radion vinkuminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: radion vinkuminen

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

On niissä ja nyt se pikku johto ei ole missään kiinni.
Viikonloppuna testaillaan ja tutkitaan, kun loppuviikko menee koulutuksessa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: radion vinkuminen

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

-saab_85 kirjoitti:
Jorppe kirjoitti:
-saab_85 kirjoitti:Kyllähän se jostain induktoituu, minun tietääkseni paksuihin rca piuhoihin tulee helpommin häiriöt kuin ohuempiin, vaikka signaali periaatteessa kulkee vaivattomammin..
Mihin tämmöinen väite perustuu?
Johtimen pinta-alaanhan se isompi alue magneettikentän vaikutuksessa, anteeksi jos puhun p***aa
Joo, no mää en noista magneettikentistä mee sanomaan mitään, mutta rca-pihoissa ei siellä varsinaisessa johtimessa niin järkyttäviä eroja ole poikkipinta-alassa kuin mitä ulkokuori antaa ymmärtää. Yleensä paksummassa on paremmat häiriösuojaukset mikä tekee siihen sitä lisäpaksuutta. Näin ainakin kokemukseen perustuen.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: radion vinkuminen

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

t8 kirjoitti:Jos niissä rca-piuhoissa on mukana semmonen ohut piuha, niin laita toinen pää mankan runkoon ja toinen pää vahvistimen gnd-liittimeen. Periaatteessa ei pitäs olla väliä mihin sen mankan rungon maadottaa, mutta tuo on helpoin tapa jos rca-piuhassa on se extra johto. Kannattaa ensin ihan yleismittarilla mitata vastukset mankan runko -> auton kori ja vahvistimen runko -> auton kori. Ja vaikka mankan runko -> vahvistimen runko jos mittarin piuhat riittää :lol:
Eikö se ohut johto ole herätevirtaa varten?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Re: radion vinkuminen

Viesti Kirjoittaja t8 »

Sapetti kirjoitti:
t8 kirjoitti:Jos niissä rca-piuhoissa on mukana semmonen ohut piuha, niin laita toinen pää mankan runkoon ja toinen pää vahvistimen gnd-liittimeen. Periaatteessa ei pitäs olla väliä mihin sen mankan rungon maadottaa, mutta tuo on helpoin tapa jos rca-piuhassa on se extra johto. Kannattaa ensin ihan yleismittarilla mitata vastukset mankan runko -> auton kori ja vahvistimen runko -> auton kori. Ja vaikka mankan runko -> vahvistimen runko jos mittarin piuhat riittää :lol:
Eikö se ohut johto ole herätevirtaa varten?
Kyllä kai se herätevirralle on tarkoitettu. Mulla oli tonnarissa sama vika kuin Vesalla ja laitoin tuon piuhan mankan rungon ja vahvarin gnd-liittimen väliin ja vedin herätteelle uuden piuhan. Ei ole ollut häiriöitä sen jälkeen.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: radion vinkuminen

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sapetti kirjoitti:
t8 kirjoitti:Jos niissä rca-piuhoissa on mukana semmonen ohut piuha, niin laita toinen pää mankan runkoon ja toinen pää vahvistimen gnd-liittimeen. Periaatteessa ei pitäs olla väliä mihin sen mankan rungon maadottaa, mutta tuo on helpoin tapa jos rca-piuhassa on se extra johto. Kannattaa ensin ihan yleismittarilla mitata vastukset mankan runko -> auton kori ja vahvistimen runko -> auton kori. Ja vaikka mankan runko -> vahvistimen runko jos mittarin piuhat riittää :lol:
Eikö se ohut johto ole herätevirtaa varten?
Tuohon maadoitushommaan se oikeasti on tarkoitettu alunperin mutta yleisesti näkee herätepiuhana toimivan ja jossei se kerää häiriöitä ni mikäs sitä siihenki käyttäessä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin