eklunto1 kirjoitti:Oletan että nämä alle 4 sec vedot on tehty kesärenkain / slikseillä? Topicin aloittaja oli kokeillut vetoa ymmärtääkseni piikki / kitkapyörillä?
Kokeilin huvikseni Nokia Hakkapeliitta 5:lla varustettua 9-5 Aero Hirschäni. Tulos 100 - 150 on 4.8 sek. (luistonestolla, ilman en ole kokeillut) Pidon kanssa oli suuria haasteita. No ompas kulkineessa tehtaan takuu ja viralliset KW tiedot rekisteriotteessa
"HC virittäjillä" lienee tietoa auttaako alla oleva ratkasu kuinka paljon kellolla mitattuna:
Joo, tuohan oli koklattu kesällä. Nyt lähti 3,7:ään 215 kitkoilla. Eli jotain se 20 astetta viileempi ilma tekee
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Japso kirjoitti:Nii, eihän auto voi pärjätä moottoripyörälle suorituskyvyssä missään tilanteessa, eihän? Joko kohta pampers/dnsf -tyylinen juupas eipäs väittely pystyyn?
Eihän tässä AUTO VS. PRÄTKÄ väittelystä tai mutujutuista ollut kyse, vaan siitä että miten nuo loppunopeudet heittelee eri kisojen välillä noin helvetisti?
Ja jos joku faktaa kaipasi niin sitten tuo lentokenttä.infon kovin loppunopeus eli tuo 346km/h on vedetty ahtamattomalla pyörällä.
eklunto1 kirjoitti:Oletan että nämä alle 4 sec vedot on tehty kesärenkain / slikseillä? Topicin aloittaja oli kokeillut vetoa ymmärtääkseni piikki / kitkapyörillä?
Kokeilin huvikseni Nokia Hakkapeliitta 5:lla varustettua 9-5 Aero Hirschäni. Tulos 100 - 150 on 4.8 sek. (luistonestolla, ilman en ole kokeillut) Pidon kanssa oli suuria haasteita. No ompas kulkineessa tehtaan takuu ja viralliset KW tiedot rekisteriotteessa
"HC virittäjillä" lienee tietoa auttaako alla oleva ratkasu kuinka paljon kellolla mitattuna:
Joo, tuohan oli koklattu kesällä. Nyt lähti 3,7:ään 215 kitkoilla. Eli jotain se 20 astetta viileempi ilma tekee
Miten tuollainen veto pidon näkökulmasta menee? 3 vaihteella tod. näk. ajat, niin osaatko arvoida minkä välin tuossa 100 - 150 eturengas/renkaat lyö tyhjää, vai pyritkö ajaan niin että pyörät eivät sudi? Onko sulla lukkoa autossa? Katselin vain youtubesta noita yli 500HP 9-5:sen vetoja, niin kaveri näyttäisi "pumppaavan" kaasulla vedoissa, jotta saisi pidon pysymään.. Itseä ko taktiikka kiihtyvyyden näkökulmasta arveluttaa.
Itse tässä mietin että mikä olisi seuraava parannuskohde autossa lukko vai lisää tehoa, alustaa on jo laitettu. Painon näkökulmasta 9-5 painavampi, joten pito saattaa olla suurempi ongelma kuin 9-3:ssa. Hinta vs. hyöty ratkaisee
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
eklunto1 kirjoitti:Miten tuollainen veto pidon näkökulmasta menee? 3 vaihteella tod. näk. ajat, niin osaatko arvoida minkä välin tuossa 100 - 150 eturengas/renkaat lyö tyhjää, vai pyritkö ajaan niin että pyörät eivät sudi? Onko sulla lukkoa autossa? Katselin vain youtubesta noita yli 500HP 9-5:sen vetoja, niin kaveri näyttäisi "pumppaavan" kaasulla vedoissa, jotta saisi pidon pysymään.. Itseä ko taktiikka kiihtyvyyden näkökulmasta arveluttaa.
Itse tässä mietin että mikä olisi seuraava parannuskohde autossa lukko vai lisää tehoa, alustaa on jo laitettu. Painon näkökulmasta 9-5 painavampi, joten pito saattaa olla suurempi ongelma kuin 9-3:ssa. Hinta vs. hyöty ratkaisee
Jep kolmosella, 80:ssä lämä lattiaan jossa pysyy koko vedon ajan. Lukkoa ei ole. Siinä satasen hujakoilla kun ahdot kunnolla iskee niin voi pito hieman karkailla, mutta melko vähän. Lopussa pitää ihan hyvin. Tien pinta oli kuiva ja talvinakit on Nokian 215 RSi:t. Suosittelen sitä lisätehoa
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
jcarlson kirjoitti:
Pidon puuten on kyllä isompi ongelma 9-3:ssa vs. 9-5. Alusta on sen verran paljon parempi 9-5 vs NG900/9-3.
Kiistämättä sitä tosiasiaa, että 9-5:ssa on parempi alusta joka varmasti parantaa ajettavuutta radalla, mutta mitenköhän paljon tämä oikeasti vaikuttaa etuvedossa suoralla 9-3/9-5 normipainojakaumalla?
9-5 farkussa etu/taka painosuhde sedania takapainoisempi, joten farkulla ei varmaankaan samohin lukuihin sedanin kanssa päästä, mutta miten og9-3 vs 9-5 sedan?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tuskinpa täysin renkaat suorassa suurta eroa syntyy, lähinnä kun pitäisi vähän rattia samalla kääntääkkin niin 9-5 vie. Wagonista ei ole kokemusta, luonnollisesti sedania heikompi varmaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Luultavasti 9-3 ajettavuutta saa parannettua vaihtamalla alustaan osia...
Onko kukaan vertaillut noita kun on vaihdettu 9-3 iskarit+puslat+jouset vs 9-5 vakioalusta?
(Bilstein/Konit ja HR jouset tms)
Top gearin 9-5 autossa oli vikaa ahtimessa - ahtimen koko liian pieni.
Edit:
[quote="HandOfNod"]Luultavasti 9-3 ajettavuutta saa parannettua vaihtamalla alustaan osia...
Onko kukaan vertaillut noita kun on vaihdettu 9-3 iskarit+puslat+jouset vs 9-5 vakioalusta?
(Bilstein/Konit ja HR jouset tms)
Kyllä on,
9-3 on surkea kanootti vaikka alustaan kaatais kuinka paljon rahaa.
9-5 väsähtäneellä alustalla ja lötköillä puslilla on lähes pelottava ajaa 100+ vauhdeissa, mutta tähän alustan muuttaminen tuo huomattavasti enemmän parannusta kuin geometriavammaiseen kolkkiin.
HandOfNod kirjoitti:
Top gearin 9-5 autossa oli vikaa ahtimessa - ahtimen koko liian pieni.
...
Ise tykkään baaS 9-3 käyttöautosta kaikkine mukavuusineen...
9-5:ssa taisi olla kuitenkin "isompi" ahdin kuin sinun 9-3??
Noh - pillerillä pisimmälle - erästä saabistia lainatakseni.
Kesäkelin saapuessa ja auton "huollon" jälkeen voisin suostua empiiriseen testiin...
Mieluiten radalla jossa on myös suoria osuuksia, jos kerran kolkki on geometriavammainen
Ei kaikilla ole laittaa paljoa pätäkkää isoon ahtimeen, niin joutuu laittamaan pientä...