Kuuluu vain yksi sidin "plimblom" kun jarrunesteet vähissä, muita merkkejä ei syty. ilmenee nimenomaan tehokkaammissa jarrutuksissa. näin ainakin mulla vm1998.ng900aero kirjoitti:Ettei nyt vaan ole kyse esim vajavaisesta jarrunesteestä, en ole testannut kuinka 9-5 sitä alkaa "blimblottamaan", mutta varmaan jokin nestekannun kuva silloinkin saattaa tulla näytölle (vai syttyykö silloin ainoastaan ABS-varotusvalo?).
Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
ng900aero kirjoitti:Piti jo eilen kommentoida, mutta unohtui;
Ei siinä koneessa liene yhtään mitään vikaa: öljynpaineanturi ei vaan saane maata/ on muutenvaan rikki, ja maadoittuu jarrupiirin mukana tms. Vikaa mittariston maadoituksissa tms.
Jos Saabin kone alkaa oikeasti kadottamaan käynnin aikana öljynpaineitaan niin paljon että ehjä paineanturi siihen reagoi, niin se on tyyliin "laaki ja vainaa".
Mulla oli niin totaalisen öljypikikarstoittunut 9-5:n kone kuin olla ja voi, ja sen öljypumppu huusi kylmänä lähes minuutin "leipää", ja silti ÖP-valo sammui aina startin jälkeen aivan normaalisti, eli ÖP on tosi tehokas, ja ihan varmaan imee kaiken käytettävissä olevan öljyn paineen tuottamiseksi.
Jos öljyä on koneessa yli 1.5l, niin ei voi mitenkään uskoa että jarrutettaessa voisi öljynpaineen varotusvalo syttyä, siis silloin kun mittausjärjestelmä on kunnossa.
Ettei nyt vaan ole kyse esim vajavaisesta jarrunesteestä, en ole testannut kuinka 9-5 sitä alkaa "blimblottamaan", mutta varmaan jokin nestekannun kuva silloinkin saattaa tulla näytölle (vai syttyykö silloin ainoastaan ABS-varotusvalo?).
Jos tuo kone ei kalkata ihan hemmetisti, niin lienee ok, ja tuon valon palaminen on melko varmaan vain sähkövika, eli tsekkaat vain että öljyä on tarpeeksi, ja kuulostelet ettei kone käy kuin betonimylly.
Itse en oikein ymmärrä sitä ettei ole muka aikaa kokeilla käsin öljynsuodattimen kireyttä, jos on aikaa kuitenkin lisäillä öljyä koneeseen, edellämainittu kun kuitenkin on nopeampi toimenpide.
Toivotaan että auto olisi ok (voihan siihen ÖP-valokytkimen paikalle asentaa vaikka ÖP-panemittarin anturin, alle 2min homma, ja ÖP-mittarista näkisi onko koneessa öljynpainetta vai ei.
(No Saabin kone alkaa kyllä heti pitämään metakkaa jos öljynpaine laskee liian pieneksi)
Siis nimen omaan kun käsinhän se onkin kiristetty ja kokeiltu. Ajattelin vaan että jos ei käsin mene tarpeeksi kireälle vaan tarvitsisi suodattimen kiristäjä lenkin. ja eipä ole tuo filtterin ulkopuoli mitenkään likaisen näköinen että tuskin vuoto sieltä tulee.
Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan.
Ja kone tosiaankin toimii kyllä normaalisti, lähtee käyntii ilman sahauksia, ei sammuile, eikä nostele lämpöjä, eikä nyi lähdöissä.
Täytyy nyt ensiviikon aikana saada vietyä se sinne pajalle, itsellä kun ei ole pitkien työkeikkojen jälkeen minkäänlaista inspiraatiota rueta vielä autoa roplaamaan... eikä kyllä kerkiäisikään. Seisotan sitä vaikka mielummin kun myyn asiakkaille ei oota.
