Saab 900 t16 project RedEvil
Saab 900 t16 project RedEvil
pitää nyt laukasta omaki "projekti" tänne kun muillaki on.
kulkineena on tämä kouvolan 9satku, mikä oli myynnillään, jotkut varmaan tietää toiset ei.. mutta kuvia tulossa piakkoin..
tulevia projektoinnin kohteita on tulevana viikonloppuna vaihtaa vaihdelaatikko ja paikata reikä jos toinenkin..
sellanen kysymys heti alkuun: onko tämmösen vanhan ja kauniin saabin virittäminen ihan ookoo vai todellista raiskausta?
kulkineena on tämä kouvolan 9satku, mikä oli myynnillään, jotkut varmaan tietää toiset ei.. mutta kuvia tulossa piakkoin..
tulevia projektoinnin kohteita on tulevana viikonloppuna vaihtaa vaihdelaatikko ja paikata reikä jos toinenkin..
sellanen kysymys heti alkuun: onko tämmösen vanhan ja kauniin saabin virittäminen ihan ookoo vai todellista raiskausta?
Viimeksi muokannut S1mppa_, Ke Syys 23, 2009 17:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Sopan syöttö ja seoksen valvonta kuntoon, P- ja F-trimmerit kaakkoon ja tallin nurkkaan iso pino varavaihdelaatikoita.
Eikös harrastukset ole semmoisia, että ne tuottaa itselle mielihyvää? Miksi haluaisit tuottaa muille mielihyvää tekemällä jonkun määrittelemättömän pussihousun mieliksi museopelin?
Jos tuo stressaa toden teolla, niin kannattaa ainakin ottaa selville, että kuka tietty henkilö siitä pahastuu jos satuitkin poikkeamaan tehtaan linjoista. :-D
Eikös harrastukset ole semmoisia, että ne tuottaa itselle mielihyvää? Miksi haluaisit tuottaa muille mielihyvää tekemällä jonkun määrittelemättömän pussihousun mieliksi museopelin?
Jos tuo stressaa toden teolla, niin kannattaa ainakin ottaa selville, että kuka tietty henkilö siitä pahastuu jos satuitkin poikkeamaan tehtaan linjoista. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Omaa autoani olen ainakin rakentanut sillä periaatteella, että näkyvä osa jätetään alkuperäiseksi ja muuta muutellaankin oman maun mukaan. Eipä noilla muitten mielipiteillä paljon väliä kun itselleen autoa rakentaa.
Taisit eilen tulla Tokmannin risteyksessä vastaan, kiinnitti huomion kun en ennen moista autoa ollut täällä nähnyt.
Taisit eilen tulla Tokmannin risteyksessä vastaan, kiinnitti huomion kun en ennen moista autoa ollut täällä nähnyt.
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Rakentelu kunniaan. Ei tuosta minun 99:stäkään enää alkuperäistä saisi, vaikka kuinka olisi tahtoa, halua, rahaa ja aikaa. Ei muuta kun projektia vääntämään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
tulihan sitä joensuussa jo pyörähettyä. sama auto siis kyseessä.MHa kirjoitti:Taisit eilen tulla Tokmannin risteyksessä vastaan, kiinnitti huomion kun en ennen moista autoa ollut täällä nähnyt.
pitää ainaki yrittää pitää ulkoisin puolin tuo auto vakion näkösenä, kun se on vaan niin pirun kaunis. mutta kyllä aeron korisarjan ostan kun kohdalle sattuu!
jonnii asteinen viri kirppu on päässy jo purasemaan, eikä asiaa lievitä yhtään että täällä päin näitä viritys sankareita riittää.
pitänee ensin laittaa kori kuosiin ennenkun lähtee viriä tekemään. kaikki alustan osat jos kantais hiekkapuhallukseen ja vetäis epoxi maalia päälle, niin ei huolettais ihan heti ruostuminen..
tänään kävin naapurin ukolta hinaamassa pihaan varaosa autoks -87 saabin.
