapahtui erityisesti annettaessa kaasua matalilla kierroksilla. lopulta härnäsin oikein matalilla kierroksilla jonka seurauksena auto kävi tosi huonosti ja sammui kotipihalleni parkkiruutuuni josta se ei enää käynnistynyt.
-15min taukoa ja menin vaihtamaan tulpat (NGKBP7ES). tulppien vaihdon jälkeen 10km testilenkki jossa käytin auton lämpimäksi ja yritin vedättää matalilla kierroksilla. ei mitään oireita
-tulppien vaihdon jälkeen huomasin että auto pitää tyhjäkäynnillä veturimaista tsuktsuktsuk ääntä jota se ei ole ennen pitänyt. luulin että tulppa on jäänyt löysälle, mutta pakosarjastako se kuuluu?
3 päivää sitten:
------------------
200km ilman oireita.
2 päivää sitten:
------------------
100km ilman oireita.
eilen:
------------------
100km ilman oireita
tänä aamuna:
------------------
-15 min ajon jälkeen teen ohituksen jossa ahdot käy punaisella ja "pätkäsee" kerran (autoa viritetty niin että ahtaa vähän liikaa)
-sen jälkeen alkaa taas tuo nykiminen, yritän ajaa rauhallisesti tasakaasulla ja pärjään seuraavat 5 min. kunnes tulee liikenneruuhka.
-ryömin ruuhkassa ykkösvaihteella nykivää menoa , en uskalla päästää tyhjäkäynnille koska tuntuu käyvän tasaisemmin vain yläkierroksilla.
-lopulta auto sammuu, ajan sivuun. yritän startata, ei lupaa.
-auto seisoo 5 min. starttaan. ei lupaa
-auto seisoo 10min.
-autossa on 4 päivää sitten motonetissa ostettu sytkäyksikkö.
-apua odotellessa vaihdan ko. sytkäyksikön tilalle edellisen, johon en luottanut.
-auto käynnistyy heti, toimii hyvin 2 min, mutta alkaa nykimään. pääsen hädin tuskin perille töihin, johon se sammuessaan ei enää käynnisty (ihan samanlainen tarina kuin 4pv sitten).
-auto seisoo 2 tuntia
-starttaan, käynnistyy heti.
-vaihdan tilalle takaisin uudemman sytkäyksikön jonka vaihdoin aamulla pois. käynnistyy silläkin. mielestäni tyhjäkäynti on alhainen, reilusti alle 1000?
--
sitten pohdiskelua:
-bensapuppu?
-ruiskupumpun rele?
-magneettiventtiili?
-alipainevuoto?
-tulpanjohdot?
-virranjakajan kansi?
-puola?
-puolan johto?
-ilmansuodatin tukkoinen (ei vaihdettu 20tkm aikana)??
Turhauttavaa. tuokaa minulla hyvä satku ja korjatkaa tuo nykivä katiska pois!