Mutta hyvä tietää että tässä on toivoakin vielä

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Ei tarvita mitään kiristyslenkkejä, itse olen pian 20 vuoden ajan kiristänyt nuo Saabin öljyfiltterit ihan käsin, eikä koskaan ole vuotaneet.Tõnza kirjoitti:
Siis nimen omaan kun käsinhän se onkin kiristetty ja kokeiltu. Ajattelin vaan että jos ei käsin mene tarpeeksi kireälle vaan tarvitsisi suodattimen kiristäjä lenkin. ja eipä ole tuo filtterin ulkopuoli mitenkään likaisen näköinen että tuskin vuoto sieltä tulee.
Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan.
Ja kone tosiaankin toimii kyllä normaalisti, lähtee käyntii ilman sahauksia, ei sammuile, eikä nostele lämpöjä, eikä nyi lähdöissä.
Täytyy nyt ensiviikon aikana saada vietyä se sinne pajalle, itsellä kun ei ole pitkien työkeikkojen jälkeen minkäänlaista inspiraatiota rueta vielä autoa roplaamaan... eikä kyllä kerkiäisikään. Seisotan sitä vaikka mielummin kun myyn asiakkaille ei oota.
Mutta hyvä tietää että tässä on toivoakin vielä
Siis "kuseeko" kone sitä öljyä ihan solkenaan ulos, vai tiputtaakko esim paikallan 5min käydessään alleen tipan, tai kaksi?
Mitä tarkoitat mainitsemallasi "äänellä", Saabin moottorihan käy muutenkin tosi rumasti, kuuluuko koneesta selkeästi jokin lisä-ääni ennen öljynlisäystä?
Tuli vaan mieleen että jos koneesta puuttuu esim 2l öljyä, niin silloin alkaa jo jakopää/ kannen venanpainimet protestoimaan, ja silloin kuuluu kaikenlaista hälyääntä.
Jos autossasi on ollut öljymäärä koko omistusaikasi minimin, ja maksimin välillä, niin ei liene syytä huoleen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
"Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan."ng900aero kirjoitti:Ei tarvita mitään kiristyslenkkejä, itse olen pian 20 vuoden ajan kiristänyt nuo Saabin öljyfiltterit ihan käsin, eikä koskaan ole vuotaneet.Tõnza kirjoitti:
Siis nimen omaan kun käsinhän se onkin kiristetty ja kokeiltu. Ajattelin vaan että jos ei käsin mene tarpeeksi kireälle vaan tarvitsisi suodattimen kiristäjä lenkin. ja eipä ole tuo filtterin ulkopuoli mitenkään likaisen näköinen että tuskin vuoto sieltä tulee.
Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan.
Ja kone tosiaankin toimii kyllä normaalisti, lähtee käyntii ilman sahauksia, ei sammuile, eikä nostele lämpöjä, eikä nyi lähdöissä.
Täytyy nyt ensiviikon aikana saada vietyä se sinne pajalle, itsellä kun ei ole pitkien työkeikkojen jälkeen minkäänlaista inspiraatiota rueta vielä autoa roplaamaan... eikä kyllä kerkiäisikään. Seisotan sitä vaikka mielummin kun myyn asiakkaille ei oota.
Mutta hyvä tietää että tässä on toivoakin vielä
Siis "kuseeko" kone sitä öljyä ihan solkenaan ulos, vai tiputtaakko esim paikallan 5min käydessään alleen tipan, tai kaksi?
Mitä tarkoitat mainitsemallasi "äänellä", Saabin moottorihan käy muutenkin tosi rumasti, kuuluuko koneesta selkeästi jokin lisä-ääni ennen öljynlisäystä?
Tuli vaan mieleen että jos koneesta puuttuu esim 2l öljyä, niin silloin alkaa jo jakopää/ kannen venanpainimet protestoimaan, ja silloin kuuluu kaikenlaista hälyääntä.
Jos autossasi on ollut öljymäärä koko omistusaikasi minimin, ja maksimin välillä, niin ei liene syytä huoleen.
