Apuja kaivataan matolaatikkoon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Tänään oli tarkoitus vaihtaa matolaatikon jouset, tuli vähän ongelmia. Laatikon kannessa on huohotinventtiili, siinä on joskus ollut letku kiinni, pitääkö siitä mennä letku johonkin?
Toinen pahempi ongelma on että A-varaajasta puuttuu kuvan mukainen "holkki". Jos joltakin tälläinen löytyisi ostaisin sen erittäin mielelläni.
Auto on vm 89 laatikon numero GA 74301.
Kuva

Osa löytynyt
9-5 Aero Wagon A -03
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Huohotin korkin reiästä ei pidä mennä letkua mihinkään.
( taitaa olla pielavedellä laitettu letku )
Ainoa letku joka matolaatikosta lähtee, menee imusarjaan menevään letkuun.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Katsoin paremmin sitä kantta, ei siinä mitään venttiiliä ole, pelkkä nippa.Kuva
Tikussa keltainen kahva ja punainen korkki, pitäisikö tässä olla oikein joku venttiili?
9-5 Aero Wagon A -03
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Katso tuolta näkyykö siellä letkua tuossa kohdin.. ( Page2 )
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DG

Lainattu Henkan kirjoitusta....
Alkumallin laatikoissa ei korjaamokäsikirjan mukaan ole muuta kuin mittatikku kannessa, jota kautta huohotus tapahtuu. Kannattaa varmaan yleisesti tsekata, että tikku on "läpipuhaltavaa" mallia. Tikun kahvan väri pitäisi olla punainen.

Tarvittaessa em. tikku korvataan erillisellä huohotusventtiilillä ja uudella kelta/punakahvaisella tikulla. Itse jouduin tilaamaan Saabilta uuden kelta/punakahvaisen tikun, kun joku älypää oli joskus mennyt vaihtamaan tikun kaikista uusimpaan, vihreäkahvaiseen versioon. Asteikko muuttui välillä keltainen -> vihreä eli laatikossa on tähän asti ollut koko ajan liian vähän öljyä.

EDIT: tikkujen värit korjattu

Eli jos tikku on läpipuhaltavaa mallia niin siihen huohotustulpan reikään voi laittaa oikean tulpan.
Tai sitten siellä on kuin onkin erillinen huohotusventtiili...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Laitoin siihen bensaletkun pätkän ja taivutin alaspäin ettei mene roskia sen kautta.
9-5 Aero Wagon A -03
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä jälleen. Ensimmäisen automaatin sain pari päivää sitten ja ihmettelin siinä monetinmuuntimen (?) päällä olevaa neliskulmaista aukkoa (varmaan joku 4*5cm). Siitä aukosta siis näkee suoraan liikkuvan pyörän. Ei liene normalia, eli jotain vissiin puuttuu? Uskaltaako tuon jättää avonaiseksi, kunnes satun käymään romiksella? Vai kannattaisiko esim. teipata joku levynpala siihen aukon päälle, ettei ime kaikkia roskia sisään? Mikä siitä ylipäänsä puuttuu?
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja Janza »

blobbo kirjoitti:Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä jälleen. Ensimmäisen automaatin sain pari päivää sitten ja ihmettelin siinä monetinmuuntimen (?) päällä olevaa neliskulmaista aukkoa (varmaan joku 4*5cm). Siitä aukosta siis näkee suoraan liikkuvan pyörän. Ei liene normalia, eli jotain vissiin puuttuu? Uskaltaako tuon jättää avonaiseksi, kunnes satun käymään romiksella? Vai kannattaisiko esim. teipata joku levynpala siihen aukon päälle, ettei ime kaikkia roskia sisään? Mikä siitä ylipäänsä puuttuu?
Muistaakseni (kun en viittinyt käydä tarkistamassa :oops: ) siinä on joku ritilä suojana, kyllä siitä sen pyörän (turbiini?) näkee pyörivän kumminkin.
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Juu, samaaa olen itsekin ihmetellyt. Siitä aukostahan pääsee vaikka pikkulinnut ja kissanpojat sisään. Puhumattakaan roskista ja pesuvedestä. Olen olettanut, ettei siellä ole mitään herkästi haavoittuvaa, mutta nyt alkoi askarruttamaan. Vesi ei siis kai haittaa, jos siinä korkeintaan ritilä on alunperin ollut?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Siinä reiässä on sellainen muoviritilä suojana, ja tämä muovinkappale ei ole
mikään umpinainen vaan on täynnä reikiä.
Ja tämä reikä siinä kotelossa on melko kätevä olemassa, siitä kun näet
ajoitusmerkit.. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Apuja kaivataan matolaatikkoon

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

9000CD23T kirjoitti:Siinä reiässä on sellainen muoviritilä suojana, ja tämä muovinkappale ei ole
mikään umpinainen vaan on täynnä reikiä.
Ja tämä reikä siinä kotelossa on melko kätevä olemassa, siitä kun näet
ajoitusmerkit.. :o
Siitä muoviritiläreijästä ei katsota ajoitusmerkkejä vaan niille on ylempänä laatikossa oma kolonsa ja hahlonsa.

Itse en sen erillisen ritiläreijän varsinaista tarkoitusta tiedä.
Vastaa Viestiin