Automaatinko ominaisuuksia?
Automaatinko ominaisuuksia?
Turbo/APC -mittarin viisari valkoisen ja keltaisen rajalla kun laittaa virrat päälle ja jää siihen kun käynnistää, pysyy siinä kevyellä kaasulla ajettaessa, reilummin kaasua painaessa nousee keltaiselle. Kulutusmittari ei laske alle 2L edes alamäessä jalka pois kaasulta. Kulutus edu:n mukaan sekalaisessa ajossa n 12L.
Toi vm98 tonnari vie n 8,5L.
Turbosatkun mittari seilaa pienellä kuormituksella valkoisen-ja keltaisen aluella, kulutus n 10L.
Vastustaakohan toi automaattilaatikko jotenkin menoa? Kulkee kuitenkin ihan kivasti.
Toi vm98 tonnari vie n 8,5L.
Turbosatkun mittari seilaa pienellä kuormituksella valkoisen-ja keltaisen aluella, kulutus n 10L.
Vastustaakohan toi automaattilaatikko jotenkin menoa? Kulkee kuitenkin ihan kivasti.
9-5 Aero Wagon A -03
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Taitaa olla by-pass venttiili tullut tiensä päähän eli falskaa. Terveellä venttiilillä kuuluu mennä reilusti alipaineen eli "turbomittarista" katsoen valkoisen puolelle tyhjäkäynnillä sekä osakaasulla ajettaessa ja moottorijarrutuksissa. Alle viidenkympin kustannuksilla pitäisi selvitä ostaessa osan sitten Motonetistä tai marmoritiskiltä.
Laatikolla tuskin on mitään tekemistä oireen kanssa, ellei ahtoputkelta laatikon "aivoille" eli "matolaatikolle" eli hydrauliselle säätökoneistolle menevä silikoniletku ole poikki tai murtunut.
Laatikolla tuskin on mitään tekemistä oireen kanssa, ellei ahtoputkelta laatikon "aivoille" eli "matolaatikolle" eli hydrauliselle säätökoneistolle menevä silikoniletku ole poikki tai murtunut.
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Eikös tuota tee myös kun ahtoletkuista joku vuotaa. Niihen uusiminenhan ei myös paljoa kustanna ja voi taas helpolla sulkea tulevia ahto vikoja pois.3374 kirjoitti:valkoisen ja keltaisen rajalla kun laittaa virrat päälle ja jää siihen kun käynnistää, pysyy siinä kevyellä kaasulla ajettaessa, reilummin kaasua painaessa nousee keltaiselle.
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Minun autossa tarvikemittari näyttää tyhjäkäynnillä noin - 0,7 bar ja moottorijarrutuksessa painuu noinMinuteman kirjoitti:Terveellä venttiilillä kuuluu mennä reilusti alipaineen eli "turbomittarista" katsoen valkoisen puolelle tyhjäkäynnillä sekä osakaasulla ajettaessa ja moottorijarrutuksissa.
- 0,9 bar asti. Onko normaalin rajoissa?
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Tarkkoja arvoja en tiedä mutta normaalilta kuulostaa kun on reippaasti alipaineita silloin kun kuuluukin. Tosiaan jos By-Pass on rikki niin sen kyllä huomaa hengettömyytenä ja sammahteluna.
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Jos by-pass on rikki niin onko mahdollista että ahdot ei mene ns. alipaineelle ollenkaan?
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Vaihdoin siinä samalla alipaineletkut ja kiristelin ahtoputkien kiinnityksiä, ehkä nämäkin vaikuttivat asiaan. Täytyy koittaa vielä vanhalla by-basilla.
9-5 Aero Wagon A -03
Re: Automaatinko ominaisuuksia?
Juurikin näin on asia. Mittari ei mene alipaineen puolelle.mikkox9x kirjoitti:Jos by-pass on rikki niin onko mahdollista että ahdot ei mene ns. alipaineelle ollenkaan?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366