150eurolla sain. ja purkaamoilta kyselin pelkkää vaihdelaatikkoa, niin halvin oli 280€ mitä #*¤tua.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
juuh. nyt on eilinen ja tämä päivä sormet mustana touhuttu varaosa auton kimpussa.huomenna pitäis nostaa kone ylös tuosta ite projektista ja vaihtaa laatikko.
siinähän se päivä sitten meneekin..
siinähän se päivä sitten meneekin..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/26327275-IMG_2790
siinä on linkkiä, että näkee edes minkälainen pirssi on kyseessä. ei ihan ilman kuvia kehtaa tehä. pitkän päivän taistelin laatikon kans, paikalleenhan se meni, mutta vitosvaihteella 80km/h kiihdyttäessä sanoo laatikko murrmurrmurr.
kohta varmaan laukee tuokii.
tuli tuossa asennuksen tiimellyksessä kasattua kytkin.. noh, olin nostamassa konetta keulille, niin katoin että kytkinlevy on lattialla jokunen ärrä pää lipes siinä vaiheessa..
ja tulihan tuossa tehtyy ensimmäinen, ei voi oikein ees viritykseks sanoo, vauhtipyörän keventäminen. ei siitä tosin lähteny kun ~1kg, mikä ei sinällään vaikuta, mutta tulepahan sorvattua
nyt oottaa auton etupenkillä "forte motor fuls" tai mikä nyt onkaan, moottorin puhdistus aine, josko loppuis tuo hirvee venttiilien roklatus kylmänä..
edellisessä saabissa ero oli kun yöllä ja päivällä, kun kyseisen käsittelyn tein..
siinä on linkkiä, että näkee edes minkälainen pirssi on kyseessä. ei ihan ilman kuvia kehtaa tehä. pitkän päivän taistelin laatikon kans, paikalleenhan se meni, mutta vitosvaihteella 80km/h kiihdyttäessä sanoo laatikko murrmurrmurr.
kohta varmaan laukee tuokii.
tuli tuossa asennuksen tiimellyksessä kasattua kytkin.. noh, olin nostamassa konetta keulille, niin katoin että kytkinlevy on lattialla jokunen ärrä pää lipes siinä vaiheessa..
ja tulihan tuossa tehtyy ensimmäinen, ei voi oikein ees viritykseks sanoo, vauhtipyörän keventäminen. ei siitä tosin lähteny kun ~1kg, mikä ei sinällään vaikuta, mutta tulepahan sorvattua
nyt oottaa auton etupenkillä "forte motor fuls" tai mikä nyt onkaan, moottorin puhdistus aine, josko loppuis tuo hirvee venttiilien roklatus kylmänä..
edellisessä saabissa ero oli kun yöllä ja päivällä, kun kyseisen käsittelyn tein..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Kai vauhtipyörä tasapainoitettiin?S1mppa_ kirjoitti: ja tulihan tuossa tehtyy ensimmäinen, ei voi oikein ees viritykseks sanoo, vauhtipyörän keventäminen. ei siitä tosin lähteny kun ~1kg, mikä ei sinällään vaikuta, mutta tulepahan sorvattua
nyt oottaa auton etupenkillä "forte motor fuls" tai mikä nyt onkaan, moottorin puhdistus aine, josko loppuis tuo hirvee venttiilien roklatus kylmänä..
edellisessä saabissa ero oli kun yöllä ja päivällä, kun kyseisen käsittelyn tein..
Tosta Fortesta on ennenkin ollut foorumilla juttua ja paras lääke venttiiliien Nostajien ääntelyyn onkin niiden pois kaivaminen ja purkaminen/putsaus.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Onko pyörä edes tehtaalla painotettu..
Ei kannata murehtia.
