9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Tiistaina 17.3. neloselta tulee uusinta lauantain Startista, jossa otettiin tyyppejä XWD:stä. Kello 23.50.
Ja JIMillä 18.3. 20.00
Ja JIMillä 18.3. 20.00
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Löytyy myös jo netistä http://www.nelonen.fi/start/videot.asp? ... t=0&page=1
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Asiallista arviota, kaikkine moitteineen. Aikalailla voi nuo jutut allekirjoittaa, paitsi että meikäläiselle penkki on sopiva - ei liian lyhyt. Eli moitetta löytyy: vanhahtava, teknisesti ei ihan kärjessä, kalliskin on. Mutta, se pointti. Autolla on todella hyvä ajaa ja ohjaustakaan ei moitittu.
Tuo 4-vetoisten pakkopyörittely hangessa aiheuttaa jo kohta ihottumaa. Sita kun on Startin, Ajoneuvoksen ja muiden asiaohjelmien toimittajat viljelleet ihan riittämiin!
Vois nyt jotain fiksuakin sanoa yhdestä kehittyneimmistä nelivetojärjestelmistä ja näyttää toimintaa vaikkapa lumisessa ylämäessä. Mutta ei! Parkkiin pyöriin ykkönen silmässä ja antaa huutaa & lumen lentää.
Tuo 4-vetoisten pakkopyörittely hangessa aiheuttaa jo kohta ihottumaa. Sita kun on Startin, Ajoneuvoksen ja muiden asiaohjelmien toimittajat viljelleet ihan riittämiin!
Vois nyt jotain fiksuakin sanoa yhdestä kehittyneimmistä nelivetojärjestelmistä ja näyttää toimintaa vaikkapa lumisessa ylämäessä. Mutta ei! Parkkiin pyöriin ykkönen silmässä ja antaa huutaa & lumen lentää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Ja Iltiksessäkin tarinaa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/1665008
http://www.iltasanomat.fi/autot/1665008
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
VKe kirjoitti:Ja Iltiksessäkin tarinaa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/1665008
Mitähän kilpalijoita tässä mahdetaan tarkoittaa?Ihan kelpo lukuja, mutta kun markkinoilta löytyy kilpailijoita, joiden luvataan kiihtyvän saman tehoisena nelivetoisena melkein kaksi sekuntia nopeammin ja joiden kulutuksen luvataan jäävän yli litran pienemmäksi, ei kaikki ihan täsmää.
Nyt se on jo tuomittu täysin pilalle vanhentuneeksi tämä vasta ensimmäisen faceliftin kokenut mallikin...Kyseisistä luvuista paistaa aika päivänselvästi läpi, että nyt ei olla tekemisissä teknisesti aivan uunituoreen tapauksen kanssa.
...
Moitimme
- Vanhahtavaa yleistunnelmaa
Nimimerkillä 2.0T XWD:n itsekin hiljan koejanut (raportti tulossa Saabisti-lehteen).
Eski
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Veikkaus:
Audi A4 Avant 2.0TFSI quattro.
6,7 s ja 7,7 l
Audi A4 Avant 2.0TFSI quattro.
6,7 s ja 7,7 l
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Ja taitaa olla 1.8TFSI Quattrokin lähellä suorituskyvyssä. Kulutus siinä on 7-litran pintaan. Taikka BMW 325xi touring, isompi on kone, muttei turboa. Kulutus hivenen pienempi ja menee 0-100kmh 7sek. Saabin oma massa nousee aika kovasti nelivedon myötä ja kun on alkujaankin aika painava niin se nostaa väkisin kulutusta.
Ja vielä Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4X4 (joo, saa mollata..) 0-100 8sek, EU yhd. 7l/100km.
Pikku juttujahan nuo, ja käytännön kulutus voi hyvinkin kääntyä SAABin eduksi. Mutta ainakin paperilla menee näin.
Ja vielä Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4X4 (joo, saa mollata..) 0-100 8sek, EU yhd. 7l/100km.
