Nissanin t28 saabbiin(sittenkin T19/Turbomeck?)
Nissanin t28 saabbiin(sittenkin T19/Turbomeck?)
Onko kellään kokemusta tai tietoa nissanin t28 ahtimen käypäisyydestä saabin t25 tilalle? Joutuuko muuttaa liitoksia vai käykö lähes heittämällä saabiin?
Viimeksi muokannut kummis, Ti Maalis 10, 2009 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Nissanin t28 saabbiin
En tiedä miten nissanissa oleva t28 poikkeaa esim potusta(GT28RS).
Ainakin pottua on saappaaseen laitettu
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=38648
Veikkaisin että tuo juttu aika hyvin kattaa tarvittavia muutoksia...
On varmaan turhan pienikokoinen ahdin saappaaseen
Noita on kai vähän erilaisia malleja olemassa - eli millä pakosarjan laipalla se on tms?
Edit:
Aiheestahan on keskustelua, tosin aikaa sitten:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=28378
Ainakin pottua on saappaaseen laitettu
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=38648
Veikkaisin että tuo juttu aika hyvin kattaa tarvittavia muutoksia...
On varmaan turhan pienikokoinen ahdin saappaaseen

Noita on kai vähän erilaisia malleja olemassa - eli millä pakosarjan laipalla se on tms?
Edit:
Aiheestahan on keskustelua, tosin aikaa sitten:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=28378
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: Nissanin t28 saabbiin
Tuo nisukan T28 pako puoli on erilainen eli siinä on erilainen DP liitäntä. Toki jos haluu värkkäillä niin tekee tuosta nisukan DP:stä modatun version tai rakentelee hybridin vanhasta T25:sta (eli ottaa siitä sen pako puolen). Mullakin on tuollainen Nisukan T28 odottelemassa modaus intoa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Nissanin t28 saabbiin
Juu tuo pottu ketju on tuttu. Tuon T25/28 jutunkin löysin mutta tuosta Nissanissa olevasta T28 tarvitsin vähän tietoutta. 300hv kaiketi riittää, nismoissa ainakin. Tuo DP liitos nähtävästi siis ainut onkelma. T25 laippahan siinä on. Jos olen ymmärtänyt oikein lukemani perusteella niin öljy- ja vesiletkut kaiketi samoilla kierteillä ja koolla? Kuvista päätellen Nissanin T28:n turbiinipuolta pitäisi kääntää osoittamaan alaspäin mut miten sitte hukkaportti asetellaan jne. pientä ihmetystä varmaan tulee eteen. Onkohan jollakulla kokemusta?
Eli siis T25 pakopuoli ja T28 kompurapuoli yhteen olis suht hyvä ratkaisu. Osaako tuon ite tehä miten helposti? Taitaa teettäminen maksaa noin 500€ jos olen lueskellut oikein ja sit on jo melkein sama ostaa uus.
Tietysti vois laittaa potun tai mitsun -t18/-t19 pellin alle mutta sitten pitäs jo budjetti olla korkeampi ja asennella vähän enemmän. Kytkintä ja suuttimia vaihtoon bensapumppua ja ohjausyksikön räpläilyjä unohtamatta.
Eli siis T25 pakopuoli ja T28 kompurapuoli yhteen olis suht hyvä ratkaisu. Osaako tuon ite tehä miten helposti? Taitaa teettäminen maksaa noin 500€ jos olen lueskellut oikein ja sit on jo melkein sama ostaa uus.
Tietysti vois laittaa potun tai mitsun -t18/-t19 pellin alle mutta sitten pitäs jo budjetti olla korkeampi ja asennella vähän enemmän. Kytkintä ja suuttimia vaihtoon bensapumppua ja ohjausyksikön räpläilyjä unohtamatta.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Nissanin t28 saabbiin
toi t25/t28 hybridi on paskin idea ikinä, onneks sitä ei enää juuri kauppailla.kummis kirjoitti: Eli siis T25 pakopuoli ja T28 kompurapuoli yhteen olis suht hyvä ratkaisu. Osaako tuon ite tehä miten helposti? Taitaa teettäminen maksaa noin 500€ jos olen lueskellut oikein ja sit on jo melkein sama ostaa uus.
