TTiD kirjoitti:Nonnih, laitappa raporttia sitten, kun softa on upotettu.

Noniin, mistäs sitä aloittaisi.
Ero on kyllä selkeä, enkä ihmettele yhtään tuon edellisen ruotsalaisen auton dynotuloksia. Parhaiten eron kiihtyvyydessä huomaa juuri ohitusnopeuksissa, kun runttaa 70 vauhdista kaasun pohjaan eivätkä pienten vaihteiden väännönrajoitukset ole enää toiminnassa. Kiihtyvyys on selvästi reippaampaa kuin vakiossa.
Paikaltaan kiihtyvyys ei parannu paljoakaan, kaasun reagointi on ehkä aavistuksen nopeampaa kuin vakiossa. Tosin taitaa tulla ykkös- ja kakkosvaihteen väännönrajoitukset jo vakiona vastaan. Suurin ero paikaltaan tuntuu olevan koneen lisääntynyt innokkuus kiertää sinne 4500rpm asti ennen vaihtoa ja jonkinmoinen pirteys niilläkin kierroksilla
Normaalissa kaupunkipyörityksessä eron huomaa selvästi lisääntyneenä keskialueen vääntönä, nyt tomaattilaatikko vaihtaa isompaa aikaisemmin. Omassa (kaupunki)ajossa vaihtokierrokset vakiona ovat tuntuneet hiukan turhan kovalta revittelyltä, nyt vaihtokohdat ovat luokkaa 700rpm matalammalla.
Tiivistettynä: Ei mitään tajunnanräjäyttävää, mutta selvä ero. Tällaisena näiden pitäisi tulla tehtaalta. Suosittelen ehdottomasti automaatin kaveriksi.
EDIT: Nyt sitten mietitään, miten hirvilogo laitetaan. Olisiko 1.9 "Hirvi"D hyvä
