missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

tuota osaa ei löydy koko autosta. kojelauta on purettu..
paineanturi on kuitenkin siellä missä pitääkin..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja Svc »

S1mppa_ kirjoitti:kovemmassa vedossa sammuu koko auto.. 8O
Tarkoitatko tällä, että teho häviää jossain kohtaa?
LH-jet katkaisee bensansyötön normaalisti 6400 kierroksella.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja JuHem »

twirl kirjoitti:Eikös tuossa ole kuva ylipainekytkimestä? http://www.900aero.com/images/tech/tryckvakt.htm
Sehän se on.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

Svc kirjoitti:
S1mppa_ kirjoitti:kovemmassa vedossa sammuu koko auto.. 8O
Tarkoitatko tällä, että teho häviää jossain kohtaa?
LH-jet katkaisee bensansyötön normaalisti 6400 kierroksella.
teho häviää tietysti kun auto sammuu. ei tarvii vedättää edes noihin kierroksiin asti.. tarpeeks antaa lapikasta niin "tups" ja siihen sammuu..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja Svc »

S1mppa_ kirjoitti:
Svc kirjoitti:
S1mppa_ kirjoitti:kovemmassa vedossa sammuu koko auto.. 8O
Tarkoitatko tällä, että teho häviää jossain kohtaa?
LH-jet katkaisee bensansyötön normaalisti 6400 kierroksella.
teho häviää tietysti kun auto sammuu. ei tarvii vedättää edes noihin kierroksiin asti.. tarpeeks antaa lapikasta niin "tups" ja siihen sammuu..
Kuulostaisi hieman sytytyspuolen ongelmalta, jos veto katkeaa kuin veitsellä leikaten.
Tai sitten jokin katkaisee bensan tulon kerralla. Myös sytytyssignaalin katoaminen LH-boksilta pysäyttää bensapumpun.

Toimiikos kierroslukumittari normaalisti? Se saa saman signaalin, kuin LH-boksikin.

Onko tuo kuvailemasi "tups" ihan kuuluva ääni? Entäpä jos virranjakajan alipainekello on viallinen tai väärä malli ja ahtojen noustessa sytytysennakko muuttuu liikaa? Tai jopa sytytysennakko väärin säädetty?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

kyllä kierroslukumittari normaalisti toimii, siihen asti kunnes auto sammuu.
ei tuosta koneesta mitään kuulu. sytytyksen säädin pariviikkoa takaperin stroposkoopilla sinne tehtaan 16 asteeseen. että ei pitäis ainakaan ennakosta olla kiinni..
siitä tuo sammuminen on hiukan ihmeellinen, ettei se joka kerralla sammu, joskus antaa vetää kaikki mittarit pohjille eikä mitään, mutta joskus sitten hyytyy ihan..
voikos tuota alipainekelloa testata jotenkin että toimiiko?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

nyt hävettää niin paljon että pitäis silmät kaivaa päästä :oops: :oops: :oops:
se ylipainekatkaisin löytykin tuolta kojelaudan ja tuhansien johtojen takaa.
oli vissiinkin yritetty jotain ohitus patenttia, kun ei ollu ollenkaan letkuja koko katkasimeen. :evil:
kytkin letkut ja magneettivenan takasin ja toimii kun tehtaalta tullessaan.
mutta nyt syvästä häpeästä seuraavaan: miten tämän vahdin voi ohittaa? tai siis onko ahtopainetta mahdollista nostaa muuten kun näillä f- ja p- potikoilla jotka tulee apc-boxiin kiinni??
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja Svc »

S1mppa_ kirjoitti: miten tämän vahdin voi ohittaa? tai siis onko ahtopainetta mahdollista nostaa muuten kun näillä f- ja p- potikoilla jotka tulee apc-boxiin kiinni??
Ylipainekytkimelle lähtevien johtojen liittimet lähtevät oikean puolen jalkatilasta heti järjestelmäreleiden kannasta. Kaksi ruskea-valkoista johtoa. Uros-ja naaras liittimet. Nämä irti ja liitetään releeltä tulevat johdot toisiinsa...

http://townsendimports.com/Web/electric ... rbowir.htm
Tässä kaaviossa ylipainekatkaisija on numero 144. Liittimet numerolla 60 katkaisijan vieressä.
Kun päärele 229 vetää, se kytkee myös bensareleen 102 ohjauksen. Ylipainekytkin puolestaan katkaisee tämän ohjauksen ahtopaineen kasvaessa liiaksi.

Jos kytkin on ehjä, sitä voi myös koittaa säätää isommalle paineelle:
http://koti.mbnet.fi/svc/doc/Saab/901_j ... nglish.pdf
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: missä "vika"?? hirmu paineet vakioksi.

Viesti Kirjoittaja Svc »

S1mppa_ kirjoitti:miten tämän vahdin voi ohittaa? tai siis onko ahtopainetta mahdollista nostaa muuten kun näillä f- ja p- potikoilla jotka tulee apc-boxiin kiinni??
Ylipainekytkin on tavallaan sulake, joka rajoittaa ahtopainetta muista systeemeistä riippumatta. Ahtopaineen nostaminen nosto tapahtuu peruspaineen nostamisella ja APC:n säädölla/modaamisella. Haulla löytää foorumilta varmasti ohjeita.

Hakusanoiksi vaikkapa "peruspain* ja "+APC* +mod*" :wink:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin