No niin. Olipa kiva taas palata saab (9-5 2.0t -03) kantaan ja heti tuli pieni pulma. Ostin auton auto-killasta ja lupasivat laittaa ajovalo korkeudensäädön kuntoon oikealta puolelta. No halusin sit vaihtaa ton umpion itse kun ajettelinkin et vika ei oo siinä. Niinpä jääpähän sit mulle yks ehjä linssiumpio .Siis vaihdoin umpion ja ajattelin et nyt toimii mut kun ei niin ei. Sisällä oleva rulla pelaa eli kuskinpuolen valo säätyy! Missä voi olla vikaa?
Auto liikeen toimesta sain jo autooni uudet talvirenkaat ja moottorihäiriövalon palamisesta johtuvan merkkiliikkeen huollon (290€)
Pitäsköhän vain palata rikospaikalle ja antaa volvo asentajien taittaa aivonsa
Pitäsköhän kattoo noi sulakkeet mut kun toinen puoli pelaa niin tuntus vähän oudolta et sulake ois menny.
No nyt sit kauppa reissulla hain Radioon sulakkeen ja samalla katsoin ton sulakkeen kohdasta C 7.5 amp ja ehjä oli. Voiskos vika olla nyt sit konehuoneenpuolella DICE:ssä?
Korjailin tota SID2 ja samalla paukahti radion sulake sitä irrottaessa onneks pelaa taas mut sidin korjaus ei onnistunut vaikka kuinka silitin raudalla eli vieläkin puuttuu kellosta 21.2_ <--viimenen minuutti ja ULKOLÄMPÖTILA näytää pelkää --- viivaa. Ulkolämpötila anturin olen jo vaihtanut uuteen mut vika ei korjaantunut ja jos tajusin oikein niin ilmastoinnin kompura ei lähe päälle alle +5 asteen ja tieto tulee SID:n kautta.
Tässä tuli nyt sivuttua alkuperäistä aihetta mutta toivoisin että saisin vastauksia näihin ongelmiin koska en aikaisemmista aiheista löytänyt apua.
Viimeksi muokannut Rystis, Ma Maalis 16, 2009 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin joo ei ole kuin pelkät kirkkaa lasit jotka tosin taitaa olla muovia. Niin todellakin uusi umpio ja korkeudensäätömootorihan on kiinni umpiossa ja se ei toimi eli sinne ei tule virtaa koska en epäile että uudessa vois olla vikaa.
Tänään sit soitin myyjäliikeeseen ja siellä oli jännite mitattu ja olivat sitä mieltä et uudella umpiolla olisi vika poistunut. Voisikohan ton vanhan umpion testata syöttämällä sinne virtaa suoraan akusta? Jos se toimis niin tietäs et vika on silloin liitimessä/piuhoissa.
No olishan se pitänyt arvata... Vaihdoin syksyllä vw passatin umpion ja siinä piti vaihtaa korkeudensäätömootori vanhasta uuteen. Mutta kumallista on jos uutta moottoria ei ole tilattu vaan umpio joka kuitenkin oli aivan ehjä. soittelempa taas myyjäliikeeseen.
Ryntäsi sitten talliin kattoo vanhaa umpiota ja siella kyl on korkeusensäätö mootori kiinni mutta mites se otetaan irti muuten kuin repimällä linssi irti liimauksesta. Epäilen vahvasti että tota moottoria ei saa erikseen ostettua ja linssin irrotus ehjänä voi olla aika vaikea projekti. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
No nyt ne soitti sieltä huollosta ja kehoittivat kokeilee joskos toimis toisella puolella eli heittäs kuskinpuoleisen umpion johosarjaan kiinni ton uuden umpion ja kokeilis jos siinä uudessa on valmiiksi rikki säätömoottori. EPÄILEN mutta täytyy kokeilla.
Jos toi säätömoottori ei ole rikki ja eikä jaksa taistella huollon kanssa niin oliskohan paha virhe jos ryöstäis virran tuolta kuskinpuolelta? Oliskohan kellään kytkentäkaaviota?
No nyt on vika korjattu. Liitimestä oli pääsyt nasta karkuun ja huomasin sen vasta kun itse mittasin jännitettä. Laitoin vanhan umpion takasi ja hienosti pelaa korkeuden säätö.
Tossa vuosmallissa -03 on umpion mukana korkeudensäätömoottori ja se ei lähde irti. nyt mulla ois oikean puoleinen uusi umpio tarjolla sopuhintaan sitä tarvitsevalle.
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja neuvoista.
Tuli testailtua muuten akun kestoa kun harrastin tallissa valoshowta jonkinaikaa et nyt on sit akku tyhjä------>lataukseen...