Meinas konstit loppua

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Liian
"Kaasari"

Meinas konstit loppua

Viesti Kirjoittaja Liian »

Joo menneenä viikonloppuna olin ilta myöhällä kurvaileen saballa kylällä ja silloin se sattui,saapasjalka kyrvähti keskelle risteystä.Kuului vain että piu ja siihen sammu moottori.
Kyllä lämmitti hermoja kun pil*u ajajat kuittailivat corollan ikkunasta.Kukaan ei edes viittiny kysellä tarviiko vaikka veto apua.(onneks oli kavereita kylillä niin saatiin työntää saaba parkkiin yöksi,mutta vetoapua ei pil*u ajajilta saanu) On muuten aika raskas kampe työntää yksin tollanen ysisatku katukivetyksen yli pois tieltä.

No onneks tuli seuraava päivä ja sain kaverin veto avuks ja saatiin saaba kotiin.Pyörin siinä tovin pellin alla ja luulin jo löytäneeni vian (kaasarin kalvo oli pykiny ja reikäkin sieltä löytyi) mutta ei.Ystävällinen naapurin setä (saab mies hänkin) sano suorilla että sytytyksen ohjausyksikkö on sökö.hän oli niin ystävällinen että antoi omasta autosta sen kalikan lainaan että päästiin asiasta selvyyteen onko vika siinä, ja olihan se.
Naama leveässä hymyssä kuuntelin kuinka saba jälleen kehräs kuin kissa.
No annoin naapurille sen oman ohjausyksikön takas ja pyöräilin varaosaliikkeeseen ja ostin uuden palikan ja kaasarin kalvon.Autoni taas rullaa ja mieli on hyvä

Tarinan opetus
Saabisti on saabistin ystävä
9000cst
"Hölösuu"

Re: Meinas konstit loppua

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Liian kirjoitti:Joo menneenä viikonloppuna olin ilta myöhällä kurvaileen saballa kylällä ja silloin se sattui,saapasjalka kyrvähti keskelle risteystä.Kuului vain että piu ja siihen sammu moottori.
Kyllä lämmitti hermoja kun pil*u ajajat kuittailivat corollan ikkunasta.Kukaan ei edes viittiny kysellä tarviiko vaikka veto apua.(onneks oli kavereita kylillä niin saatiin työntää saaba parkkiin yöksi,mutta vetoapua ei pil*u ajajilta saanu) On muuten aika raskas kampe työntää yksin tollanen ysisatku katukivetyksen yli pois tieltä.

No onneks tuli seuraava päivä ja sain kaverin veto avuks ja saatiin saaba kotiin.Pyörin siinä tovin pellin alla ja luulin jo löytäneeni vian (kaasarin kalvo oli pykiny ja reikäkin sieltä löytyi) mutta ei.Ystävällinen naapurin setä (saab mies hänkin) sano suorilla että sytytyksen ohjausyksikkö on sökö.hän oli niin ystävällinen että antoi omasta autosta sen kalikan lainaan että päästiin asiasta selvyyteen onko vika siinä, ja olihan se.
Naama leveässä hymyssä kuuntelin kuinka saba jälleen kehräs kuin kissa.
No annoin naapurille sen oman ohjausyksikön takas ja pyöräilin varaosaliikkeeseen ja ostin uuden palikan ja kaasarin kalvon.Autoni taas rullaa ja mieli on hyvä

Tarinan opetus
Saabisti on saabistin ystävä
Hieno juttu että ongelma ratkesi, koska äkkiä menee hermot jos vikaa ei tahdo löytyä ja rahaakin palaa aika lailla. Corolla kuskit joutaaa kolmanteen helvettiin minun puolestani :twisted: Olen huomannut ihan normaalina ruuhka-aikointa esim töistä tullessa tai töihin mentäessä että eipä ihmiset paljoa pysähtele tien laitaan auttamaan toisia. Itse voin omaksi kunniakseni ilmoittaa että en kuulu näihin autoilijoihin vaan olen auttanut "hädässä" olevaa jos vain olen voinut. Toivon myös samaa muiltakin saabisteilta. 8)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ja kun mun pirssi - ja vene kärryssä perässä - hyytyi Puumalan - Sulkavan välille, ainoa ja ensimmäinen n. 50 auton ohiajon jälkeen oli 9-5 ajanut porukka.
...ja eikä tuota mun yhdistelmää olisi millään Korillalla hinattu. Tuo 9-5:n veti autoa+venetraileria kilometrin verran tieltä pois...siinä olisi Korilla katkennut kahtia ja vetoakselit paukkuneet poikki...
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sydäntä lämmittävää luettavaa kuinka saabistit auttavat toisiaan. :)

