Pientä ongelmaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja BaConi »

Ostinpa tossa juuri ensimmäisen saabini ( aiemmin huristelin ladalla )
elikkäs kyseessä olis tällänen ng900 -94 ja ajettu 193tkm
Pääasiallisesti oikein siistikuntonen ja tuntus toimivan muuten mutta tällästä oli ostohetkellä autossa:

Bensamittari ei toimi - aiempi omistaja vaihtanut bensapumpun ja rikkonut anturin ja asentanut muutenkin jotenkin väärin koko pumpun kun tankatessa valskasi bensaa takapenkin alle tehtyyn luukkuun -> Mistä uusi anturi, paljonko maksaa (PALJON)-> löytyiskö käytettyä
Keskuslukko ei toimi - sulakkeen vaihto ja toimii taas
Takakontin sähkölukko ei toimi - sulakkeella lähti tämäkin toimimaan
Ohjaus puoltaa vähän oikealle - täytynee tarkistaa vielä rengaspaineet, mistä muusta voisi johtua ?
Heikko käynnistymään puolilämpimänä - kampiakselin asentoanturiko ??
Öljynpaineen merkkivalo ei pala (käynnistyksen yhteydessä) - onko yleinen vika, mistä johtuu ??
Hanskalokeron valo ei pala - todnäk polttimo (mikä on tän sulake?)

Muuten :saab: on kyllä nätissä kunnossa, sisältäkin kun tehtaalta olis vasta ajettu.
Mistä kannattaa jyväskylässä hommata saabiin varaosia, sais suhteellisen halvalla jne
#4113
Ng900 -94
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

BaConi kirjoitti: Mistä kannattaa jyväskylässä hommata saabiin varaosia, sais suhteellisen halvalla jne
http://www.pro-carservice.com/
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja BaConi »

vähän päivitystä tähänki.
pro-carserviceltä kävin asennuttamassa käytetyn ämpärin antureineen ja sarjottamassa virtalukon.
Toimii taas joskin bensamittari vähä heittelee mutta ymmärrettävää sinänsä että tais olla ämpäri muistaaksee 9-3 eli kosketinpinnoissa on hieman eroa.

Vaihoin kanssa kampiakselin asentoanturin, tulpat, öljyt ja öljynpaineanturin.
mitä "uutta" nyt on havaittu niin mittariston säätömötikkä ei toimi, kolisee sillontällön ajaessa (varmaa puslaremppa tiedossa) ja etuovien kajarit ei soi, pitää yrittää tutkia mistä johtuu.

Kiitos pro-carservicen neuvojen, nykiminen loppui kokonaan tulpanvaihdolla. olin jo ostanu bochin tulpat ja tulin kysyneeks tekeekö niillä mitään, eipä kuulemma tee ja ostin ngk.t, bochithan siellä oli ollu aiemmin nykimässä :lol:

tulipa muuten huvinvuoks vilkastua niin oli vanha auto myyty liikkeestä jossa vaihoin saabbiin, 110 lada :lol: oli viel saanu iha kohtuu hinnan siitä :roll:
#4113
Ng900 -94
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja peinu »

Siellä ovissa ei välttämättä olekaan kajareita. Yleensä ei.
Jos innostut, niin kannattaa sijoittaa pari sataa euroa 6,5" erillissarjaan, minkä dikantit laitat tuulilasille vanhojen pahvikajareiden paikalle ja oviin sitten nuo 6,5" elementit. Muuttaa äänentoistoa aika hurjasti, oli mankka mikä hyvänsä. Johdotukset saatat joutua tekemään oviin, mutta se on vain askartelua. Lisää aiheesta löydät foorumin Etsi-toiminnolla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mjava
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja mjava »

Puoltamiseenkin löytyy paljon ohjeita etsi -toiminnolla.

Joissakin autoissa se ei tunnu korjaantuvan vaikka tekisi mitä.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja BaConi »

joo pitää toi puslaremppa tehä ja kattoo mitä se tekee puoltamiselle jos tekee mitää, sit sama juttu kesärenkaitte kanssa.
en kyl aatellu sijottaa ku iha peruskajarit ku ei nii paljoo tuu kuunntelua, onko noissa ovissa johdot valmiiks vai pitääkö vetää eriksee :?:
#4113
Ng900 -94
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

BaConi kirjoitti:
en kyl aatellu sijottaa ku iha peruskajarit ku ei nii paljoo tuu kuunntelua, onko noissa ovissa johdot valmiiks vai pitääkö vetää eriksee :?:
Jos on ihan perus S (eli 2.0i) niin ei ainakaan mulla ollut kaapeleita valmiina. Joskaan ei ole todellakaan maailman vaikein homma vetää niitä ;)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja BaConi »

pitääpä ottaa projektiks tuo, tosin vasta keväämmällä/kesällä ku ei oo paikkaa missä tehä ja toi ulkona konttaaminen kovin paljon kiinnostas :lol:
#4113
Ng900 -94
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pientä ongelmaa

Viesti Kirjoittaja BaConi »

Joopa.
Tänään otin ja vaihdoin kesärenkaat alle ja kas kummaa, puoltaminen katos ku pieru saharaan :!:
Onpahan sekin murhe poissa päiväjärjestyksestä.
Viime viikonloppuna vaihdettiin lootaan öljyt ja käytiin samalla pohjaa läpi, ruostetta ei löytynyt muuten kun pakoputken taaimmaisesta osasta oli kuori alkanut murentua. nätissä kunnossa siis pohja.
Enää tarvis hommata mittarivalojen säätöpotikka ja suunnitella tota kaiutinasennusta, taidanpa kesällä vielä heittää massaaki pohjaan ni pysyy nättinä 8)
#4113
Ng900 -94
Vastaa Viestiin