CE-valo on ja pysyy ei vilku???
CE-valo on ja pysyy ei vilku???
Terve!
Ostin käytetyn saab 9-3 vm. 99, juuri katsastettu ja jarrupalat vaihdetu.
Auto kiihtyy ja kulkee ilman nykimistä. Ainoa mitä olen huomannut on, että moottori kuumenee nopeasti n. puoleen väliin mittaria. Jäähdytysnesteet vaihdettu 2006 eli voi tietenkin olla tästä kyse, mutta nestettä on mielestäni ainakin riittävästi, ei valu.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta, että CE-valo palaa jatkuvasti, mutta auto pelaa hyvin? Yritin katsella tuolta aikaisemmista keskusteluista, mutta en ihan omaan ongelmaani löytänyt selkeää vastausta. Metroautosta pyytävät vikakoodi tarkastuksesta n. 70€ eli hieman tyyristä, jos oman laitteen saa biltemasta 79€
Kiitos jo avusta etukäteen =)
Ostin käytetyn saab 9-3 vm. 99, juuri katsastettu ja jarrupalat vaihdetu.
Auto kiihtyy ja kulkee ilman nykimistä. Ainoa mitä olen huomannut on, että moottori kuumenee nopeasti n. puoleen väliin mittaria. Jäähdytysnesteet vaihdettu 2006 eli voi tietenkin olla tästä kyse, mutta nestettä on mielestäni ainakin riittävästi, ei valu.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta, että CE-valo palaa jatkuvasti, mutta auto pelaa hyvin? Yritin katsella tuolta aikaisemmista keskusteluista, mutta en ihan omaan ongelmaani löytänyt selkeää vastausta. Metroautosta pyytävät vikakoodi tarkastuksesta n. 70€ eli hieman tyyristä, jos oman laitteen saa biltemasta 79€
Kiitos jo avusta etukäteen =)
Re: CE-valo on ja pysyy ei vilku???
Mahdollisimman nopeastihan sen kuuluukin puoliväliin nousta jossa se optimaalinen lämpötila onkin.
Sitten on vikaa jos nousee hitaasti tai ei koskaan sinne tai menee yli.
Suosittelen että ostat sen laitteen ja luet sitten vikakoodin.

Suosittelen että ostat sen laitteen ja luet sitten vikakoodin.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jos hankit vikakoodinlukijan, niin tarkasta sen toimivuus etukäteen.
Minulla paloi kanssa vuosi sitten samainen "vikavalo" yhtäjaksoisesti, vaikka auto toimi ihan hyvin.
Syynä oli liian laiha seos, joka johtui murtuneesta pikku letkusta. Siis tutki tarkoin letkut.
Minulla paloi kanssa vuosi sitten samainen "vikavalo" yhtäjaksoisesti, vaikka auto toimi ihan hyvin.
Syynä oli liian laiha seos, joka johtui murtuneesta pikku letkusta. Siis tutki tarkoin letkut.
Tahvo
Saab 9-3 1998/2.3
Kuopio
Saab 9-3 1998/2.3
Kuopio
Taas kerran, mikä moottori mahtaa autossa olla? Valo palaa kyllä ajossa jos vika on päällä, mutta jos T5 peli kyseessä niin pelkällä virtojen päällekytkennällä saat valon vilkkumaan ja vähän selvyyttä missä suunnassa vika voisi olla.
Ja tosiaan tuo moottorin kuumeneminen on valitettava polttomoottorin ominaisuus
Ja tosiaan tuo moottorin kuumeneminen on valitettava polttomoottorin ominaisuus

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Aero"
Turbottomassakin (Motronic) saa valon vilkkumaan näillä ohjeilla:
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... tronic.htm
Pätee 9-3:nkin.
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... tronic.htm
Pätee 9-3:nkin.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Kiitos tiedosta! Joskus laitoin tampereelle hintakyselyn sähköpostitse saamatta lainkaan vastausta.Metroautosta pyytävät vikakoodi tarkastuksesta n. 70€ eli hieman tyyristä, jos oman laitteen saa biltemasta 79€
Noita lukijoita itsekin katselin ja halvimpia saa muutamalla kympillä jos ei ole kiirus:
http://stores.ebay.co.uk/Car-Communicator
Biltemassa etuna palautusoikeus jos myyntikunnossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Ostin itse täältä lukijan hinta 105e ja toimi ainakin imassa 97 tonnarissa ja 2001 mondeossa
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php
ja jos uudessakaupungissa ajelet niin katsotaan ja ihmetellään.
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php
ja jos uudessakaupungissa ajelet niin katsotaan ja ihmetellään.
Kiitoksia vastauksista!
Päädyin itse siihen ratkaisuun, että soitin Torek-Autoon. Sain ajan heti ja sanoivat, että aja vaan tänne niin katsotaan. Valo paloi siis taukoamatta. Kuten jo toinen täällä kirjoittikin, niin kyseessä oli siis murtunut bensaletku. Vika korjattiin melkein ennen kuin ehdin tupakan polttaa. Hinta oli korjauksineen puolet tuosta merkkihuoltamon hinnasta, jolla ne vain ja ainoastaan tökkäävät piuhan koneeseen.
Multa ainakin Torek-Auto ja uudet omistajat saavat

Päädyin itse siihen ratkaisuun, että soitin Torek-Autoon. Sain ajan heti ja sanoivat, että aja vaan tänne niin katsotaan. Valo paloi siis taukoamatta. Kuten jo toinen täällä kirjoittikin, niin kyseessä oli siis murtunut bensaletku. Vika korjattiin melkein ennen kuin ehdin tupakan polttaa. Hinta oli korjauksineen puolet tuosta merkkihuoltamon hinnasta, jolla ne vain ja ainoastaan tökkäävät piuhan koneeseen.
Multa ainakin Torek-Auto ja uudet omistajat saavat