Sitähän voi todeta jo ihan ääneen melkein kylillä huutaen että kuinka fiksu sitä oli kun laittoi saabin. 8) :lol: Ei ole vielä omalle kohdannut sattunut tapausta että jonkun saabi olisi hyytynyt tielle ja olisin päässy jeesaan hädässä olevia.

Tai on yks tapaus.. Yks "tyyppi" pamautti vesiletkunsa kylille.. ja hinautti vielä o*elilla pois.. :evil: Kuka tunnustaa.. :wink:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on talvella kaapelit ja köysi mukana, että voi antaa Audeille ja Sitikoille ja Mersuille käynnistysapua...harvemmin kuulee mitään "Saabismi on sairautta"-juttuja sillon :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mulla laukesi vesiletku työmatkalla pari kk sitten ja auto jäi tien poskeen. Varttitunnin sain toljottaa ohimeneviä autoja ennenkuin joku pysähtyi - ensimmäinen SAAB joka tuli kohdalle.

Tuosta auton siirtämisestä, jos akussa on virtaa ja startti pyörii, startin avulla saa kyllä autoa jonkun verran siirreltyä niin säästyy muutama hikikarpalo. Nyt en muista mikä oli sopivin pykälä startin kanssa käytettäväksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Sen ainoan kerran ku saab on jättänyt välille , sain apua 99 saabin kuskilta veti lähimmälle huoltamolle, jossa hiukan tutkittuamme vika löytyi puolasta , vaihdettiin myös sytytys yksikkö , mutta ei auttanut kunnes huomasimme , ettei kipinää tule siis uusi puola ja saba hörähti iloisesti jälleen käyntiin.
Silloin huomasin ,että ainakin saabistit auttavat toisiaan.
Turbo16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mullekkin kävin aika samoin tossa viime viikonloppuna... Oltiin ralleja katsomassa kun ruuhkassa ajettiin niin eikös flekti lakannut pyörimästä ja lämmöt nousi punaselle ja paisuntasäiliöstäkin tuli vedet melkein kaikki pihalle.. onneks oli risteys et sain kunnolla parkkiin... siinä ihmetteltiin sitten pikkasen aikaa, ja ohi ajajat naureskelijat 8) onneks olin ottanu uusimmas Saabistin mukkaan (suosittelen) matkalle ja eikun katsomaan ketkä asustavat jyväskylässä ja soitin yhdellä... ja melkein heti vika ratkesikin ja matka jatkui..
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, oli tähän topikkiin liittyvää "extrakivaa" tämän aamun duunimatkalla :evil: Tuusulassa liikenneympyrästä lähtiessä kohti Hyvinkäätä polkaisin vähän riuskemmin kaasua, ahdot punaiselle ja n. 50metrin jälkeen kova POP ääni konehuoneesta, nenukki kolahti melkein tuulilasiin kun kiihtyvyys loppui kuin seinään. Ei käynyt tonttu tyhjäkäyntiä, nyki niin stanasti jos yritti vedättää ja sitten vaan tien poskeen hätävilkut päällä ihmettelemään. Ensin nuuhkittiin DI-kasettia, ei haise palaneelle. Sitten kaikki alipaineletkut syyniin, ei näy mitään, konehuoneessa kaikki näyttää normaalilta. Noh, jonkun minuutin siinä ihmettelin (yhteensä ehkä n. 5-10min), autoja meni ohi (eipä tullut katsottua menikö yhtään Saabia), mutta kukaan ei tullut jelppiä tarjoamaan.