Pikku juttujahan nuo, ja käytännön kulutus voi hyvinkin kääntyä SAABin eduksi. Mutta ainakin paperilla menee näin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Kulutuksen suhteen startin väite varmaankin pitää paikkansa, audissa on suorasuihkutus ja kone muutenkin juuri uusittu kulutusta alentavaan suuntaan.
Suorituskyvyssä teho ja paino ratkaisee. Ja 0-100:ssa pito. Käytännössä 160hv 1.8TFSI Audilla ei ole jakoa 210hv Saabille. Tuo 211hv menee edelle, kun vääntöä on enemmän, eli tehokäyrä laakeampi. Luvattuja arvoja on aika turha verrata, joku auto alittaa sekalla ja toinen ylittää. Joskus aikoinaan monille merkeille, mm bmw, oli kunnia asia, että luvatut arvot aina saavutettiin, ei enää.
Suorituskyvyssä teho ja paino ratkaisee. Ja 0-100:ssa pito. Käytännössä 160hv 1.8TFSI Audilla ei ole jakoa 210hv Saabille. Tuo 211hv menee edelle, kun vääntöä on enemmän, eli tehokäyrä laakeampi. Luvattuja arvoja on aika turha verrata, joku auto alittaa sekalla ja toinen ylittää. Joskus aikoinaan monille merkeille, mm bmw, oli kunnia asia, että luvatut arvot aina saavutettiin, ei enää.
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Mitä tiedän Audeista, niin kaverilla on sellainen uusi A4 quattro sedan manuaalilla, käytännön kulutus on jossain 11litran tuntumassa. Ajo on ollut sekalaista ja ei säästeliästä. Eli kyllä se suorasuihku Audikin bensaa syö. Ja kyse oli siis siitä 211hv(?) ja 350nm(?) koneesta. Kysymsmerkit siksi, koska en muista niitä speksejä saati kvg.Marko A kirjoitti:
Pikku juttujahan nuo, ja käytännön kulutus voi hyvinkin kääntyä SAABin eduksi. Mutta ainakin paperilla menee näin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Se on kyllä aika hieno moottori. Kiertää nätimmin kuin Saapin koneetPekko_Å kirjoitti:Mitä tiedän Audeista, niin kaverilla on sellainen uusi A4 quattro sedan manuaalilla, käytännön kulutus on jossain 11litran tuntumassa. Ajo on ollut sekalaista ja ei säästeliästä. Eli kyllä se suorasuihku Audikin bensaa syö. Ja kyse oli siis siitä 211hv(?) ja 350nm(?) koneesta. Kysymsmerkit siksi, koska en muista niitä speksejä saati kvg.Marko A kirjoitti:
Pikku juttujahan nuo, ja käytännön kulutus voi hyvinkin kääntyä SAABin eduksi. Mutta ainakin paperilla menee näin.
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Audin neliveto on ihan erilainen tekniikaltaan kuin Saab 9-3 XWD.
Kun Saab luottaa Haldexiin, jossa auto on ns.etuveto painotteinen, on Audi A4:ssä 40/60 voimanjaolla oleva kiinteä jatkuva-toiminen neliveto. Tässä tapauksessa takarenkaille menee 60% voimasta jolloin esim. mutkiin ajaessa aliohjaaminen pienentyy. Tunteellahan tämän tyyppisiä autoja ostetaan, käytännön arkipäivän liikenteessä pärjää ihan hyvin sillä "vajaavedollakin".
Kun ajatellaan sitäkin, että useimmiten esim. Audi A4 quattro tilataan tehtaalta madalletulla alustalla, niin harva sellaista vie maantietä vaikeampiin olosuhteisiin.
Suurimmat asiakkaatkin löytynevät etelä-suomesta, jo hintansa puolesta.
