Edelleen moottori/softaongelmaa
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Edelleen moottori/softaongelmaa
Eipä nyt meinaa millään ratketa nuo käyntiongelmat, eli edelleen lähtee pihalta käymään ensiksi normaalisti neljällä ja sit tiputtaa käynnin kolmelle. Lämpimästä tallista ei ongelmaa kuulemma esiinny.
Lisäksi jos softa säädetään alle 1bar max.paineelle toimii ajossa kuulemma normaalisti, mutta jos paineet halutaan sinne 1,4bar luokkaan puuttuu moottorista se suurempi menohalu... kulkee siis vakiota iloisemmin, mut jotain uupuu.
Ilmavuotoja ei ole ja puristukset ok kaikilla sylintereillä. Venakopan kun oli avannut, niin siellä oli ollut jotain rähmää joka ei sinne kuulu, mut syy sen muodostumiseen jäi mysteeriksi.
Sylintereihin tutkaillessa turpanrööreistä oli 1 ja 4 männänpäältä märät, ja 2 ja 3 sen näköiset kun pitääkin.
Kone ei kolkota eikä pidä mitään ylimääräistä ääntä, ei kuluta öljyä eikä vettä ja ne ei ole keskenään sekaisin. Lämpimällä koneella ei käynnistysongelmaa esiinny.
Rupee taas näyttään siltä, et ei pääse tänäkään kesänä kunnolla ajeleen ku ei noi ongelmat ota loppuakseen.
Testiajoa on ajettu Lappeenrannassa lukuisilla softavariaatioilla ja jos vika olisi männissä, niin veikkaan et olis ne jostainpäin jo lopullisesti hajonnu.
Mistä nää ongelmat ny oikeen voi johtua ku pikkuhiljaa on kokeiltu jo kaikki muut vaihtoehdot paitsi toinen lohko tai toinen kansi?
Lisäksi jos softa säädetään alle 1bar max.paineelle toimii ajossa kuulemma normaalisti, mutta jos paineet halutaan sinne 1,4bar luokkaan puuttuu moottorista se suurempi menohalu... kulkee siis vakiota iloisemmin, mut jotain uupuu.
Ilmavuotoja ei ole ja puristukset ok kaikilla sylintereillä. Venakopan kun oli avannut, niin siellä oli ollut jotain rähmää joka ei sinne kuulu, mut syy sen muodostumiseen jäi mysteeriksi.
Sylintereihin tutkaillessa turpanrööreistä oli 1 ja 4 männänpäältä märät, ja 2 ja 3 sen näköiset kun pitääkin.
Kone ei kolkota eikä pidä mitään ylimääräistä ääntä, ei kuluta öljyä eikä vettä ja ne ei ole keskenään sekaisin. Lämpimällä koneella ei käynnistysongelmaa esiinny.
Rupee taas näyttään siltä, et ei pääse tänäkään kesänä kunnolla ajeleen ku ei noi ongelmat ota loppuakseen.
Testiajoa on ajettu Lappeenrannassa lukuisilla softavariaatioilla ja jos vika olisi männissä, niin veikkaan et olis ne jostainpäin jo lopullisesti hajonnu.
Mistä nää ongelmat ny oikeen voi johtua ku pikkuhiljaa on kokeiltu jo kaikki muut vaihtoehdot paitsi toinen lohko tai toinen kansi?
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
mitä vikakoodeja pukkaa ja varmaa ilmiselvät vaihtoehdot eli kassu/tulpat on vaihdettu jo riittävän useasti?Saab9-5 270hp kirjoitti:Eipä nyt meinaa millään ratketa nuo käyntiongelmat, eli edelleen lähtee pihalta käymään ensiksi normaalisti neljällä ja sit tiputtaa käynnin kolmelle. Lämpimästä tallista ei ongelmaa kuulemma esiinny.
Lisäksi jos softa säädetään alle 1bar max.paineelle toimii ajossa kuulemma normaalisti, mutta jos paineet halutaan sinne 1,4bar luokkaan puuttuu moottorista se suurempi menohalu... kulkee siis vakiota iloisemmin, mut jotain uupuu.
Ilmavuotoja ei ole ja puristukset ok kaikilla sylintereillä. Venakopan kun oli avannut, niin siellä oli ollut jotain rähmää joka ei sinne kuulu, mut syy sen muodostumiseen jäi mysteeriksi.
Sylintereihin tutkaillessa turpanrööreistä oli 1 ja 4 männänpäältä märät, ja 2 ja 3 sen näköiset kun pitääkin.
Kone ei kolkota eikä pidä mitään ylimääräistä ääntä, ei kuluta öljyä eikä vettä ja ne ei ole keskenään sekaisin. Lämpimällä koneella ei käynnistysongelmaa esiinny.
Rupee taas näyttään siltä, et ei pääse tänäkään kesänä kunnolla ajeleen ku ei noi ongelmat ota loppuakseen.
Testiajoa on ajettu Lappeenrannassa lukuisilla softavariaatioilla ja jos vika olisi männissä, niin veikkaan et olis ne jostainpäin jo lopullisesti hajonnu.
