OG 900 peltipakosarja valetun paikalle???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

OG 900 peltipakosarja valetun paikalle???

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Hei,

Kertokaahan totuus --- käykö -85 malliseen satkuun -89-93 peltipakosarja ihan suoraan vai onko pakoputken laipat erillaiset?

Tiedoista kiitollinen. :lol:

Tero #168
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Motonetista:

PAKOSARJAN TIIVISTE SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl
900 Pakosarjan tiiviste (3-osainen/ei -16). . . . . . . . . 27-1634 5.72 ???

Ei ainakaan tuo erottele mitään vuosimalleja eikä muitakaan malleja (turbo, ruisku tai kaasari) sen enempää, joten voisi kuvitella laippojenkin olevan samanlaisia. Eli jos vain peltisatsi on 8 venttiilisestä, niin luulisi sen sopivan. Varsinaista tietoakaan ei kyllä ole, mutta tuon perusteella...

*edit* Niin, ethän sä kyllä tuota kysyny... :oops: Se valurautainen on 2-osainen, mut en kyllä kuollaksenikaan muista onko laipat samanlaiset, vaikka ite just vanhasta petrosta purin valurautasen ja omassa on siis tuommoinen peltisatsi, mutta jos olet jostain puretusta autosta tuollaista hankkimassa, niin osta ihmeessä se alkupätkä siitä putkestakin, hitsaamallahan sen saa liitettyä vanhaan, jos ei "heittämällä" sovi.

Jälleen motonetista:

PAKOPUTKEN TIIVISTE SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl
Pakosarja-etuputki:
79--86 (tarve 2kpl, ei Turbo). . . . . . . . . . . . . . . 14-0102 1.35 ???
86--90 (1-osainen, ei 16V/Kat/Turbo). . . . . . . . . . . 14-0103 2.69 ???

Eli taas tuon perusteella putken laipat ovat siis erilaiset.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mun mielestä og900:ssa peltisarjan kanssa käytetään erilaista pakoputken alkuosaa, kuin valurautaisen kanssa. Pitäisi ihan EPC:stä tarkastaa... Peltisarjan kanssa pakoputki tulee laippaan kolmella pultilla, ja pakoputken alkupään laippa on yhtenäinen, jossa taaksepäin taipuvat kaksi putkea menevät vierekkäin noin pari senttiä toisistaan yhdistyen noin 40-50cm päässä yhdeksi.
Viimeksi muokannut Mertmi, To Elo 12, 2004 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Pakoputki on eri pelti- ja valusarjalla.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Erilainen on.
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Pojat,

Tusen Tack - eli ISO kiitos!! :D

Eipä haalita sitten enempää osia tähän hätään....

Tero #168
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pitäis homman onnistua niin, että jos vaihdat peltisarjan, niin vaihda samalla pakoputken alkuosa tai koko putki. Muuten ovat pakoputket samat, mutta alkuosa on erilainen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

OG 900 peltipakosarja valetun paikalle???

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mopo-sportista saatava peltisarja 900:n on sama 8v kuin 16v:eenkin.
RR-Exhaustilla ollaan oltu fiksuja kun on niitä tehty samalla jigillä.
Eli oli listassa sitten mikä venttiili määrä tahansa 900:issa niin kasivenaseen vain mahtuu.
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin