Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Hei,
Ostin saab9-5 vector wagonin vm-04 vajaa viikko sitten. Autolla ajettu reilu 100 000 km, huolot tehty ostoliikkeessä ajallaan. Koeajoissa huomaamani viat ovat menossa korjuulle (SID näyttö, etuvilkut) viikon sisään.
Nyt huomasin turbon (Carret) imupuolen liitoskohdan alueella öljyvuodon. Sitä oli katalysaattorin päällä ja öljypohjan kyljessä asti. Kuvankin otin mutta en osannut liittä sitä tänne. Pyyhin alueen puhtaaksi ja kävin ajamassa 10 km. Tarkistín sen jälkeen vuotokohdan ja öljyä oli tihkunut lisää reilusti. Osaisko kukaan sanoa mistä vuoto mahtaa johtua? Mitenköhän on, meneekö turbo kokonaan vaihtoon? Mitä luulette korvaako myyjäliike korjauksen?
Ostin saab9-5 vector wagonin vm-04 vajaa viikko sitten. Autolla ajettu reilu 100 000 km, huolot tehty ostoliikkeessä ajallaan. Koeajoissa huomaamani viat ovat menossa korjuulle (SID näyttö, etuvilkut) viikon sisään.
Nyt huomasin turbon (Carret) imupuolen liitoskohdan alueella öljyvuodon. Sitä oli katalysaattorin päällä ja öljypohjan kyljessä asti. Kuvankin otin mutta en osannut liittä sitä tänne. Pyyhin alueen puhtaaksi ja kävin ajamassa 10 km. Tarkistín sen jälkeen vuotokohdan ja öljyä oli tihkunut lisää reilusti. Osaisko kukaan sanoa mistä vuoto mahtaa johtua? Mitenköhän on, meneekö turbo kokonaan vaihtoon? Mitä luulette korvaako myyjäliike korjauksen?
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Ensirekistöröinti on tehty tammikuussa -04 ja vm -04 sitä myytiin. Kumpihan tuo nyt sitten on? SID näyttö siitä oli kuitenkin mennyt. Teksteistä ei saanut mitään selvää.
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
taitaa turbon tiivisteet olla menossa...
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
3 tuo näyttää olevan, miksiköhän sitä myytiin vm -04...
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Liike mokannut vuosimallin kanssa, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta..
Todennäköisesti se turbokin on tiensä päähän tullut, kannattaa ehdottomasti sanoa että tarkistavat. Melko varmasti on sen verran väljä että samantien vaihtoon.. Samoin kun onkin -03 mallia jossa huohotusongelmaa ei ole jo parannettu tehtaalta kuten -04 malliin niin varmista että uusin päivitys on asennettu.
Todennäköisesti se turbokin on tiensä päähän tullut, kannattaa ehdottomasti sanoa että tarkistavat. Melko varmasti on sen verran väljä että samantien vaihtoon.. Samoin kun onkin -03 mallia jossa huohotusongelmaa ei ole jo parannettu tehtaalta kuten -04 malliin niin varmista että uusin päivitys on asennettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Kuinka pitkä moottoritakuu on -04 ja sitä uudemmissa?
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Vaadi liikkeeltä kunnon hyvitys mallivuosimokasta.
9-5 Aero Wagon -06
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Olisiko minun ostajana pitänyt tarkistaa valmistusnumerosta vuosimalli? Liike myi autoa kuitenkin 2004:na enkä asiaa kyseenalaistanut. Mikähän olisi riittävä korvaus? Ainakin varmaan tuon turbon saisivat vaihtaa mutta tiiä noista.
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Itse vaatisin huomattavaa korvausta tai kaupan purkua. M2004 autoon on tehty korjauksia mitä ei saa kovinkaan helpolla M2003 malliin esim. 9-5T mainitsema uudempi SID, jonka pikselit eivät katoile. Vaadi nyt ainakin uusi SID, Turbo ja huohotinpäivitys. Jos autossa ei ole TÄYDELLISTÄ (=kaikki huollot tehty ajallaan) huoltokirjaa, niin 8v takuutakaan ei moottorille ole. Tällöin purkaisin kaupan vedoten siihen että liike on antanut sinulle oleellisesti väärää tietoa kauppaan liittyen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
tarkista nyt ,että auto on todella -03 ennenkuin meet vaatimaan korvauksia
Re: Öljyvuoto turbon imupuolen liitoskohdassa
Olen ensi viikolla menossa katsomaan 9-5 vm 2004.Mimmi kirjoitti:Kurkkaahan VIN-koodin 10. merkki. Sen ollessa 3 on auto my-03 ja 4 on auto my-04.
Missä tämä VIN-koodi sijaitsee , jotta saan vuosimallin varmistettua.
Saa nähdä miltä auto vaikuttaa aikaisempaa kokemusta ei 9-5 mallista ole

9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06