Itsellä vähän kytkin vikaa myös 900i vm- 91 ajettu 240 000 . Yhtä äkkiä kotiin ajaessa kytkin oli jäykkä ei mennyt välillä pohjaan jäi jumiin ja alkoi kuulua sellainen rahina kytkimestä kun se oli painettu pohjaan ja vaihe oli silmässä. Kuului rahina myös muistaakseni silloin kun vaihe oli vapaalla . Kytkin savuaa kun kaasuttaa ja vaihe on silmässä kun kytkin on pohjassa? ei itsellä niinkään kokemusta moisesta ? Kiitos etukäteen vastauksista!
Paljonko tulee maksamaan osat jos tiedätte vian tekstin perusteella ? onko vaikea asentaa ? tarviiko erikoistyökaluja?
Epämääräinen kytkin
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Epämääräinen kytkin
KYTKINSARJA SAAB 900 79--93
Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa painelaakeri on erikseen.
900/16V 89--93 (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1275 95.50 ???
SILMÄLAAKERI VAUHTIPYÖRÄÄN SAAB 900 79--93
Vauhtipyörässä oleva laakeri, joka tukee vaihdelaatikosta tulevaa akselia
900 2,0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-1320 3.50 ???
900 Työsylinteri (78--85 lue huomautus!). . . . . . . . . . 84-6894 49.45 ???
tuossa motonetin hintoja. kytkimen irrotukseen on monia konsteja kuten myös sen ilmaamiseen.
esim:jos asut lähellä lappeenrantaa ni miulta löytyy työkalu ja intoa jolla remontti onnistuu......päivitäppä yhteystietosi,,,
Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa painelaakeri on erikseen.
900/16V 89--93 (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1275 95.50 ???
SILMÄLAAKERI VAUHTIPYÖRÄÄN SAAB 900 79--93
Vauhtipyörässä oleva laakeri, joka tukee vaihdelaatikosta tulevaa akselia
900 2,0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-1320 3.50 ???
900 Työsylinteri (78--85 lue huomautus!). . . . . . . . . . 84-6894 49.45 ???
tuossa motonetin hintoja. kytkimen irrotukseen on monia konsteja kuten myös sen ilmaamiseen.
esim:jos asut lähellä lappeenrantaa ni miulta löytyy työkalu ja intoa jolla remontti onnistuu......päivitäppä yhteystietosi,,,
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Epämääräinen kytkin
Itse laitoin tuossa kesän korvalla Saabiin uuden kytkinpaketin sekä kumpaankin sylinteriin uudet tiivisteet. Ei ollut mikään vaativa homma, vaikka en ole mikään varsinainen rassailija. Foorumilta löytyy ohjeita haulla sekä Alfamerin korjausoppaassa on myös selkeät ohjeet remontille. Rohkeasti vain koettamaan. Erikoistyökaluja ei tarvitse paitsi jokin välike asetelman kynsien väliin. Itsellä oli viiden millin vaijeri jonka ujutin väliin kaverin painaessa kytkintä.
Re: Epämääräinen kytkin
Terve
Kytkin alkoi tuntumaan tosiaan epämääräiseltä tässä kaupunkireissun yhteydessä. Ottaa eri kohdissa ja varsinkin esimerkiksi parkkihallissa pyöriminen tai liikennevaloissa hitaasti liikkuminen aiheuttaa sen että vaihde on repästävä välillä pois päältä koska kytkin ei vaan irrota tarpeeksi. Välillä liikkeellelähdössä tökkää myös auton täysillä liikkeeseen vaikka yrittää luistatella. Pari pumppausta auttaa välillä. Nestettä ei näytä häviävän säiliöstä ja kaikki paikat näyttää kuivalta.
Tähän on tosiaan syksyllä vaihdettu pääsylkyn tiivisteet ja talvella kytkinpaketti ja työsylkyn tiivisteet. Onko sieltä nyt se jousi sitten tiensä päässä vai pitääkö vaan suosiolla kävellä merkkiliikkeeseen hakemaan pääsylkky??
JanneK
ps. tämä topikki löytyi haulla.
Kytkin alkoi tuntumaan tosiaan epämääräiseltä tässä kaupunkireissun yhteydessä. Ottaa eri kohdissa ja varsinkin esimerkiksi parkkihallissa pyöriminen tai liikennevaloissa hitaasti liikkuminen aiheuttaa sen että vaihde on repästävä välillä pois päältä koska kytkin ei vaan irrota tarpeeksi. Välillä liikkeellelähdössä tökkää myös auton täysillä liikkeeseen vaikka yrittää luistatella. Pari pumppausta auttaa välillä. Nestettä ei näytä häviävän säiliöstä ja kaikki paikat näyttää kuivalta.
Tähän on tosiaan syksyllä vaihdettu pääsylkyn tiivisteet ja talvella kytkinpaketti ja työsylkyn tiivisteet. Onko sieltä nyt se jousi sitten tiensä päässä vai pitääkö vaan suosiolla kävellä merkkiliikkeeseen hakemaan pääsylkky??
JanneK
ps. tämä topikki löytyi haulla.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: Epämääräinen kytkin
Minulla katkesi se palautusjousi polkimen sylinterin sisältä 99:stä. Se oli juuri tuota, ettei kytkin irroittanut kunnolla. Vika tuli ihan yhtäkkiä, ei mitään oireilua ennen sitä. Vaihdoin jousen ja uudet tiivisteet. (Jousi ei kuulu tiivistesarjaan). Hyvin on kytkin toiminut sen jälkeen noin 45tkm jo. Eli ei sitä sylinteriä minun mielestäni kannata vaihtaa ennenkuin tietää, onko jousi mennyt poikki.
On toki mahdollista, että polkimen sylinteri on syöpynyt ja vaihtokunnossa, jos siitä on mennyt tiivisteet pilalle ja jos kytkinremppaa tehdessäsi törmäsit syöpyneeseen työsylinteriin ja ikivanhoihin nesteisiin.
On toki mahdollista, että polkimen sylinteri on syöpynyt ja vaihtokunnossa, jos siitä on mennyt tiivisteet pilalle ja jos kytkinremppaa tehdessäsi törmäsit syöpyneeseen työsylinteriin ja ikivanhoihin nesteisiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01