Tietysti vois laittaa potun tai mitsun -t18/-t19 pellin alle mutta sitten pitäs jo budjetti olla korkeampi ja asennella vähän enemmän. Kytkintä ja suuttimia vaihtoon bensapumppua ja ohjausyksikön räpläilyjä unohtamatta.
15T #6 pesällä ku kairauttaa 18T tai 19T saa jo jonkinlaista hyötyä.
Perus 15T garretin tilalle tuo oikeestaan sen mihin muut orkkisrojut riittävät. Sen jälkeen saa pistää vaihtoon noi mainitsemasi asiat.
Re: Nissanin t28 saabbiin
Kyllä se kytkin on jo tarpeeksi kulunut, ja se kannattaa huoltaa ennakoivasti 
Itse olen vaihtamassa tuossa ensi viikonloppuna kaverin avustuksella...
Esim viggenin paineasetelma ja siihen jokin sopiva levy...
Bensapumppukin pitää vaihtaa 200 000km kohdalla... samalla laittaa isomman.
Suuttimia saa sitten ostettua käytettyinä joltakin kun joku muu vaihtaa isompiin.
Sama saattaa olla ahtimien kanssa, ainakin joitakin ahtimia on täällä ollut myynnissä.
Jos rauta on yleistä esim Garretin 3071 tai joku noista mitsuista,
niin softaa luulisi löytyvän joltain tutun tutulta tältä foorumilta.
Välijäähdytintäkin taisi saada ruotsista ihan bolt on mallina...
Kahden viikon päästä olet tottunut ja mietit että mistä isompaa ahdinta
Useammalla taitaa olla täällä jo tuosta kokemusta.

Itse olen vaihtamassa tuossa ensi viikonloppuna kaverin avustuksella...
Esim viggenin paineasetelma ja siihen jokin sopiva levy...
Bensapumppukin pitää vaihtaa 200 000km kohdalla... samalla laittaa isomman.
Suuttimia saa sitten ostettua käytettyinä joltakin kun joku muu vaihtaa isompiin.
Sama saattaa olla ahtimien kanssa, ainakin joitakin ahtimia on täällä ollut myynnissä.
Jos rauta on yleistä esim Garretin 3071 tai joku noista mitsuista,
niin softaa luulisi löytyvän joltain tutun tutulta tältä foorumilta.
Välijäähdytintäkin taisi saada ruotsista ihan bolt on mallina...
Kahden viikon päästä olet tottunut ja mietit että mistä isompaa ahdinta

Useammalla taitaa olla täällä jo tuosta kokemusta.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: Nissanin t28 saabbiin
Hitsi kun on jo uusi pensapumppu vaihdettu eikä tullu sillon ajatelleeksi virittelyä. Olis vaan osaavia kavereita ja tilat missä tehdä niin mikäs siinä näprätessä. Menis viikonloput kivasti ja ylimääräset pätäkät. Tuo parkkiksella auton huoltaminen on vähän epämukavaa monella tapaa. Eli jos löytyy tallia ja kavereita täältä turun seudulta niin vois liittyä remmiin.
Olis tuossa todennäköisesti td04 HL-t15 turbo edukkaasti tarjolla. Kunto vaikuttas hyvältä ja kuvien mukaan vois olla täysin Saabbiin käypä. Taitaa vaan nuo letkut asennusta varten maksaa ihan jonkin verran. Mitäköhän tuon poruuttaminen t18 tai t19 kokoon voisi maksaa. Onko kokemuksia? Vai pitäskö katella suoraan uutta?

