
900:n kytkin
900:n kytkin
Hei kertokaa asiasta tietävät ,että millainen savotta vaihtaa kytkinpaketti 900 2,1 -92 vuoden saabiin? ja onko mikä ,kun laittaa ykkös vaihteen päälle ja alkaa nostaa kytkintä niin kuluu suhiseva ääni liittyykö loppuun kuluneeseen kytkin levyyn/asetelmaan? 

Re: 900:n kytkin
Noin 2 tunnin savotta. Kyllä se ääni varmaan kytkimestä tulee, jos se kuuluu ennenkuin auto liikkuu.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900:n kytkin
kunnon työkaluilla onnistuu kahteen tuntiin....
eli jos asustelet vaikka lappeenrannassa niin lainaan työkalut / tuun auttamaan työn helpottamiseksi/nopeuttamiseksi....
eli jos asustelet vaikka lappeenrannassa niin lainaan työkalut / tuun auttamaan työn helpottamiseksi/nopeuttamiseksi....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900:n kytkin
Minä vaihdoin itse kytkimen 900 og Saabiin ja en ole juurikaan autoja rassannut. Kannatta laittaa itse laittaa. Helppo homma.
Re: 900:n kytkin
Suhina kytkintä painettaessa kuulostaa kyllä erikoiselta. Toimiiko kytkin kuitenkin normaalisti, eli ottaa kiinni heti poljinta nostettaessa eikä luista isolla vaihteella vedätettäessä..?
Jos kytkinrempasta aikoo varmasti kahdessa tunnissa selvitä, niin kannattaa varata uuden kytkinlevyn, -asetelman ja painelaakerin lisäksi myös uusi työ- ja pääsylinteri (tai ainakin noiden sylkkyjen korjaussarjat) ja muutama litra jarrunestettä. Myös vauhtipyörässä oleva silmälaakeri on näpsäkkä vaihtaa samalla. Asetelman väliin tarvittava rautalanka kannattaa myös valita tarkkaan. Usein neuvottu polkupyörän vaijerinkuori tai muu vastaava kasaanpainuva naru ei toimi. Muuten homma on periaatteessa hyvinkin yksinkertainen perusremppa.
Eski
Jos kytkinrempasta aikoo varmasti kahdessa tunnissa selvitä, niin kannattaa varata uuden kytkinlevyn, -asetelman ja painelaakerin lisäksi myös uusi työ- ja pääsylinteri (tai ainakin noiden sylkkyjen korjaussarjat) ja muutama litra jarrunestettä. Myös vauhtipyörässä oleva silmälaakeri on näpsäkkä vaihtaa samalla. Asetelman väliin tarvittava rautalanka kannattaa myös valita tarkkaan. Usein neuvottu polkupyörän vaijerinkuori tai muu vastaava kasaanpainuva naru ei toimi. Muuten homma on periaatteessa hyvinkin yksinkertainen perusremppa.
Eski
Re: 900:n kytkin
Taannoin laitoin uuden kytkinpaketin 900i -88:iin. Ihan uutena kytkinlevystä kuului sihinä, kun sitä luistatti juuri esim. 1-vaihteella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900:n kytkin
Moi,
Minulla meni 19.5 tuntia silmälaakerin / kytkimen osien vaihtoon ilmauksineen.Samalla putsasin etupalkissa olevan ruostuneen maajohtojen maaton.
Osat / ulosvetäjän teko / lämmitys polttoöljyt kaikkiaan noin 240 euroa.
Jos teet ensimmäistä kertaa unohda suoraan se kaksi tuntia.
Itse luin täältä ohjeet ennenkuin tein yhtään mitään.Minulla homma pissi liian ohuen vaijerin takia.Viimeiseltä 6 mm vaijerilla homma alkoi sujumaan.
Toisaalta olisi ihan mielenkiintoista katsoa kun joku sen tekee kahteen tuntiin niin ettei naarmuta / riko mitään / ilmaa kytkimen / auto on ajokunnossa siksi että tyhmempikin osaisi
Ystävällisin Terkuin,
Ari
Minulla meni 19.5 tuntia silmälaakerin / kytkimen osien vaihtoon ilmauksineen.Samalla putsasin etupalkissa olevan ruostuneen maajohtojen maaton.
Osat / ulosvetäjän teko / lämmitys polttoöljyt kaikkiaan noin 240 euroa.
Jos teet ensimmäistä kertaa unohda suoraan se kaksi tuntia.
Itse luin täältä ohjeet ennenkuin tein yhtään mitään.Minulla homma pissi liian ohuen vaijerin takia.Viimeiseltä 6 mm vaijerilla homma alkoi sujumaan.
Toisaalta olisi ihan mielenkiintoista katsoa kun joku sen tekee kahteen tuntiin niin ettei naarmuta / riko mitään / ilmaa kytkimen / auto on ajokunnossa siksi että tyhmempikin osaisi

Ystävällisin Terkuin,
Ari
Saab 900 i8 - 88, Saab 99 L - 73
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900:n kytkin
lappeenrannassa työkalu jolla saa koko paskan kasaan ja orggis rauta asetelman väliin- ei hikoilua...
tosin kaikki menee vaihtoon ,mutta suosittelen lämpimästi kerralla kaikkien kytkinosien vaihtoa ettei tarvitse kahden viikon välein availla
tosin kaikki menee vaihtoon ,mutta suosittelen lämpimästi kerralla kaikkien kytkinosien vaihtoa ettei tarvitse kahden viikon välein availla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900:n kytkin
kytkin vaihtui 6 tunnin urakan jälkeen ,mutta onnistui oli aivan loppu kytkinlevy ja painelaakerikin oli parhaat paivänsä nähnyt. nyt hävisi rohinat sun muut äänet. kiitos kaikille vastauksista.