Kun Saab luottaa Haldexiin, jossa auto on ns.etuveto painotteinen, on Audi A4:ssä 40/60 voimanjaolla oleva kiinteä jatkuva-toiminen neliveto. Tässä tapauksessa takarenkaille menee 60% voimasta jolloin esim. mutkiin ajaessa aliohjaaminen pienentyy. Tunteellahan tämän tyyppisiä autoja ostetaan, käytännön arkipäivän liikenteessä pärjää ihan hyvin sillä "vajaavedollakin".
Kun ajatellaan sitäkin, että useimmiten esim. Audi A4 quattro tilataan tehtaalta madalletulla alustalla, niin harva sellaista vie maantietä vaikeampiin olosuhteisiin.
Suurimmat asiakkaatkin löytynevät etelä-suomesta, jo hintansa puolesta.
Teknistä etumatkaa odotellessa
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Kyllä saabissakin puskeminen/aliohjaaminen loistavat poissaolollaan. Normaaliajossa Saab on 95% etuveto, mutta tarvittaessa vedosta siirtyy jopa 65% takapyörille. Saabiin löytyy Hirschiltä 240hv/350Nm viripaketti
Sinänsä tuosta 2.0T XWD:stäkään ei mitään suurta menestystä tule ainakaan Suomessa, kun "isot" bensakoneet eivät enää mene kaupaksi. Harmi, ettei Saabilta saa nelivetoa dieselinä.
Eski
Sinänsä tuosta 2.0T XWD:stäkään ei mitään suurta menestystä tule ainakaan Suomessa, kun "isot" bensakoneet eivät enää mene kaupaksi. Harmi, ettei Saabilta saa nelivetoa dieselinä.
Eski
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Tämä täytyy kyllä toki osittain allekirjoittaa. Autona kyllä se Audismi on jees, tekniikkapuoli ainakin. Mutta kun ei sykähdytä, niin ei sykähdytä...apu,apupoika kirjoitti:Se on kyllä aika hieno moottori. Kiertää nätimmin kuin Saapin koneetPekko_Å kirjoitti:Mitä tiedän Audeista, niin kaverilla on sellainen uusi A4 quattro sedan manuaalilla, käytännön kulutus on jossain 11litran tuntumassa. Ajo on ollut sekalaista ja ei säästeliästä. Eli kyllä se suorasuihku Audikin bensaa syö. Ja kyse oli siis siitä 211hv(?) ja 350nm(?) koneesta. Kysymsmerkit siksi, koska en muista niitä speksejä saati kvg.Marko A kirjoitti:
Pikku juttujahan nuo, ja käytännön kulutus voi hyvinkin kääntyä SAABin eduksi. Mutta ainakin paperilla menee näin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Audin loistava suorituskyky on suurelta osin lienee peräisin moottorin uskomattoman hienosta vääntöalueesta - 350Nm 1500-4200rpm. Vrt Saabin 2-litraisen vääntö 300Nm 2500-4300, vai miten se oli.
Ei mun mielestä voi suoraan vetää johtopäätöksiä, että kaikilla muilla ilmoitetut arvot on vääristyneitä ja SAABilla ei. Toki, sehän tiedetään, että SAABin arvot pitää hyvin pitkälti paikkansa. Mutta näin voi olla myös kilpailijoilla.
Ei mun mielestä voi suoraan vetää johtopäätöksiä, että kaikilla muilla ilmoitetut arvot on vääristyneitä ja SAABilla ei. Toki, sehän tiedetään, että SAABin arvot pitää hyvin pitkälti paikkansa. Mutta näin voi olla myös kilpailijoilla.
Tuo ei vielä juuri paljoa kerro. Eri kaverilla kulutus voi olla täysin eri. Tankkaus.com:sta voi katsella jonkinlaista osviittaa eri koneiden "käytännön kulutuksista" kun on hieman suurempi otanta.Mitä tiedän Audeista, niin kaverilla on sellainen uusi A4 quattro sedan manuaalilla, käytännön kulutus on jossain 11litran tuntumassa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 XWD Startissa tällä viikolla.
Tuli viimme yönä katseltua ohjelma, ihme häiskä arvosteleen auton penkkiä, joka on todettu suunnilleen parhaaksi maailmassa..