Eli puhallin toimii suoraan akusta ja kyseiseen liittimeen tulee 11,8V, mikä käsittääkseni säätää puhaltimen nopeutta jännitteellä. Eli siis pitäs toimia, mutta kun ei
ongelmia sisäpuhaltimen kanssa
ongelmia sisäpuhaltimen kanssa
On nyt pari kertaa sammunut ja taas tänään sammui, enkä saanut enää toimimaan. Kyse siis automaatti ilmastoinnista -88:ssa
Eli puhallin toimii suoraan akusta ja kyseiseen liittimeen tulee 11,8V, mikä käsittääkseni säätää puhaltimen nopeutta jännitteellä. Eli siis pitäs toimia, mutta kun ei
Diagnoosini on että ei siis anna virtaa, jota en kyllä vielä kerinnyt mittamaan. Missä sijaitsee se puhaltimen nopeuden säätö yksikkö. Onko se ilmastoinnin kotelossa etupuolella...varmaankin jokin juotos katkos tai elektroniikan väsyminen
Eli puhallin toimii suoraan akusta ja kyseiseen liittimeen tulee 11,8V, mikä käsittääkseni säätää puhaltimen nopeutta jännitteellä. Eli siis pitäs toimia, mutta kun ei
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
http://www.quasimotors.com/transistor.htm
On varmaan kipelläkin 30A darlingtonilla nopeudensäätö, se noista aina palaa.
Saa Partcolta
2SD1525 6,90€
http://www.partco.fi/


On varmaan kipelläkin 30A darlingtonilla nopeudensäätö, se noista aina palaa.
Saa Partcolta
2SD1525 6,90€
http://www.partco.fi/


9000 CD 2.3 -90
Puhallin siis toimii suoraan akusta
Kiitos "riisipussi"
Juuri tuota kohtaa tarkoitin ja epäilin että siellä onkin joku transistori. Sen verran selvis itelle että tässä ACC1 säädetään puhaltimen nopeus virran muunoksella. Eli jännite tulee, mutta ei virtaa
Kiitos vielä moleemmille nopeista vastauksista ja meikä pistää tilauksen meneen
ps. pirun hyvä että sai tyyppi koodin niin ei tarvitse purkaa etukäteen, kun autolla päästävä joka päivä liikenteeseen
Kiitos "riisipussi"
Kiitos vielä moleemmille nopeista vastauksista ja meikä pistää tilauksen meneen
ps. pirun hyvä että sai tyyppi koodin niin ei tarvitse purkaa etukäteen, kun autolla päästävä joka päivä liikenteeseen
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Kysymys tietäjille ? löytyisi varmaan vastaus hakutoiminon kauttakin mutta kysympä kumminkin.
Minä vuonna acc 1 muutui acc 2:seksi ??
Itse lähdössä ruotsiin hakemaan -92 turbiini cd:tä pojalle ja myyjän mukaan siinä myös puhallin ongelmia, eli jokus toimii ja joskus ei siispä kumpi acc on 1992:sessa.
Minä vuonna acc 1 muutui acc 2:seksi ??
Itse lähdössä ruotsiin hakemaan -92 turbiini cd:tä pojalle ja myyjän mukaan siinä myös puhallin ongelmia, eli jokus toimii ja joskus ei siispä kumpi acc on 1992:sessa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Puhallin toimi taas useamman päivän ja taas eilen pimeni. Ton transistorin lisäksi siellä voi ihan yksinkertaisesti olla tietysti juotos vikakin valtteri, mutta kannattaa tietysti varautua pahimpaankin.....
Voi myös olla puhaltimen moottorista loppumassa hiilet ja yleensä niissä on samalla moottorin kollektori kulunut loppuun. Siitä selsiää uudella puhaltimella. Mutta uskon ettei tuo vika ainakaan "aivoista" voi johtua, hyvä syy tingata hinnasta
Voi myös olla puhaltimen moottorista loppumassa hiilet ja yleensä niissä on samalla moottorin kollektori kulunut loppuun. Siitä selsiää uudella puhaltimella. Mutta uskon ettei tuo vika ainakaan "aivoista" voi johtua, hyvä syy tingata hinnasta
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92