Laitetaas vähän päivitystä aiheeseen nyt kun kone on kasassa ja tallin pihalla päässy vähän koeajamaankin.
Eli sisälle tuli siis nuo pitkälohko b234:n männät. Sopivat ongelmitta. Porautin vanhan kaasarin lohkon suosiolla ja tilasin millin ylikoko männät. Tuolta ne näyttää paikoillaan:
http://kuvablogi.com/nayta/2386878/
Tuosta kampiakselista oli aikaisemmissa viesteissä puhetta. Vanhan koneen kampura oli jo alikoossa ja siihen ei saanut laakereita, mutta onneksi koneistamolta löytyi stanukoossa oleva varastosta. Se vain sattui olemaan sitä pidemmällä kaulalla olevaa, joten pieni ongelma tuli siinä kun vanhan mallisen, lyhytkaulaisen, hihnapyöränpultti ei sovi siihen. Onneksi Mäntykorvelta Kokkolasta löytyi oikea pultti ja siihen kuuluva holkki. Muuten noissa ei ollut eroja, eli hihnapyörä ja öljypumppu sopivat normaalisti.
Kanneksi tuli -94 tonnarista kotoisin oleva T5-kansi, jonka ihan omin kätösin purin ja huolsin. Vähän modailua se tietysti vaati, jotta sai istumaan jakopäästä ja imusarjasta. Jakopäähän piti tehdä kaksi täytepalaa ja imukanavaa pirratta. pari kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
Noin paljon pitäis kanavan alareunasta pois ottaa, jotta 2.1 imusarja sopii
http://kuvablogi.com/nayta/2386881/
Tuolta se sitten lopuksi näytti
http://kuvablogi.com/nayta/2386882/
Tuosta pystyy erottamaan jakopäässä olevat täytepalat.
http://kuvablogi.com/nayta/2386883/
DI-sytkä tuli myös. Kaikeksi onneksi Lucas näyttää ymmärtävän DI:n kierroslukusignaalia, joten virranjakajan sai heittää kuikkaan. sytkän oma johtosarja riitti sopivasti pelkääjän penkin alle, joten boksi löysi paikkansa sieltä.
http://kuvablogi.com/nayta/2386903/
Turboksi tuli käytetty tonnari aeron mitsu TD04HL-15T. Se vaati tietysti oman adapterinsa sopiakseen vakion tilalle. Paikallinen metallikoneistamo teki sellaisen mielestäni kohtuullista 50 erkin korvausta vastaan. Ei kuitenkaan ollu ihan yksinkertaisin, koska pinnapultit menee osin päällekkäin. Pakoputki (3" JT) sopi sentään suoraan mitsun kartion päälle.
Vissiin vähän kehittyneempi tuo tonnarin mitsu, kun pienemmästä mötikästä saadaan enemmän tehoa irti.
http://kuvablogi.com/nayta/2386904/
Adapteri on tuon näköinen:
http://kuvablogi.com/nayta/2386905/
Ja näin se istuu pakopesään:
http://kuvablogi.com/nayta/2386906/
Edit: kuvia lisätty