Wanhat ja paljonajetut Saabin koneet osaa alkaa naputtelemaan hydraulisista venttiilinpainimistaan, lähes kaikissa Saabeissa vanhemmiten sama vika, eli kylmänä kuuluu NAPNAPNAP, ei haittaa mitään, jossei kierrätä konetta kamalan paljoa ennenkuin paininmetakka on loppunut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Ei sieltä solkenaan mitään tipu. Yritin yks päivä tuiotella auton alle noin kymmenen minuuttia että mistä tulee tippaa, mutta yhtään ei sattunnut juuri silloin tulemaan. Joka tapauksessa aina kun auto on seissut tallissa esim.yön yli niin "lammikko" on alla. Ehkä joku 2-4cl. Sen verran kuitenkin että tietää sen jostain vuotavan.ng900aero kirjoitti:Ei tarvita mitään kiristyslenkkejä, itse olen pian 20 vuoden ajan kiristänyt nuo Saabin öljyfiltterit ihan käsin, eikä koskaan ole vuotaneet.Tõnza kirjoitti:
Siis nimen omaan kun käsinhän se onkin kiristetty ja kokeiltu. Ajattelin vaan että jos ei käsin mene tarpeeksi kireälle vaan tarvitsisi suodattimen kiristäjä lenkin. ja eipä ole tuo filtterin ulkopuoli mitenkään likaisen näköinen että tuskin vuoto sieltä tulee.
Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan.
Ja kone tosiaankin toimii kyllä normaalisti, lähtee käyntii ilman sahauksia, ei sammuile, eikä nostele lämpöjä, eikä nyi lähdöissä.
Täytyy nyt ensiviikon aikana saada vietyä se sinne pajalle, itsellä kun ei ole pitkien työkeikkojen jälkeen minkäänlaista inspiraatiota rueta vielä autoa roplaamaan... eikä kyllä kerkiäisikään. Seisotan sitä vaikka mielummin kun myyn asiakkaille ei oota.
Mutta hyvä tietää että tässä on toivoakin vielä
Siis "kuseeko" kone sitä öljyä ihan solkenaan ulos, vai tiputtaakko esim paikallan 5min käydessään alleen tipan, tai kaksi?
Mitä tarkoitat mainitsemallasi "äänellä", Saabin moottorihan käy muutenkin tosi rumasti, kuuluuko koneesta selkeästi jokin lisä-ääni ennen öljynlisäystä?
Tuli vaan mieleen että jos koneesta puuttuu esim 2l öljyä, niin silloin alkaa jo jakopää/ kannen venanpainimet protestoimaan, ja silloin kuuluu kaikenlaista hälyääntä.
Jos autossasi on ollut öljymäärä koko omistusaikasi minimin, ja maksimin välillä, niin ei liene syytä huoleen.
Se on vähän paha mennä siitä käynti äänestä sanomaan kun on esimmäinen saabikas niin ei oikeen tiedä miltä pitäisi kuulostaa ja edellinen pirssi oli kuutos koneella niin tahtoo muutenkin nykyään tuntua rumalta kaikki nelos koneet minun korvaan. Kaveri kysyi kerran "onko tää dieseli?" että siitä voi saada vähän vihiä miltä se kuulostaa ja onko normaalia että saabin bensa kuulostaa vähän kiisseliltä?

Eikä koskaan ole mennyt alle minimin tuo öljy.
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
En nyt aivan varmaksi voi mennä sanomaan, mutta saattaa olla että kuulostaa vähän paremmalta koneen lämmittyä. Mutta saatan kyllä kuvitellakkin.ng900aero kirjoitti:"Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan."ng900aero kirjoitti:Ei tarvita mitään kiristyslenkkejä, itse olen pian 20 vuoden ajan kiristänyt nuo Saabin öljyfiltterit ihan käsin, eikä koskaan ole vuotaneet.Tõnza kirjoitti:
Siis nimen omaan kun käsinhän se onkin kiristetty ja kokeiltu. Ajattelin vaan että jos ei käsin mene tarpeeksi kireälle vaan tarvitsisi suodattimen kiristäjä lenkin. ja eipä ole tuo filtterin ulkopuoli mitenkään likaisen näköinen että tuskin vuoto sieltä tulee.
