On niissä ja nyt se pikku johto ei ole missään kiinni.
Viikonloppuna testaillaan ja tutkitaan, kun loppuviikko menee koulutuksessa.
radion vinkuminen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: radion vinkuminen
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: radion vinkuminen
Joo, no mää en noista magneettikentistä mee sanomaan mitään, mutta rca-pihoissa ei siellä varsinaisessa johtimessa niin järkyttäviä eroja ole poikkipinta-alassa kuin mitä ulkokuori antaa ymmärtää. Yleensä paksummassa on paremmat häiriösuojaukset mikä tekee siihen sitä lisäpaksuutta. Näin ainakin kokemukseen perustuen.-saab_85 kirjoitti:Johtimen pinta-alaanhan se isompi alue magneettikentän vaikutuksessa, anteeksi jos puhun p***aaJorppe kirjoitti:Mihin tämmöinen väite perustuu?-saab_85 kirjoitti:Kyllähän se jostain induktoituu, minun tietääkseni paksuihin rca piuhoihin tulee helpommin häiriöt kuin ohuempiin, vaikka signaali periaatteessa kulkee vaivattomammin..
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: radion vinkuminen
Eikö se ohut johto ole herätevirtaa varten?t8 kirjoitti:Jos niissä rca-piuhoissa on mukana semmonen ohut piuha, niin laita toinen pää mankan runkoon ja toinen pää vahvistimen gnd-liittimeen. Periaatteessa ei pitäs olla väliä mihin sen mankan rungon maadottaa, mutta tuo on helpoin tapa jos rca-piuhassa on se extra johto. Kannattaa ensin ihan yleismittarilla mitata vastukset mankan runko -> auton kori ja vahvistimen runko -> auton kori. Ja vaikka mankan runko -> vahvistimen runko jos mittarin piuhat riittää
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: radion vinkuminen
Kyllä kai se herätevirralle on tarkoitettu. Mulla oli tonnarissa sama vika kuin Vesalla ja laitoin tuon piuhan mankan rungon ja vahvarin gnd-liittimen väliin ja vedin herätteelle uuden piuhan. Ei ole ollut häiriöitä sen jälkeen.Sapetti kirjoitti:Eikö se ohut johto ole herätevirtaa varten?t8 kirjoitti:Jos niissä rca-piuhoissa on mukana semmonen ohut piuha, niin laita toinen pää mankan runkoon ja toinen pää vahvistimen gnd-liittimeen. Periaatteessa ei pitäs olla väliä mihin sen mankan rungon maadottaa, mutta tuo on helpoin tapa jos rca-piuhassa on se extra johto. Kannattaa ensin ihan yleismittarilla mitata vastukset mankan runko -> auton kori ja vahvistimen runko -> auton kori. Ja vaikka mankan runko -> vahvistimen runko jos mittarin piuhat riittää
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: radion vinkuminen
Tuohon maadoitushommaan se oikeasti on tarkoitettu alunperin mutta yleisesti näkee herätepiuhana toimivan ja jossei se kerää häiriöitä ni mikäs sitä siihenki käyttäessä.Sapetti kirjoitti:Eikö se ohut johto ole herätevirtaa varten?t8 kirjoitti:Jos niissä rca-piuhoissa on mukana semmonen ohut piuha, niin laita toinen pää mankan runkoon ja toinen pää vahvistimen gnd-liittimeen. Periaatteessa ei pitäs olla väliä mihin sen mankan rungon maadottaa, mutta tuo on helpoin tapa jos rca-piuhassa on se extra johto. Kannattaa ensin ihan yleismittarilla mitata vastukset mankan runko -> auton kori ja vahvistimen runko -> auton kori. Ja vaikka mankan runko -> vahvistimen runko jos mittarin piuhat riittää
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992