Ihan joutava galluppi kun ei ole mitään oikeaa kysyttävää (tai sosiaalista elämää):
-83 5d automaatti-GLi, leima meni umpeen helmikuussa, nostaa lämpöjä ja pakosarja halki. Mittarissa rapiat 400 tuhatta. Pellit tehty, mutta humalaisen rapparin toimesta.
Laman takia romumiestä ei kiinnosta ja laki kieltää sotkemasta suohon (ja suosta ei taida saada romutustodistusta kilpien poistoon).
Että mitähän tuolle tekisi? Hyviä ideoita?
ps. jos moderaattorin mielestä vie turhaa foorumitilaa, niin saa poistaa
smerch kirjoitti:Ihan joutava galluppi kun ei ole mitään oikeaa kysyttävää (tai sosiaalista elämää):
-83 5d automaatti-GLi, leima meni umpeen helmikuussa, nostaa lämpöjä ja pakosarja halki. Mittarissa rapiat 400 tuhatta. Pellit tehty, mutta humalaisen rapparin toimesta.
Laman takia romumiestä ei kiinnosta ja laki kieltää sotkemasta suohon (ja suosta ei taida saada romutustodistusta kilpien poistoon).
Että mitähän tuolle tekisi? Hyviä ideoita?
ps. jos moderaattorin mielestä vie turhaa foorumitilaa, niin saa poistaa
Saa tuoda Orivedelle
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Ajele se lähimpään kuusakosken tai stenan pisteeseen ja ne on velvoitettuja ottamaan sen vastaan. Jos eivät ota, niin sitten aivan järjetön haloo ja mediasirkus käyntiin - itse et sitä saa pois rekisteristä.
Muuten eilen vein satkusta kilvet katsastuskonttorille ja ottivat vastaan tehtiin rekisteristäpoisto maksoi 10.20... nyt pihassa kilvetön satku odottaa lopullista tuhoamistani... eli ainakin meillä onnistuu rekisteristä poisto vanhaan malliin.
Reetu kirjoitti:Muuten eilen vein satkusta kilvet katsastuskonttorille ja ottivat vastaan tehtiin rekisteristäpoisto maksoi 10.20... nyt pihassa kilvetön satku odottaa lopullista tuhoamistani... eli ainakin meillä onnistuu rekisteristä poisto vanhaan malliin.
Ei ole vanhaan malliin,nyt tuo on liikennekäytöstä poisotto ja kilpien palautus.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Ei onnistu teilläkään lopullisesti ilman romutustodistusta. On minullakin vastaava tapaus pihassa. Kysyin asiaa AKE:n konttorilla ja sanoivat, että kilvet palauttamalla se ei kuitenkaan poistu lopullisesti, vaan säilyy edelleen nimissäni niin pitkään, kun on toimitettu lopullinen romutustodistus, jonka saa vain virallista tietä. Jämsässä sellainen piste on Erkki Salminen oy. Heille kelpaa kyllä korikehikkokin lopulliseen poistoon, kunhan runkonumero on nähtävissä ja todettavissa, eivät kuulemma ole järin tarkkoja sen suhteen. Sen jälkeen autoa ei enää ole olemassa. Tuo AKE:en kilpien vienti ei siis ole lopullinen päätepiste, vaan auto kummittelee edelleen tiedoissasi, usko tai älä.
edit:
Jos olet kelkkonut puretut hylsyt sulattoon ilman virallista tappotodistusta, niin sinulla voi olla pitkä lista autoja edelleen nimissäsi. Käypä tarkistamassa, ettei tule yllätyksiä.
Olis kiva tietää varsinais-suomessa tuollainen romis, josta saa sen romutustodistuksen loppuunkalutusta autosta. Tällä hetkellä nimissäni on vain yksi satku, joka on jo kuutiometrin könttinä, mutta en haluaisi niitä enempää.
Kilpien palautuksesta on se ilo, ettei se kummittele vakuutusyhtiön tiedoissa.