Ja mitä tuohon ääneen tulee niin mitä enemmän koneessa on öljyä niin sitä paremmalta kuulostaa. En nyt tarkoita siis että olen liioitellut asiaa laittamalla öljyä niin paljon että tulee täyttöputkesta yli vaan jos öljy laskee esim. puoleen väliin mittatikkua niin alkaa nakuttamaan.
Ja kone tosiaankin toimii kyllä normaalisti, lähtee käyntii ilman sahauksia, ei sammuile, eikä nostele lämpöjä, eikä nyi lähdöissä.
Täytyy nyt ensiviikon aikana saada vietyä se sinne pajalle, itsellä kun ei ole pitkien työkeikkojen jälkeen minkäänlaista inspiraatiota rueta vielä autoa roplaamaan... eikä kyllä kerkiäisikään. Seisotan sitä vaikka mielummin kun myyn asiakkaille ei oota.
Mutta hyvä tietää että tässä on toivoakin vielä
Siis "kuseeko" kone sitä öljyä ihan solkenaan ulos, vai tiputtaakko esim paikallan 5min käydessään alleen tipan, tai kaksi?
Mitä tarkoitat mainitsemallasi "äänellä", Saabin moottorihan käy muutenkin tosi rumasti, kuuluuko koneesta selkeästi jokin lisä-ääni ennen öljynlisäystä?
Tuli vaan mieleen että jos koneesta puuttuu esim 2l öljyä, niin silloin alkaa jo jakopää/ kannen venanpainimet protestoimaan, ja silloin kuuluu kaikenlaista hälyääntä.
Jos autossasi on ollut öljymäärä koko omistusaikasi minimin, ja maksimin välillä, niin ei liene syytä huoleen.
Wanhat ja paljonajetut Saabin koneet osaa alkaa naputtelemaan hydraulisista venttiilinpainimistaan, lähes kaikissa Saabeissa vanhemmiten sama vika, eli kylmänä kuuluu NAPNAPNAP, ei haittaa mitään, jossei kierrätä konetta kamalan paljoa ennenkuin paininmetakka on loppunut.
Ja niinkun mainitsin tuossa että edellinen auto oli kuutosella niin tuntuu että kaikki neloset kuulostaa hajoavilta

Mielestäni kuitenkin saabi on nyt huonomman kuuloinen kun ostaessani... mutta saatan taas kuvitellakin.
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
No kuuluuko sieltä koneesta kylmänä, tai lämpöisenä jotain hirvittävän kovia nakutuksia, ketjurallatuksia, tai muunlaista hälyääntä? Siis sellaista joka kuuluisi esim konepellin ollessa kiinni ja kuuntelijan ollessa 5-10m auton luota, siis ei mitään NAPSNAPS KRONK KRONK-ääniä?Tõnza kirjoitti:
En nyt aivan varmaksi voi mennä sanomaan, mutta saattaa olla että kuulostaa vähän paremmalta koneen lämmittyä. Mutta saatan kyllä kuvitellakkin.
Ja niinkun mainitsin tuossa että edellinen auto oli kuutosella niin tuntuu että kaikki neloset kuulostaa hajoaviltaKun taas kaveri joka on volvon omistaja sanoin saabin ostettuani että "hyvän kuulonen moottori", kabiinista kuulostellessaan tosin.
Mielestäni kuitenkin saabi on nyt huonomman kuuloinen kun ostaessani... mutta saatan taas kuvitellakin.
Onko moottorin äänimaailma muuttunut missään vaiheessa omistuskauttasi pahemmaksi?
Vähän vaikea koettaa tehdä etädiagnoosia puutteellisin tiedoin.... uskon kuitenkin että kone on ok, tsekkaa vaan että moottoriöljyä on ylämerkkiin saakka, ja pidä huoli siitä että se öljymäärä pysyy siinä ylämerkin tuntumassa.
Luulen edelleen että kone on ihan ok, ja se öljynpaineanturi siellä sekoilee. Saabin 16V kone alkaa öljynpuutteessa pitämään karseata metakkaa, ja lämpöleikkaa kaikkielta kiinni, ja ihan viimeisenä tekonaan vasta öljynpaineanturi osaa sytyttää varotusvalon.