Mistä nää ongelmat ny oikeen voi johtua ku pikkuhiljaa on kokeiltu jo kaikki muut vaihtoehdot paitsi toinen lohko tai toinen kansi?
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Ei vissiin pukkaa mitään vikakoodia ja kyllä J-P sitä on kokeillu eri tulpilla, kassulla, immulla, läppäkotelolla ja vissiin suuttimillakin. Jostainsyystä ei vaan meinaa sytyttää kaikilla kylmänä ja tehoista uupuu pikkusen aina jos softa säädetään niin et max. paine menee yli 1bar. Jos kannessa olisi halkeama, niin en tiedä aiheuttaisiko sekään ko. ongelmaa, mut eikös silloin pitäisi litkujenkin mennä sekaisin tai hävikin näkyä oljymäärässä ja paisarissa.
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Olet tuon auton ongelmien kanssa jo niin kauan tapellut, että eikö jo kannattaisi kasata motti+softa vakiokamoilla?
Tai ainakin palikka kerrallaan riisua viriä veks, pakkohan sen koneen on jossain vaiheessa oltava balanssissa
Tai ainakin palikka kerrallaan riisua viriä veks, pakkohan sen koneen on jossain vaiheessa oltava balanssissa

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
hmm vois koittaa tietenki paineistaa imupuolta yli baariin ja kattoa sihiseekö mistään. jos on vittumainen halkeama & falskaava klemmari jossain joka tietyn paineen jälkee alkaa päästää ilmaa ulos ni sehä vaikuttaa niin että soppa menee helvetin paksuksi ja voipi tulla misfiree, onko seoksia katottu laajakaistalla?Saab9-5 270hp kirjoitti:Ei vissiin pukkaa mitään vikakoodia ja kyllä J-P sitä on kokeillu eri tulpilla, kassulla, immulla, läppäkotelolla ja vissiin suuttimillakin. Jostainsyystä ei vaan meinaa sytyttää kaikilla kylmänä ja tehoista uupuu pikkusen aina jos softa säädetään niin et max. paine menee yli 1bar. Jos kannessa olisi halkeama, niin en tiedä aiheuttaisiko sekään ko. ongelmaa, mut eikös silloin pitäisi litkujenkin mennä sekaisin tai hävikin näkyä oljymäärässä ja paisarissa.
kuulostaa aika vittumaiselta featurelta.
edit:
jaa näköjää ilmavuodotki oli tarkastettu. suuttimetki on varmaa vaihdettu?
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Joo ei siellä enään ilmavuotoja ole. seokset on muuten vissiin kohdallaan, mut kylmäkäynnistyksessä menee vituralleen koneen käydessä kolmella. ite en ole nyt pääsy saabil ajeleen marraskuun jälkeen, joten en tasantarkkaan tiedä kuinka se ajossa käyttäytyy. Mut ilmeisesti menohalut ei ole ihan sitä, mitä pitäisi.
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Tänään aamulla auto oli lähtenyt tallista ihan normaalisti käymään (tallin lämpötila 15C) ja ajossa toimii normaalisti, mut "herkkyys" puuttuu. Jos auto seisoo pihalla alle 10C lämpötilassa ja koittaa sieltä startata kylmällä koneella, niin ekat 5sek näy neljällä ja sit tippuu kolmelle. Nelossylinterin päälle valuu vissiinkin öljyä, tai jotain muuta nestettä, mut se että mistä se tulee on mysteeri.
Lämpötila-anturi toimii normaalisti.
Lämpötila-anturi toimii normaalisti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
No eipä se voi tulla muualta kuin kannen halkeamasta tai porsineen kansipahvin läpi, ellei sitten pienet miehet käy ruuvaamassa DI-kassua ja tulppaa irti ja lorauta nokkakannusta männän päälle liemiä.Saab9-5 270hp kirjoitti:Nelossylinterin päälle valuu vissiinkin öljyä, tai jotain muuta nestettä, mut se että mistä se tulee on mysteeri.
Kansi on varmaan koeponnistettu ja kansipahvi vaihdettu uuteen? Miksei ole?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Kansipahvi vaihdettu viimekesänä. Kone ei hukkaa öljyä, savuta, hukkaa nesteitä, eikä öljyt ja vedet ole keskenään sekaisin. Itsekkin olen nyt vahvasti tuon kansivian kannalla, mutta miksei käynnistysongelmaa esiinny kuin silloin kun moottorin lämpötila on alle 10°C? J-P:llä oli kuulemma toinen T7 kansi ylimääräisenä, joten saa kokeilla sillä.
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Onko tankin höyryjen tyhjennys järjestelmä vielä käytössä ja onko takaiskut kunnossa (pitävät yli 1bar paineilla)? onko imusarjan paineantureita vaihdeltu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
Takaiskut on kunnossa. Paineantureita ei ole vaihdettu, mutta ne toimii normaalisti.
Re: Edelleen moottori/softaongelmaa
kansi auki ja mäntien, kannen ja lohkon kunnon tsekkaus sit.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40