määränsäädinten erot? + ohj.paineen säädin?
määränsäädinten erot? + ohj.paineen säädin?
mitä eroa on 900 Turbon ja 900 i:n määränsäätimillä? muuta kuin turbon jakajassa on 6 suuttimen lähtöä.
voiko vapaastihengittävän jakajaa käyttää ahdetussa moottorissa? jos ei niin miksi ei?
jos jollakin sattuu pyörimään nurkissa ylimääräisenä 900/99 turbon määränjakaja niin saa tarjota mulle yv:llä.
voiko vapaastihengittävän jakajaa käyttää ahdetussa moottorissa? jos ei niin miksi ei?
jos jollakin sattuu pyörimään nurkissa ylimääräisenä 900/99 turbon määränjakaja niin saa tarjota mulle yv:llä.
Viimeksi muokannut gls, Ti Maalis 03, 2009 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: määränsäädinten erot?
Faktaa ei tähän hätään ole, mut muistelisin että läpän kartion kulma eri. Ei nyt äkkiseltään tule mieleen syytä ettei voisi käyttää, saahan vaparinkin määräsäätimestä keittoa ulos enemmän järjestelmäpainetta nostamalla...
Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Re: määränsäädinten erot?
On noita 8 venasia turboja tullu joskus ajeltua vaparin määränsäätimelläkin.
Mutta eiköhän ole paikallaan että laitat sinne sen isomman kutoskoneisen säätimen,tuskin saabilla aikanaan sellaista sinne olisi tungettu jos siitä ei olisi mitään hyötyä..
Mutta eiköhän ole paikallaan että laitat sinne sen isomman kutoskoneisen säätimen,tuskin saabilla aikanaan sellaista sinne olisi tungettu jos siitä ei olisi mitään hyötyä..
Re: määränsäädinten erot?
Mulla ralli 99Turbossa on mersun V8 koneen jakaja, tuplalähdöt suutinta kohti. Ja bensa riittää.
Re: määränsäädinten erot?
mites sitä järjestelmäpainetta sais nostettua..? voi olla että tulee muilta saabisteilta sanomista mutta tilannehan on tämä : vm. -72 volvo satanelikakkosen B20 moottoriin olen rakennellut garretin kolmosen ja ysisatasen k-jetronicin. alkaa olla muuten kondiksessa tuo systeemi, mut käynti on vielä hakusessa, tuntuu ettei saa tarpeeksi soppaa ja välillä tuntuu et saa liikaakin..
voiko johtua tuosta pitkästä imusarjan sovituskappaleesta, suuttimien sijoituksesta? taikka ehkäpä suuttimien putkien pituudesta..n. 1,5m (ei tosin pitäs vaikuttaa koska sama painehhan sielä pitäs olla vaikka olis 10 metrin letkut..) vai mistäköhän olis kiinni..?
tällanen viritys, ei ehkä kuuluis tänne mut tuntuu ettei muualta yhtä ammattimaista k-jet tietoutta löydy kuin täältä foorumilta..ja onhan tuo nyt jo melkein puoleksi saappi..
kuva virityksestä: http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... rbo004.jpg
voiko johtua tuosta pitkästä imusarjan sovituskappaleesta, suuttimien sijoituksesta? taikka ehkäpä suuttimien putkien pituudesta..n. 1,5m (ei tosin pitäs vaikuttaa koska sama painehhan sielä pitäs olla vaikka olis 10 metrin letkut..) vai mistäköhän olis kiinni..?
tällanen viritys, ei ehkä kuuluis tänne mut tuntuu ettei muualta yhtä ammattimaista k-jet tietoutta löydy kuin täältä foorumilta..ja onhan tuo nyt jo melkein puoleksi saappi..
kuva virityksestä: http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... rbo004.jpg
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: määränsäädinten erot?
Määränsäätimen kyljessä on järjestelmäpaineenventtiili,siihen lisäillään prikkoja.Niitä on 0.1mm ja 0.5mm paksusina.
0.1mm prikan lisäys nostaa painetta 0.15 bar.
0.1mm prikan lisäys nostaa painetta 0.15 bar.
Re: määränsäädinten erot?
Aika pitkä matka suuttimelta.Ja melkoisen mutkan tekee.
Katoinko kuvasta oikein että sulla on kumiletkua polttoaineputkena?
Jos näin on niin ei varmasti toimi kunnolla koska putkien pitää olla kovaa tavaraa tai k-jet suutin ei saa tarpeeksi "pulssia".
Katoinko kuvasta oikein että sulla on kumiletkua polttoaineputkena?
Jos näin on niin ei varmasti toimi kunnolla koska putkien pitää olla kovaa tavaraa tai k-jet suutin ei saa tarpeeksi "pulssia".
Re: määränsäädinten erot?
kumiletkuahan nuo on. eli se antaa sen verran periksi ettei suutin sukea ajallaan..? tuo kyllä sopis oireisiin.. kun painaa kaasua niin booaa heti eli ei saa bensaa sitte kun vähän aikaa pitää kierroksia ylempänä ja houkuttelee jakajan lautasta ylös kaasupolkimella niin menee liikaa bensaa..tomaatti kirjoitti:Aika pitkä matka suuttimelta.Ja melkoisen mutkan tekee.
Katoinko kuvasta oikein että sulla on kumiletkua polttoaineputkena?