Meinasi jo isompikin tappi otsaan kasvaa, kunnes vihdoin hokasin, että ei helevata, imuputken ja läppäkotelon välinen kumiletkumutka oli hypännyt pois paikoiltaan läppäkotelon päässä. Letku oli kuitenkin sen verran hyvin läppäkoteloa vasten, että eihän se heti ottanut silmään... Ilmeisesti olin asennuskaljoissani imupuolta putsaillessa viime viikolla kiristänyt kys. letkun klemmarin "vinoon", ja eihän se siinä sitten pysynyt ahtojen noustessa. Kiristys takaisin paikoilleen, ja matka jatkui. Tarttis varmaan vähentää asennusliemen määrää tulevissa "remonteissa" :oops: :roll:
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Milli kirjoitti:Sydäntä lämmittävää luettavaa kuinka saabistit auttavat toisiaan. :)

Sitähän voi todeta jo ihan ääneen melkein kylillä huutaen että kuinka fiksu sitä oli kun laittoi saabin. 8) :lol: Ei ole vielä omalle kohdannut sattunut tapausta että jonkun saabi olisi hyytynyt tielle ja olisin päässy jeesaan hädässä olevia.

Tai on yks tapaus.. Yks "tyyppi" pamautti vesiletkunsa kylille.. ja hinautti vielä o*elilla pois.. :evil: Kuka tunnustaa.. :wink:
Öhöm.....Silloinkin oli ympärillä ainaski 5 saappia +kuskit mun auton ympärilla,eikä kukaan tarjonnu hinausapua eli piti soittaa O*el kuski hinaamaan :oops: Mut enpä viittiny kesken miitin pyytääkkään ketään lähtä hinaamaan.Kaikkea sitä sattuu.
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

SEPA kirjoitti:Öhöm.....Silloinkin oli ympärillä ainaski 5 saappia +kuskit mun auton ympärilla,eikä kukaan tarjonnu hinausapua eli piti soittaa O*el kuski hinaamaan Mut enpä viittiny kesken miitin pyytääkkään ketään lähtä hinaamaan.Kaikkea sitä sattuu.
Anteeksi,ei tule toistumaan. :oops: Olimmepas ajattelemattomia.. :roll: :P
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Classic 900
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Lukuisista autoistani ainoat, jotka ovat oikeasti jättäneet minut tielle, ovat olleet Saabeja :cry: Siinähän ei sinänsä ole mitään krediittiä.

Tuuri on käynyt siinä, että aina on napsahtanut kotikylillä, eikä maailmalla. "Hauskat" syyt ovat olleet kytkinputken katkeaminen, starttimoottori ja ruiskupumppu. Ja kaikki viimeisen neljän vuoden sisään. Alkaakohan onni kääntyä 8O

Apua on aina ollut puhelinsoiton päässä, joko työkaverit tai "omakorjaaja", joka viimeksi ehätti trailereineen paikalle kolmessa vartissa. Siinä ajassa ihmettelijöitä ajoi ohi toista sataa, kellään ei ollut mulle asiaa... Itse kyllä pyrin auttamaan, niin töissä kuin siviilissä. Tiedän kuinka hauskaa on seistä auton vieressä raapimassa päätään, ei liiku ei vaikka +20 mahdollista paikkaa on jo koluttu läpi.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.

Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.

Jos tienposkessa on SAAB pelti pystyssä, siitä ei voi olla ajamatta ohi....

*tonnari on pirskatin painava yksin työnnettäväksi, lievässä ylämäessä*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti: Jos tienposkessa on SAAB pelti pystyssä, siitä ei voi olla ajamatta ohi....
Tänään osui "tapahtumia" työmatkalle kumpaankin suuntaan...Kotimatkalla oli Hml-Hki suuntaan motarilla musta 9-3SS hätävilkut päällä seisahtuneena vähän Hyvinkään jälkeen yhden sillan alle. Ohihan siitä tuli ajettua :( Syy: en tunnistanut että auto oli Saab ennen kuin olin ihan kohdilla (oli kauhia rankkasade) ja kaiken lisäksi olin vielä ohituskaistalla kohtaushetkellä. No, vähän jäi kaivelemaan, mutta pakko oli ajaa ohi, kun ei oikein satoja metrejä viitsi ruveta motaria peruuttelemaankaan...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Subonaattori
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Sehän oli kans hyvä se Kaasalaisen Jarnon isä ku se oli pysähtyny autamaan opelinmiestä ja sillä oli lukenu takalasissa -Saabismi on sairautta! Niin se oli hypänny takas autoon ja jättäny opelin ja kuskin tien poskeen :lol:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
Vastaa Viestiin