Siis eikun kovaa ajoa vaan (kunhan öljyä on koneessa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Voinha tuosta ottaa ääninäytteen ja pistää verkkoon jos kerkiän.ng900aero kirjoitti:No kuuluuko sieltä koneesta kylmänä, tai lämpöisenä jotain hirvittävän kovia nakutuksia, ketjurallatuksia, tai muunlaista hälyääntä? Siis sellaista joka kuuluisi esim konepellin ollessa kiinni ja kuuntelijan ollessa 5-10m auton luota, siis ei mitään NAPSNAPS KRONK KRONK-ääniä?Tõnza kirjoitti:
En nyt aivan varmaksi voi mennä sanomaan, mutta saattaa olla että kuulostaa vähän paremmalta koneen lämmittyä. Mutta saatan kyllä kuvitellakkin.
Ja niinkun mainitsin tuossa että edellinen auto oli kuutosella niin tuntuu että kaikki neloset kuulostaa hajoaviltaKun taas kaveri joka on volvon omistaja sanoin saabin ostettuani että "hyvän kuulonen moottori", kabiinista kuulostellessaan tosin.
Mielestäni kuitenkin saabi on nyt huonomman kuuloinen kun ostaessani... mutta saatan taas kuvitellakin.
Onko moottorin äänimaailma muuttunut missään vaiheessa omistuskauttasi pahemmaksi?
Vähän vaikea koettaa tehdä etädiagnoosia puutteellisin tiedoin.... uskon kuitenkin että kone on ok, tsekkaa vaan että moottoriöljyä on ylämerkkiin saakka, ja pidä huoli siitä että se öljymäärä pysyy siinä ylämerkin tuntumassa.
Luulen edelleen että kone on ihan ok, ja se öljynpaineanturi siellä sekoilee. Saabin 16V kone alkaa öljynpuutteessa pitämään karseata metakkaa, ja lämpöleikkaa kaikkielta kiinni, ja ihan viimeisenä tekonaan vasta öljynpaineanturi osaa sytyttää varotusvalon.
Siis eikun kovaa ajoa vaan (kunhan öljyä on koneessa).
Mutta kyllä se minusta suht ok kuulostaa... ei hyvältä mutta ei nyt justiin hajoamis pisteessä olevalta, sen äänen meinaan tiedän kun nissani leikkasi kiinni


Ja sinne kulmien säätöön se on kuitenkin vietävä joten eiköhän nuo sielä osaa sanoa kuulosteleeko normi saabilta.
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Voisin melkein veikata etteivät osaa erottaa ehjää ja rikkinäistä konetta, varmaan ehdottavat mm. ahtimen, ja jakoppän vaihtoa ilman tarkempia diagnooseja, ja haluavat hommasta noin 2000-5000e (jos nykyään riittääkään edes tuo summa 185 euron jakopään korjaussarjasta, alle satasen turbon korjaussarjasta, ja noin 5h työstä)Tõnza kirjoitti: Ja sinne kulmien säätöön se on kuitenkin vietävä joten eiköhän nuo sielä osaa sanoa kuulosteleeko normi saabilta.

Jos autossa on oikeasti jotain vikaa, ja jos tulee sinun maksettavaksesi, niin kannattaa miettiä kahteen-neljään kertaan mihin sen vie korjattavaksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Jos öljynpainevalo on syttynyt hetkeksikään, niin ei perhana metriäkään ajeta ennenku se syy selviää. Ehdottomasti pitää mitata öljynpaineet, jotta selviää onko vika anturissa/sähköissä vai moottorissa.
Isälläni kävi joulun alla dieselmoottorisen maasturin kanssa silleen, että kesken ajon syttyi öljynpainevalo. Auto nykäisi samalla. Syttymisen jälkeen hän ajoi noin 200m, jotta sai sammutettua auton turvalliseen paikkaan. Autolla ei ajettu omin voimin sen jälkeen. Korjaamolla anturin nippaan laitettiin painemittari, jolla todettiin ettei öljynpaineita ole ollenkaan. Öljypumppu oli mennyt niin pahasti rikki, että ei pumpannut ollenkaan. Yksi kiertokangen laakeri sai jo kipeää tuolla matkalla.