Ei kannata murehtia.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
vauhtipyörää en sen tarkemmin tasapainotellut. katoin mittakellolla että on suht suorassa sorvin pakassa, eikä vippase pahasti pyöriessä.
entiseen 9satkuun kevensin reilummalla kädellä eikä tullu mitään ongelmaa vaikka ei mitenkään tasapainotettu..
tuossa äsken tein forte hoidon. kyllä muuten ääni muuttu kellossa. ei elää roklata eikä muutenkaan elämöi. vaihoin samalla venakopan tiivisteen, kyllä huomas että oli tehny aine tehtävänsä, oli osat puhtaita, ihan kun tehtaalta tullessaan.
löytyhän tuolta pohjastaki yks reikä, piti seki paikata ettei suuremmin lähe hapantumaan..
entiseen 9satkuun kevensin reilummalla kädellä eikä tullu mitään ongelmaa vaikka ei mitenkään tasapainotettu..
tuossa äsken tein forte hoidon. kyllä muuten ääni muuttu kellossa. ei elää roklata eikä muutenkaan elämöi. vaihoin samalla venakopan tiivisteen, kyllä huomas että oli tehny aine tehtävänsä, oli osat puhtaita, ihan kun tehtaalta tullessaan.
löytyhän tuolta pohjastaki yks reikä, piti seki paikata ettei suuremmin lähe hapantumaan..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
nonii. nyt on purettu sisusta pois, kun lattiamatot oli märkänä edessä..
varauduin suurimittaisiin hitsaus projekteihin, mitä nyt on muiden saabien kohdalla tullut.
yllätyin todella positiivisesti. pohjassa ei ole mitään huomautettavaa, mitä nyt sen yhen reiän paikkasin. tämä mysteeri vesi on ilmeisesti kantautunut kenkien mukana..
ainut koriin liittyvä miinus on toisen takakaaren lohkeilleet pakkelit, mutta sen korjaa nopeasti. voi alkaa keskittyä syvemmin tekniikka puoleen...
varauduin suurimittaisiin hitsaus projekteihin, mitä nyt on muiden saabien kohdalla tullut.
yllätyin todella positiivisesti. pohjassa ei ole mitään huomautettavaa, mitä nyt sen yhen reiän paikkasin. tämä mysteeri vesi on ilmeisesti kantautunut kenkien mukana..
ainut koriin liittyvä miinus on toisen takakaaren lohkeilleet pakkelit, mutta sen korjaa nopeasti. voi alkaa keskittyä syvemmin tekniikka puoleen...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Onhan lämmityslaitteen hana ehjä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Kannattaa kokeilla ennen mattojen takaisinlaittoa vesiletkulla kastelemalla autoa, että vuotaako vettä esim. ovitiivisteistä tai tuulilasin tiivisteestä sisään. Yksi vaihtoehto on myös raitisilmasuodattimen "huuvan" vedenpoiston tukkeutuminen. Jos vettä ei ollut mattojen alla, niin sitten se voi tietysti olla kengistäkin, mutta mattojen alle se ei kengistä kulje, vaan vuotaa jostain...
Eski
Eski
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
tuota vettä maistelinkin, ei maistunu imelälle, eli ei jäähdytin nestettä.Mertmi kirjoitti:Onhan lämmityslaitteen hana ehjä?
kyllä sitä vettä oli sen verran että nämä ns. "äänieriste matot" olivat läpeensä märkiä, sai nostaa yhtenä jää levynä pois.. ja kyllä muuten oli painavat.
pitää huomenna kastella ja katsella tuleeko vesi sisään. vettä oli enempi kuskin puolella, joten sillä puolen se vuoto voi olla. ei oo kylläkään silmin nähden tullu vettä sisälle kun oon tässä parina viikonloppuna höyrypesurilla pessy tuota.. mutta sehän voi tulla jostain verhoilujen altaki mitä ei nää kun auto on kasassa..
onneks ajoissa sai nuokii purettuu pois ja kuivamaan, ettei kerenny suurempaa tuhoa tekemään..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
mattojen kuivamista odotellessa, asennettu turbo smartin ruuvi, kun paineet tuntu lähtevän minne sattuu. samalla nakertelin kojelautaan kolmen ledin nakuvalon.. liian hyvät kelit alkaa olla.. pitänee lähtee kruisingille joensuuhun
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...