missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

eli auto on 900 t16. juju on seuraava:
kiihdyttäessä vetää ahtomittarin punasen loppuun. hukkaportti toimii, ei jumi.
apc boxia ei edellisen omistajan mukaan hämmennetty.
magneetti venttiili toimii.
miten voi olla mahdollista? luin jotain aiempia topikkeja, niin siellä kerrottiin että saabin ahtomittarin punasen lopulla kilistellään jo ~1 bar lukemia... 8O
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Olisko hukkaportin tankoa käyny joku kiristämässä?
bmw e46 alias proteesi
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

se on kunnossa---- :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja twirl »

OT eiks oman ahtomittarin punaisen lopussa paineet ole lähempänä 1.4-1.5 bar?

Onko mangneetti venttiilille menevä w letku paikalla/ehjä?
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja Svc »

twirl kirjoitti:OT eiks oman ahtomittarin punaisen lopussa paineet ole lähempänä 1.4-1.5 bar?
T16 -85 mittarissa neula koskee tappiin 1,4 barin paineella. Tosin tuon oman mittarin tarkkuus on 0,1 -0,2 bar luokkaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

ratkaisin ongelman vinttaamalla magneetti venan hevon #**tuun ja tilalle laitoin, turbo ruuvin. nyt pysyy paineet just siinä minne nupista kääntää. 8)
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Olisko paineventtiili rikki? Korjailin tuossa aikoinaan ex-käyttiksestä lämppärin venttiiliä ja piruillessani kokeilin ajaa niin ettei ole paineventtiilin letku kiinni, siis irti mutta tulpattuna. Paineet nousee ties minne asti, kun APC ei saa kuin ilmanpaineen verran painetietoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

ai herkules, en oo muistanu ollenkaan tutkia tuota.. entinen omistaja oli vaihtanu koneen, niin ei tiedä mitä löytyy.. tai onko jääny kytkemättä jotain..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo, tuo paineventtiili löytyy sieltä kojelaudan sisältä, about kytkinpolkimen kohdalta. Sen polvisuojan, kun ottaa pois edestä (vaatii keskikonsolin irroituksen) niin näkee todella hyvin, mm. paineventtiilin kaverin eli ylipainekatkaisijan.

Veikkaisin, että ylipainekatkaisijakin on pelistä pois. Itse en enään muista tarkalleen miten letkut siellä kojelaudan alla menivät mutta jotenkin niin, että konehuoneesta tuli yksi letku kojelaudan alle josta taisi olla haaroitus paineventtiilille ja ylipainekatkaisijalle. Ylipainekatkaisijasta taisi mennä letku "suuntaa-antavalle ahtopainemittarille" <== apc-mittari mittaristossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

tutkin tuon kojelaudan. ei ole ylipainekatkaisinta. ei tule kojelaudan alle kun paineletku.--> haaroitus--> ihme morkula + apc/ahto mittari..
mutta samanlaista osaa ei ole mikä oli edellisessä saabissa.
nyt kysymys onkin seuraava: onko t8 saabissa tämä samanlainen ylipainekatkaisin?
koska ex omistaja on vaihtanut autoon t16 koneen, entisen t8:n tilalle..
olisiko unohtunut laittaa vai eikö muuten vain ole..? :?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ylipainekytkin on samanlainen T8 ja T16. Ko. osan ainoa tehtävä on katkaista bensansyöttö jos ahdot karkaa liian korkealle. Ko. osa on myös usein poistettu rikkoontumisen takia.

Se ihme morkula on apc:n paineanturi, sekin samanlainen molemmissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

suorsa kirjoitti:Ylipainekytkin on samanlainen T8 ja T16. Ko. osan ainoa tehtävä on katkaista bensansyöttö jos ahdot karkaa liian korkealle. Ko. osa on myös usein poistettu rikkoontumisen takia.

Se ihme morkula on apc:n paineanturi, sekin samanlainen molemmissa.
kukas nuo syötöt katkasee, kun sitä ylipainekytkintä ei löydy vaikka miten ehtis?? :?
kovemmassa vedossa sammuu koko auto.. 8O
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

S1mppa_ kirjoitti:kukas nuo syötöt katkasee, kun sitä ylipainekytkintä ei löydy vaikka miten ehtis?? :?
kovemmassa vedossa sammuu koko auto.. 8O
On se sitten siellä. Onko se kojelaudan sisällä oleva morkula kokonaan metallia vai toinen puoli metallia ja toinen muovia?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tuossa http://www.vectorbd.com/peugeot/images/S_apc_part.jpg kuvassa oikeanpuoleinen on se APC:n paineanturi.

Ylipainekatkaisin voi olla myös kokonaan muovia, jossa valkoinen kansi on liitetty mustaan pohjaan metallipannalla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja twirl »

Eikös tuossa ole kuva ylipainekytkimestä? http://www.900aero.com/images/tech/tryckvakt.htm
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Vastaa Viestiin