Vauriot siis syntyy tosi nopeasti, jos öljy ei kierrä moottorissa. Korjaamolla asentaja sanoikin, että on se hyvä kun jotkut vielä uskoo näitä varoitusvaloja kojelaudassa. Rempassa selvittiin vähällä. Uudet kiertokankien laakerit, uusi öljypumppu ja pari venttiilinpaininta vaihtoon (ne tosin oli oireilleet jo ennen tuota).
Isälläni kävi joulun alla dieselmoottorisen maasturin kanssa silleen, että kesken ajon syttyi öljynpainevalo. Auto nykäisi samalla. Syttymisen jälkeen hän ajoi noin 200m, jotta sai sammutettua auton turvalliseen paikkaan. Autolla ei ajettu omin voimin sen jälkeen. Korjaamolla anturin nippaan laitettiin painemittari, jolla todettiin ettei öljynpaineita ole ollenkaan. Öljypumppu oli mennyt niin pahasti rikki, että ei pumpannut ollenkaan. Yksi kiertokangen laakeri sai jo kipeää tuolla matkalla.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
No onko suositella liikettä Uusimaan, päijäthämeen alueelta?ng900aero kirjoitti:Voisin melkein veikata etteivät osaa erottaa ehjää ja rikkinäistä konetta, varmaan ehdottavat mm. ahtimen, ja jakoppän vaihtoa ilman tarkempia diagnooseja, ja haluavat hommasta noin 2000-5000e (jos nykyään riittääkään edes tuo summa 185 euron jakopään korjaussarjasta, alle satasen turbon korjaussarjasta, ja noin 5h työstä)Tõnza kirjoitti: Ja sinne kulmien säätöön se on kuitenkin vietävä joten eiköhän nuo sielä osaa sanoa kuulosteleeko normi saabilta.
Jos autossa on oikeasti jotain vikaa, ja jos tulee sinun maksettavaksesi, niin kannattaa miettiä kahteen-neljään kertaan mihin sen vie korjattavaksi.
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
No nythän kävi hauska...En viitsinyt uutta topikkia laittaa vaikka vähän ohi meneekin. Kaverilla on saman moinen saabi paitti vm99. Ja hänelläkin alkoi nyt öljynpaine valopalamaan. Tapahtuma kävi näin että epä huomiossa ajoi järvenpäästä helsinkiin vaihteen valitsimen ollessa 3-asennossa
Eikä musiikin soidessa huomannut korkeita kierroksia. Paine valo sammui pysähdyttyä mutta on ruvennut välkkymään satunnaisesti samaan tapaan kun meikäläisellä.
Mitään kuvaa kellään mitähän siitäkin myllystä nyt on hajonnut sitten?

Mitään kuvaa kellään mitähän siitäkin myllystä nyt on hajonnut sitten?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Tämän täytyy olla jo joku provo.......Tõnza kirjoitti:No nythän kävi hauska...En viitsinyt uutta topikkia laittaa vaikka vähän ohi meneekin. Kaverilla on saman moinen saabi paitti vm99. Ja hänelläkin alkoi nyt öljynpaine valopalamaan. Tapahtuma kävi näin että epä huomiossa ajoi järvenpäästä helsinkiin vaihteen valitsimen ollessa 3-asennossaEikä musiikin soidessa huomannut korkeita kierroksia. Paine valo sammui pysähdyttyä mutta on ruvennut välkkymään satunnaisesti samaan tapaan kun meikäläisellä.
Mitään kuvaa kellään mitähän siitäkin myllystä nyt on hajonnut sitten?

-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Tää on provo auton konehan oli 2,4t. Eihän tuollaista Saabissa ole, ellei ole tehty koneelle jotain.
Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?
Motoruppia vaan koneeseen ja vaikka öljypohjakin pois, kyllä se kestää niin pitkään ennenkuin porsii.
Foxbody turbo