Kyllähän nuo vastaanottovelvolliset sen toki ottaa, vaikka taitaapi aiheuttaa enempi kustannuksia kuin hyötyä (siirtokilvet tai traileriraijaus, "kierrätysmaksu" ja vielä rekisteristäpoisto...). Siinä mielessä Orivedelle vieminenkin on parempi ja halvempi vaihtoehto
Mutta toisaalta jos sen vaikka turbottaisi ja ihan oikeasti leimaisi? Vanhoja keskusteluja selaamalla näyttäisi t8:ksi muuttaminen kohtuullisen mahdolliselta hommalta (alustan osat, jarruosat yms. pitää kuitenkin aika ajoin vaihtaa). Jos ei kovin taloudellisesti viisasta olisi sekään, niin olisi ainakin enempi itua pitää tuo itellä. Eiköhän ne kiinalaiset saaneet taannoin ihan tarpeeksi terästä huonojen (?) autojen tekemiseen.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:
edit:
Jos olet kelkkonut puretut hylsyt sulattoon ilman virallista tappotodistusta, niin sinulla voi olla pitkä lista autoja edelleen nimissäsi. Käypä tarkistamassa, ettei tule yllätyksiä.
Mitä yllätyksiä??
Mistä ihmeestä on tullut tuo tuohoamisvillitys? Onhan siellä AKEn tiedostoissa pilvin pimein ajoneuvoja, joilla on omistajahistoria, mutta autoja ei ole ollut olemassa enää aikoihin.
Siellä on "sinunkin" nimesi, jos olet autosi joskus myynyt ja vuosia sitten on purettu varaosiksi ja kulkee erilaisina osina ympäri Suomen.
Nimim. Monta autoa nimissäni AKEn listoilla.
Jope kirjoitti:Olis kiva tietää varsinais-suomessa tuollainen romis, josta saa sen romutustodistuksen loppuunkalutusta autosta. Tällä hetkellä nimissäni on vain yksi satku, joka on jo kuutiometrin könttinä, mutta en haluaisi niitä enempää.
Kilpien palautuksesta on se ilo, ettei se kummittele vakuutusyhtiön tiedoissa.
Super sepät raisio.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:
edit:
Jos olet kelkkonut puretut hylsyt sulattoon ilman virallista tappotodistusta, niin sinulla voi olla pitkä lista autoja edelleen nimissäsi. Käypä tarkistamassa, ettei tule yllätyksiä.
Mitä yllätyksiä??
Mistä ihmeestä on tullut tuo tuohoamisvillitys? Onhan siellä AKEn tiedostoissa pilvin pimein ajoneuvoja, joilla on omistajahistoria, mutta autoja ei ole ollut olemassa enää aikoihin.
Siellä on "sinunkin" nimesi, jos olet autosi joskus myynyt ja vuosia sitten on purettu varaosiksi ja kulkee erilaisina osina ympäri Suomen.
Nimim. Monta autoa nimissäni AKEn listoilla.
Käsittääkseni olem maksanut ajoneuvoverot eli ei se yhteiskunnalle kuulu minne autoni laitan.(öljyt+akku ja jarrunesteet on asian mukaisesti kerätty talteen)
Jos vien kilvet konttorille se riittää..
Jos Hesan AKE:n puupäät on eri mieltä niin sitten..Sanalaskukin sanoo Suomi on kuin simapullo ja kaikki sakka on pääkaupunkiseudulla kun siellä ei osata muuta kuin mokata kaikissa asioissa..HUOM KAIKISSA ASIOISSA...
Mistä ihmeestä on tullut tuo tuohoamisvillitys? Onhan siellä AKEn tiedostoissa pilvin pimein ajoneuvoja, joilla on omistajahistoria, mutta autoja ei ole ollut olemassa enää aikoihin.
Siellä on "sinunkin" nimesi, jos olet autosi joskus myynyt ja vuosia sitten on purettu varaosiksi ja kulkee erilaisina osina ympäri Suomen.
Nimim. Monta autoa nimissäni AKEn listoilla.
Ja varmaan monessa muussakin paikassa.
Ei se lopullinen poisto ennen ongelma ollutkaan, tuskin nytkään, mutta mistäs valtiovallasta tietää, millä milloiinkin alkavat rahastaa, siksi minä ainakin haluan päästä raadosta lopullisesti eroon. Tämä uusi juttu ei koske ennen sen voimaan tuloa purettuja ja poistettuja vasta sen voimaan tulon jälkeisiä poistoja. Ei ole sen jälkeen kertynyt kuin yksi osiksi tarkoitettu ajopeli pihaan, muiden osalta homma on selvä, koska niiden kanssa elettiin vanhan lainsäädännön kanssa ja ne poistettiin rekisteristä kilvet palauttamalla. Niistähän piti maksaa ajoneuvoveroa niin pitkään kuin kilvet oli paikoillaan.