Jos näin on niin ei varmasti toimi kunnolla koska putkien pitää olla kovaa tavaraa tai k-jet suutin ei saa tarpeeksi "pulssia".
satkun osia on muuten myös toi kaasupoljin..vähän katkottuna ja väänneltynä.. kaasuvaijeri sopi suoraan, porasin vaan sisäänmenon tulipeltiin kun tossa on alunperin tangoilla polkimelta kaasuttimelle..
http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... G_0809.jpg
http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... G_0806.jpg
siitä järjestelmäpaineen lisyksestä..tuon prikkajutun oon kuullut ennekin, eli niitä prikkoja lisätään siihen tiiviste prikan alle jakajan ulkopuolelle että kara tulee ulospäin? vai sinne jousen alle että jousen puristusvoima muuttuu?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: määränsäädinten erot?
Prikat tulee männän ja jousen väliin,näet kyllä kun purat.Onhan siellä valmiina jo prikkoja.
Jarruputkesta ovat kuulemma tehneet noita polttoaineputkia jos on sävelletty muihin merkkeihin tota k-jettiä eikä alkuperäiset mallaa.
Sama se kai mitä putkea ne on mutta yhtään ne ei saa joustaa.
Jarruputkesta ovat kuulemma tehneet noita polttoaineputkia jos on sävelletty muihin merkkeihin tota k-jettiä eikä alkuperäiset mallaa.
Sama se kai mitä putkea ne on mutta yhtään ne ei saa joustaa.
Re: määränsäädinten erot?
Pitää olla kovat putket suuttimille. Siinä on ainakin yksi vika, kun on kumiletkusta tehty. Golffeissa on metallipunosletkut vakiona. Sekin olisi yksi hyvä vaihtoehto. Tyypit on ostaneet orggis muoviputkea vastaavaa tavaraa Etolasta. Sille on jopa kerrottu tuotekoodikin täällä foorumilla. En vaan löydä sitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: määränsäädinten erot?
jaa että etolasta löytyy..tossahan se on kivenheiton päässä kämpiltä.. täytyy hakea tallilta orkkis putket malliksi ja käydä kysymässä.tomaatti kirjoitti:Prikat tulee männän ja jousen väliin,näet kyllä kun purat.Onhan siellä valmiina jo prikkoja.
Jarruputkesta ovat kuulemma tehneet noita polttoaineputkia jos on sävelletty muihin merkkeihin tota k-jettiä eikä alkuperäiset mallaa.
Sama se kai mitä putkea ne on mutta yhtään ne ei saa joustaa.
mites toi suutinten asento ja sijoitus onko kuin tarkkaa? Kun Saabissa ne osoittaa melkeen suoraan venttiiliin, tossa jotain 10cm venttiilistä. uskoisin kyllä että toimii kun vaihtaa vaan ne putket..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: määränsäädinten erot?
Joo, siis sisähalkaisija 2mm ja ulkohalkaisija 6mm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: määränsäädinten erot?
hain etolasta sitä letkua. ei ollut ihan yhtä paksu seinämäistä kuin alkuperäinen, mutta eihän se haittaa.
nyt toimii vähän paremmin..muttei vieläkään täydellisesti, pintakaasulla toimii ihan hyvin mutta heti kun tulee vähänkään ahtopainetta niin ei saa tarpeeksi bensaa. kun nostaa lautasta käsin ylöspäin niin ottaa paremmin kierrosta, samoin jos antaa lisäsuuttimella bensaa kun painaa kaasua.
mites toi ohjauspaineen säädin, täytyykö siinäkin olla kovat letkut, nyt on kumiletkut.. tuo ohjauspaineensäädin on turbosta ja siinä on se ahtopaine nippa kyljessä ja paine letku on paikallaan.
mitähän tolle seuraavaksi keksis tehdä että sais bensan riittämään..?
nyt toimii vähän paremmin..muttei vieläkään täydellisesti, pintakaasulla toimii ihan hyvin mutta heti kun tulee vähänkään ahtopainetta niin ei saa tarpeeksi bensaa. kun nostaa lautasta käsin ylöspäin niin ottaa paremmin kierrosta, samoin jos antaa lisäsuuttimella bensaa kun painaa kaasua.
mites toi ohjauspaineen säädin, täytyykö siinäkin olla kovat letkut, nyt on kumiletkut.. tuo ohjauspaineensäädin on turbosta ja siinä on se ahtopaine nippa kyljessä ja paine letku on paikallaan.
mitähän tolle seuraavaksi keksis tehdä että sais bensan riittämään..?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: määränsäädinten erot? + ohj.paineen säädin?
Kovat letkut on orggiksena siinäkin. Jos ohjauspaine on väärä, niin ei varmasti tule soppaakaan oikeassa suhteessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: määränsäädinten erot? + ohj.paineen säädin?
nyt on turbon määränsäädin paikallaan..ei vaikutusta asiaan, eli laihalla on edelleen. niin ja op säätimessä on kovat letkut paikallaan.
erojahan tossa on vaparin säätimeen ilmamäärämittarin kulma, lautasen koko ja imutötterön halkaisija.
mites tuon ohjauspaineen voisi mitata? ja minkälaisia arvoja pitäis näyttää?
pitäisköhän siirtää suuttimet sylinterikanteen venttiilien lähelle ja hitsata uusi imusarja.. vai mitäköhän tolle osais tehä?
alkaa siihen malliin kyllästyttää että laitan tohon kohta suosiolla paineistetun strömbergin..
erojahan tossa on vaparin säätimeen ilmamäärämittarin kulma, lautasen koko ja imutötterön halkaisija.
mites tuon ohjauspaineen voisi mitata? ja minkälaisia arvoja pitäis näyttää?
pitäisköhän siirtää suuttimet sylinterikanteen venttiilien lähelle ja hitsata uusi imusarja.. vai mitäköhän tolle osais tehä?
alkaa siihen malliin kyllästyttää että laitan tohon kohta suosiolla paineistetun strömbergin..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80