Olis tuossa todennäköisesti td04 HL-t15 turbo edukkaasti tarjolla. Kunto vaikuttas hyvältä ja kuvien mukaan vois olla täysin Saabbiin käypä. Taitaa vaan nuo letkut asennusta varten maksaa ihan jonkin verran. Mitäköhän tuon poruuttaminen t18 tai t19 kokoon voisi maksaa. Onko kokemuksia? Vai pitäskö katella suoraan uutta?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Nissanin t28 saabbiin
Hommanahan tuo ei oo kummonen mutta harvaa turbopajaa kiinnostaa tommoset hommat. Niihin ei tää lama vielä ole iskeny. Pelkkä 19T siipi o ebays vajaan satasen. Muutaman satasen homma jos löytyy semmonen paja jota sattuu kiinnostaan tehdä töitä.kummis kirjoitti:Hitsi kun on jo uusi pensapumppu vaihdettu eikä tullu sillon ajatelleeksi virittelyä. Olis vaan osaavia kavereita ja tilat missä tehdä niin mikäs siinä näprätessä. Menis viikonloput kivasti ja ylimääräset pätäkät. Tuo parkkiksella auton huoltaminen on vähän epämukavaa monella tapaa. Eli jos löytyy tallia ja kavereita täältä turun seudulta niin vois liittyä remmiin.![]()
Olis tuossa todennäköisesti td04 HL-t15 turbo edukkaasti tarjolla. Kunto vaikuttas hyvältä ja kuvien mukaan vois olla täysin Saabbiin käypä. Taitaa vaan nuo letkut asennusta varten maksaa ihan jonkin verran. Mitäköhän tuon poruuttaminen t18 tai t19 kokoon voisi maksaa. Onko kokemuksia? Vai pitäskö katella suoraan uutta?
Re: Nissanin t28 saabbiin
No oletko katsonut ja kysynyt Ruotsin puolelta vaihtoehtoja ja hintoja, täältä saa jopa tilaamalla kunnostettuja TD04:ia erilaisilla kompuroilla bolt-on laipoilla pakosarjaan ja vakio DP:een www.turbomeck.se . Voipi nissenin ahtimen modaaminen kohta maksaa enemmän kuin tällainen letkuja ja imukäyrää vaille valmis yksilö.
Optimaaliasennukseen tarvittavat 3 kpl teflonteräspunosletkut maksaa satasen luokkaa Hiflexiltä tavalliselle tilaajalle mutta on täydelliset ja helpottaa asennusta. Pottuohjeesta mittoja ja kierteitä tutkimaan, ne soveltuu todella hyvin mitsun asennusprojektiinkin.
Optimaaliasennukseen tarvittavat 3 kpl teflonteräspunosletkut maksaa satasen luokkaa Hiflexiltä tavalliselle tilaajalle mutta on täydelliset ja helpottaa asennusta. Pottuohjeesta mittoja ja kierteitä tutkimaan, ne soveltuu todella hyvin mitsun asennusprojektiinkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nissanin t28 saabbiin
Juu kyselin minä tuossa syksyllä tuolta. Liekö kukaan tilannu turbomeck:iltä ko. turboa tai muuta tavaraa? Ois kiva tietää miten toimitus pelaa ja onko miten hyvä pelittää ja helppo asentaa? Mitä lie toimitusajat? Tuolla ois muuten tuo pa-pumppukin aika edullisesti.
Niin siis onks nuo letkujen liitokset samat tuos potus kun mitsus? Tietysti ois helpoin hankkia letkut kun ois turbo käsissä. Speedpartsilla on näkyy joku satsi garretin vaihtamiseksi mitsuksi letkuilla ja imuröörillä. Mitäköhän PCS pulittas tuosta sarjasta. Turboja kun kyselin syksyl oli hinnat nämä:
-Garrett TB25/28 stage1 300hp 900,-
-Garrett TB25/28 stage2 330hp 1050,-
-Mitsu 18T 330hp 1220,-
Niin ja vanha ahdin pitäis antaa vaihdossa.
Niin siis onks nuo letkujen liitokset samat tuos potus kun mitsus? Tietysti ois helpoin hankkia letkut kun ois turbo käsissä. Speedpartsilla on näkyy joku satsi garretin vaihtamiseksi mitsuksi letkuilla ja imuröörillä. Mitäköhän PCS pulittas tuosta sarjasta. Turboja kun kyselin syksyl oli hinnat nämä:
-Garrett TB25/28 stage1 300hp 900,-
-Garrett TB25/28 stage2 330hp 1050,-
-Mitsu 18T 330hp 1220,-
Niin ja vanha ahdin pitäis antaa vaihdossa.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Nissanin t28 saabbiin
Kysyvälle vastataan, ainakin näin olen saanut kuulla ja nähnyt kuviakin.
TD04 vesi ja öljyntulo -letkujen kierre on 12 mm mutta päättäisin itse ensin minkä turbon otan ja sitten siihen hankkisin tarvittavat letkut ja rensselit. Sitä on parempi käsissä pyöritellä ja tehdä ostoslistaa.
Unohda nyt jo nuo hybridit ja mitsustakin vähintään #6 pakopesällä. Riippuu tietenkin millaista tehoa tavoittelet.
Lisäksi kruunun kurssi on edelleen erittäin positiivisessa asennossa, mutta ei näy kotimaisten putiikkien hinnoissa...
TD04 vesi ja öljyntulo -letkujen kierre on 12 mm mutta päättäisin itse ensin minkä turbon otan ja sitten siihen hankkisin tarvittavat letkut ja rensselit. Sitä on parempi käsissä pyöritellä ja tehdä ostoslistaa.
Unohda nyt jo nuo hybridit ja mitsustakin vähintään #6 pakopesällä. Riippuu tietenkin millaista tehoa tavoittelet.
Lisäksi kruunun kurssi on edelleen erittäin positiivisessa asennossa, mutta ei näy kotimaisten putiikkien hinnoissa...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nissanin t28 saabbiin
Pitäis varmaan pistää vähän rahaa sivuun ja kerralla satsata tuohon T19 mitsuun. Tuo nissanin T28 oli vaan tuossa edukkaasti tarjolla ja jos se ois käyny ilman suurempia onkelmia oisin sellasella vähän autoa päivittäny. Niin onko tuosta Turbomeckistä kokemuksia kellään?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Nissanin t28 saabbiin(sittenkin T19/Turbomeck?)
Itse kyselin tuolta tialin hukkista, mutta englanninkieliseen kyselyyn ei vastattu.
Tosin toisen kotimaisen osaamisesta on varmaan hyötyä ja puhelinnumeron
tuolta kai löysi myös...
Yksi tuttu tilasi vastaavanlaisen ahtimen sieltä ja tietääkseni ei olut ongelmia,
ainakin ahdin oli asennettuna. Ainakin juttua on tuolta ollut että luulisi jollain olevan kokemuksia...
Tuo ahdin pitäisi olla myös melko katsastusystävällinen.
Onneksi sain tialin tilattua muualta ja saan sen toivottavasti kotiin torstaina...
Hinta olisi ollut tosin edullisempi tuolta turbomeckiltä.
Intoa virittämiseen - tehot on suoraan verrannolliset nautinnon kanssa
Klubilla on muuten nopeuspäivät toukokuussa...
Tosin toisen kotimaisen osaamisesta on varmaan hyötyä ja puhelinnumeron
tuolta kai löysi myös...
Yksi tuttu tilasi vastaavanlaisen ahtimen sieltä ja tietääkseni ei olut ongelmia,
ainakin ahdin oli asennettuna. Ainakin juttua on tuolta ollut että luulisi jollain olevan kokemuksia...
Tuo ahdin pitäisi olla myös melko katsastusystävällinen.
Onneksi sain tialin tilattua muualta ja saan sen toivottavasti kotiin torstaina...
Hinta olisi ollut tosin edullisempi tuolta turbomeckiltä.
Intoa virittämiseen - tehot on suoraan verrannolliset nautinnon kanssa

Klubilla on muuten nopeuspäivät toukokuussa...
Saab 93 vm 99 - 200+hp